Versterker (draden) 740 GL 1987

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 21:08 #1214262 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Juiste
Heb je wel de juiste inbouwbeschrijving?
In mijn 940 (modeljaar 1993)  zat inderdaad braaf een bekabeling naar de deurspeakers (en die speakers zelf niet!), waaraan alleen maar een kabeltje naar de radio zelf moest. Dat kabeltje kwam ik uitsluitend tegen met een versterker eraan, dus die heb ik toen maar gemonteerd... dat was plug 'n play, nadat ik eenmaal de juiste stekker had gevonden (amp-stekker, net als aan de radio's vanaf 1991 oid).
Of er bij de oude typen dus met het oudere type radiostekker, ook al bedrading ligt voor een versterker betwijfel ik. De evrsterker zelf hoort met een montageplaat op de stuurkolom geschroefd te worden. Hetgeen overigens op te vangen valt met wat tie-wraps...<>Maar ik dacht dat jij hetzelfde type oude versterker als ik heb veroverd<>, met complete kabelboom eraan, had gekocht? Dan hoef je volgens mij verder niets meer voor te bedraden, want naar de speakers ligt de bedrading er wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 19:56 #1214328 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh ja
En wat er in die amerikaanse beschrijving staat is onzin: voor de nederlandse markt hadden vrijwel alle uitvoeringen van de 740 vier speakers standaard in de deuren, maar een losse versterker is hier niet of nauwelijks geleverd. De radio's vanaf 1987 of zo hebben over het algemeen zelf al een versterker voor vier speakers, en in de oudere typen zie je ook vaak dat er twee speakers op hetzelfde kanaal zitten, met een fader-schakelaar ertussen.

Ben zelf overigens ook benieuwd naar jullie ervaringen: aan mijn op de VKB gekochte versterker zitten TWEE van die negenpolige stekkers, en natuurlijk de ronde achtpolige plus aardedraad, en de aansluiting voor de achterspeakers (vierpolig grijs blokje). Hoe ik dit allemaal aan mijn CR4061 moet knopen is ook mij nog niet helemaal duidelijk... BTW: de equalizer zit al aan die radio geknoopt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 23:08 #1214352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt niet helemaal

Willem van Strik lidnr 328 schreef : En wat er in die amerikaanse beschrijving staat is onzin: voor de nederlandse markt hadden vrijwel alle uitvoeringen van de 740 vier speakers standaard in de deuren, maar een losse versterker is hier niet of nauwelijks geleverd. De radio's vanaf 1987 of zo hebben over het algemeen zelf al een versterker voor vier speakers, en in de oudere typen zie je ook vaak dat er twee speakers op hetzelfde kanaal zitten, met een fader-schakelaar ertussen.

Klopt niet helemaal.
In mijn 740GL van 1987 zaten achterin geen speakers. Ook nog geen gaten in de deurpanelen.
En uiteraard ook geen bedrading voor de speakers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 23:12 #1214353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versterker

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ben zelf overigens ook benieuwd naar jullie ervaringen: aan mijn op de VKB gekochte versterker zitten TWEE van die negenpolige stekkers, en natuurlijk de ronde achtpolige plus aardedraad, en de aansluiting voor de achterspeakers (vierpolig grijs blokje). Hoe ik dit allemaal aan mijn CR4061 moet knopen is ook mij nog niet helemaal duidelijk... BTW: de equalizer zit al aan die radio geknoopt. 

Ik ook Willem.
Had er al een draadje voor opgezet.<a href="/node/21688" target="_blank"> Zie HIER.</a>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC