parkeersensoren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:07 #1069832
door V700 register
parkeersensoren is gemaakt door V700 register
Volvovrienden,
Ik wil parkeersensoren gaan monteren op de 960. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk type is aan te raden.
Ik wil parkeersensoren gaan monteren op de 960. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk type is aan te raden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:13 #1212115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rustige
Neem in ieder geval een setje met minimaal 4 sensoren, je kan dan de buitenste twee een beetje "om de bumperhoek" laten kijken
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:18 #1212117
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Just info
Hallo Hans
Alleen even voor de volledigheid, Volvo heeft die zelf ook voor de S90, V90 en 940 aangeboden. Zie accessoirescatalog, pagina 2.45. Parking support.
Ooit heb ik gevraagd wat dat setje kost. Het exacte bedrag dat toen genoemd werd, weet ik niet meer, maar het was tussen de 300 en 400 euro.
Ik heb toen toch maar besloten, om het setje niet te bestellen.
Groetjes
Mathy (die wel erg benieuwd is)
Alleen even voor de volledigheid, Volvo heeft die zelf ook voor de S90, V90 en 940 aangeboden. Zie accessoirescatalog, pagina 2.45. Parking support.
Ooit heb ik gevraagd wat dat setje kost. Het exacte bedrag dat toen genoemd werd, weet ik niet meer, maar het was tussen de 300 en 400 euro.
Ik heb toen toch maar besloten, om het setje niet te bestellen.
Groetjes
Mathy (die wel erg benieuwd is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:22 #1212119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic website
Zowel op marktplaats als op <a href="
www.parkeersensoren/
">
www.parkeersensoren
worden ze aangboden, maar daar zijn de prijzen anders. Goedkoop is duurkoop? Met name de bevestiging op de bumper is belangrijk, je ziet namelijk nog wel eens gepruts op de bumpers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:34 #1212124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achteruitrijcamera?
Ik heb ook wel eens iets gezien in de kentekenplaathouder.
Rob K.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:46 #1212127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk goed na over aftermarket
Er zat bij aankoop een system in onze 960. De vorige eigenaar gebruikte deze niet, hij zei dat er wat met de schakelaar was. Het bleek dat hij gewoon de voeding van het apparaat had gehaald. Nadat het stekkertje er weer zat bleek het meer een achteruitrijlichtverklikkerinstallatie te zijn dan een parkeerhulp. Het systeem piept zodra je de achteruit inschakelt. De toon waarop wordt een heel klein beetje bepaald door de afstand tot een obstakel, maar daarvan ga je niet beter inparkeren. Integendeel: je wordt horendol van het gepiep en het maakt je geen betere inparkeerder. Daarnaast hebben we nog nooit schade achter gehad, het systeem staat dus weer uit
.
Het gaat hier wel over een systeem met maar twee sensoren achter. Er zijn vast betere in de handel, maar voorlopig kunnen wij het gewoon zelf goed zien!
Het gaat hier wel over een systeem met maar twee sensoren achter. Er zijn vast betere in de handel, maar voorlopig kunnen wij het gewoon zelf goed zien!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 22:59 #1212145
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lak op de sensoren
Hallo Bart
Waarschijnlijk zijn de sensoren meegespoten in de kleur van de bumper. Het zou wel eens kunnen, dat metallic-lak het signaal weerkaatst. Wi je dat zeker weten, dan zou je de verf van de sensoren kunnen krabben (nadat je de sensoren er even uitgewipt hebt, om te voorkomen dat de verf van de bumpers ook beschadigd wordt).
Groetjes
Mathy
Waarschijnlijk zijn de sensoren meegespoten in de kleur van de bumper. Het zou wel eens kunnen, dat metallic-lak het signaal weerkaatst. Wi je dat zeker weten, dan zou je de verf van de sensoren kunnen krabben (nadat je de sensoren er even uitgewipt hebt, om te voorkomen dat de verf van de bumpers ook beschadigd wordt).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 08:55 #1212157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic setje liggen
Ik heb nog een setje liggen van het merk Flamingo. Ooit eens gekregen maar doe er niets mee.
Setje mag tegen verzendkosten weg of ik neem het mee naar de VKB.
Belangstelling pb mij dan maar even.

Setje mag tegen verzendkosten weg of ik neem het mee naar de VKB.
Belangstelling pb mij dan maar even.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 10:10 #1212159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ACTION
Hallo
Bij de action ( de winkel weet U wel ) hebben ze een set inbouw sensoren voor de belachelijke prijs van ,......€ 19.95 ( 4 sensoren plus het boortje om ze in te bouwen)
De buurman is hem aan het inbouwen in z,n bestelbus.
Er zit een "bling"geluid op een en display waarop je kunt zien welke kant de opstakel zich bevind.
van 20cm. tot een halve meter is het bereik.
Ik heb er ooit eens een gekocht bij de Formido voor 49 gulden en deze doet het altijd en perfekt !!( toen waren de inbouw nog niet zo in trek,..)
Alleen is deze een opbouw uitvoering met een bliepje zonder display...
Bij de action ( de winkel weet U wel ) hebben ze een set inbouw sensoren voor de belachelijke prijs van ,......€ 19.95 ( 4 sensoren plus het boortje om ze in te bouwen)
De buurman is hem aan het inbouwen in z,n bestelbus.
Er zit een "bling"geluid op een en display waarop je kunt zien welke kant de opstakel zich bevind.
van 20cm. tot een halve meter is het bereik.
Ik heb er ooit eens een gekocht bij de Formido voor 49 gulden en deze doet het altijd en perfekt !!( toen waren de inbouw nog niet zo in trek,..)
Alleen is deze een opbouw uitvoering met een bliepje zonder display...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 18:35 #1212188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Axtion
Omdat ik mijn bumpers toch liet spuiten heb ik dit zetje van de action ingebouwd. Er zit zelf de juiste gatenboor bij.
2 weken geleden gedaan.
Je moet er geen filler op spuiten.... dan doen ze het niet meer.
Dun in de grondverf. en dan licht schuren.
Gespoten doen ze het gewoon goed. Het piepgeluidje kun je uischakelen dan heb je alleen het display. Zit bij mij op het middelste remlicht.
Tip: Met tape op de bumper het gat boren, Bumper er afhalen, Achterste plaat loshalen, Schuimrubber gaten uitboren.
Alles er in zetten en er weer opzetten.
Ik heb de opening aan de zijkant (sedan) gebruikt om de kabels naar binnen te laten komen.
Werkt goed! ( voor 19,95)
Martijn
2 weken geleden gedaan.
Je moet er geen filler op spuiten.... dan doen ze het niet meer.
Dun in de grondverf. en dan licht schuren.
Gespoten doen ze het gewoon goed. Het piepgeluidje kun je uischakelen dan heb je alleen het display. Zit bij mij op het middelste remlicht.
Tip: Met tape op de bumper het gat boren, Bumper er afhalen, Achterste plaat loshalen, Schuimrubber gaten uitboren.
Alles er in zetten en er weer opzetten.
Ik heb de opening aan de zijkant (sedan) gebruikt om de kabels naar binnen te laten komen.
Werkt goed! ( voor 19,95)
Martijn
Moderators: Jerry Stam