lamphouder over....?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 08:00 #1070041 door V700 register
lamphouder over....? is gemaakt door V700 register
Een medestraatbewoner heeft een aantal dagen terug op subtiele wijze tegen mijn estate aangezeten, zodanig dat het rechterachterlicht aan diggelen lag. Niks aan de hand, persoon had zich netjes gemeld en ik heb voor vier tientjes een goede tweedehands lamp kunnen halen. Was tien minuutjes schroefwerk. Alleen: ik hou een lamphouder over! Waarom? Omdat het gat voor de bovenste lamp (mistachterlicht) gewoon dicht is! Voor de zekerheid eens even nader bekeken of het gat niet alsnog open te krijgen is, maar dat zal niet zonder geweld en beschadigingen gaan. Vreemd toch? Ik heb de lamphouder voor de mistverlichting er nu maar los bij bungelen. Weet iemand of dit zo hoort en of hier een nettere oplossing voor is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 15:01 #1213087 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Terugbrengen
Hallo Wouter
Als je hem bij een bedrijf hebt gekocht, gewoon teruggaan. In NL hoort er aan beide zijden van de auto bovenaan een plek te zitten waar het mistachterlicht in kan. In D hebben ze aan de rechterkant zo'n achterlichtunits als die die jij hebt.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 19:24 #1213096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee hoor!

Mathy schreef : Hallo Wouter
Als je hem bij een bedrijf hebt gekocht, gewoon teruggaan. In NL hoort er aan beide zijden van de auto bovenaan een plek te zitten waar het mistachterlicht in kan. In D hebben ze aan de rechterkant zo'n achterlichtunits als die die jij hebt.
Groetjes
Mathy

Bij mijn BLACK PEARL (origineel NL auto!) zit er rechts boven ook een "dicht" gat. Dit heeft alles te maken met het feit dat wij hier in Nederland het veiliger achten slechts 1 mistachterlicht te hebben/voeren, dit is alleen NIET wettelijk zo voorgeschreven. VOLVO heeft dit dus een tijdje ook gedacht, vandaar. In een mijn eerdere VOLVO's  240 / 740 zat er WEL een lamp in. Ik heb ze er altijd direct weer uitgehaald. IK vind het zelf nl. ook uitermate irritant als er met twee van die pitten voor je neus word gereden. Gisterennacht nog een paar keer aan den lijve ondervonden.
Dus Wouter, lamphouder eraf halen, losse kabeltjes goed isoleren en gaan met die auto!
Succes en groetz.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 23:30 #1213141 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee is veiliger
Hallo Tom
Met twee mistachterlichten is het in dichte mist (en ja, dat heb ik al een paar keer meegemaakt in de 23 jaar dat ik nu m'n rijbewijs heb) gemakkelijker om de afstand tot en de positie van de auto in te schatten.
Het enige nadeel is, dat je niet even kunt knipperen dat iemand z'n mistlamp aangelaten heeft.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 23:40 #1213143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar is

Mathy schreef : Hallo Tom
Met twee mistachterlichten is het in dichte mist (en ja, dat heb ik al een paar keer meegemaakt in de 23 jaar dat ik nu m'n rijbewijs heb) gemakkelijker om de afstand tot en de positie van de auto in te schatten.
Het enige nadeel is, dat je niet even kunt knipperen dat iemand z'n mistlamp aangelaten heeft.
Groetjes
Mathy

Dat het veiliger is, daar is denk ik niet iederen het mee eens.
 Die tweede moet je onmiddellijk er uit slopen IMHO. Mistachterlichten zijn sowieso ondingen omdat al die Agilabejaarden ze te onpas gebruiken en daarna ook nog dagenlang aan laten staan ..

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 23:53 #1213146 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : Dat het veiliger is, daar is denk ik niet iederen het mee eens.

Vertel eens waarom.

Jeroen schreef : Misachterlichten zijn sowieso ondingen omdat al die Agilabejaarden ze te onpas gebruiken en daarna ook nog dagenlang aan laten staan ..

Misschien is het dan veiliger om de bestuurders voorgoed uit de auto's te halen i.p.v. de mistachterlichten.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 07:02 #1213157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wouter, Dat is omdat je
Wouter,
Dat is omdat je rechts geen mistachterlicht mag hebben, daarom is bij nieuwere types het gat dichtgelaten, overigens hebben ze toch weinig zin, omdat het slechts zelden minder dan 50 meter zicht is.

Groeten, Co.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 23:20 #1213248 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Daar denkt de wetgever anders over
Hallo Co

nvliet schreef : Dat is omdat je rechts geen mistachterlicht mag hebben ...

Op <a href=" www.infopolitie.nl/ " target="_blank"> www.infopolitie.nl staat onder "Voertuigreglement (VR) > H05-A02. Personenauto" bij:
§ 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen Artikel 5.2.51<blockquote>1. Personenauto’s moeten zijn voorzien van:</blockquote><blockquote>....</blockquote><blockquote><blockquote>11. een of twee mistlichten aan de achterzijde van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; in het geval van één mistlicht moet dit zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig; </blockquote></blockquote>

nvliet schreef : ... overigens hebben ze toch weinig zin, omdat het slechts zelden minder dan 50 meter zicht is.

Je hebt ook maar zelden de gordel echt nodig ...
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 23:13 #1213336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1-tje!
Halstarrig als ik ben (in dit specifieke geval):
Ik vind eentje veilger, alleen al vanwege het feit dat het erg moeilijk is in te schatten als er opeens iemand uit die mistbrij (zicht&lt;50m!) komt opduiken (VOOR je dus), of het voertuig aan het remmen is met twee van die pitten aan.  Als er maar eentje brandt, is het iig duidelijk dat er NIET geremd wordt.
Daarbij is het ook nog dat als er wel geremd wordt, het mistlicht vaak zoveel licht afgeeft (mits gemonteerd vlakbij het remlicht-armatuur), dat je het remlicht vaak nauwelijks opmerkt. Ik ben inmiddels 47, heb 29 jaar mijn rijbewijs, dus heb iets meer ervaring dan jij...
Groetz en helderheid! (ik ben overigens principieel tegen mist als anderen en ikzelf onderweg zijn ...) 
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2008 00:27 #1213338 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ik ben niet halsstarrig, ik ben eigenwijs
Hallo Tom

voltomvo schreef : Ik vind eentje veilger, alleen al vanwege het feit dat het erg moeilijk is in te schatten als er opeens iemand uit die mistbrij (zicht&lt;50m!) komt opduiken (VOOR je dus), of het voertuig aan het remmen is met twee van die pitten aan.

Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Als je zo weinig zicht hebt, dat je iemand die al remmend opduikt uit de mist vóór je niet meer kunt ontwijken, dan rij je te hard.
En wie niet genoeg tijd heeft om te reageren op het moment dat er voor hem twee lampen aan gaan, die mogelijk twee rem- danwel twee mistlampen zouden kunnen zijn, dan zit je er te dicht op.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC