Alle Controle Lampjes Weigeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2008 15:37 #1211356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat had ik al geprobeerd,
Dat had ik al geprobeerd, ik heb het vermoeden dat er, nadat ik de deuren heb geopend met de afstandbediening, iets niet schakelt wat normaal wel moet gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 22:53 #1229494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost?
Is dit probleem al opgelost?
ik heb precies hetzelfde probleem.
Vorig jaar heb ik hier ook al een en ander over gelezen en leek het probleem opgelost. Helaas dus niet blijvend.
Als ik me goed herinner geeft het controlelampje in het dashboard een seintje aan de spanningsregelaar dat er bijgeladen moet worden.
Nu start de auto de ene keer wel en de andere keer niet met brandende controlelampjes.
Zou de oorzaak van dit probleem zich in het dashboard bevinden, of onder de motorkap.
ik heb precies hetzelfde probleem.
Vorig jaar heb ik hier ook al een en ander over gelezen en leek het probleem opgelost. Helaas dus niet blijvend.
Als ik me goed herinner geeft het controlelampje in het dashboard een seintje aan de spanningsregelaar dat er bijgeladen moet worden.
Nu start de auto de ene keer wel en de andere keer niet met brandende controlelampjes.
Zou de oorzaak van dit probleem zich in het dashboard bevinden, of onder de motorkap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 07:18 #1229510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even meten
Het lampje zorgt voor de veldbekrachtiging van de dynamo in de vorm van een spanning. Het lampje zit ertussen zodat jij kan zien of er geladen wordt of niet en om te voorkomen dat de zekering eruit vliegt omdat er geen weerstand in dat circuit zit. Nu dus wel, nl. het lampje. Je zou een kunnen meten of de spanning goed doorkomt op de dynamo zelf. Komt die goed door, dan lijkt het me dat het in de dynamo zit. Massaverbinding van dynamo is ook in orde ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 07:44 #1229512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien een simpele
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 09:12 #1229516
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo bekrachtigen met stukje snoer
Als de motor loopt en je meet geen 14 V op de accupolen, dan is de dynamo nog niet bekrachtigd. Levert dan nog geen spanning. Als je het circuit van het laadstroomlampje verdenkt, dan neem je een stukje snoer, ene kant op de pluspool van de accu en de andere kant op de dynamoaansluiting waar de draad van het laadstroomlampje op zit (kan niet missen is een gewoon dun draadje). Als de spanningsregelaar in orde is, gaat de dynamo dan direct 14,5 V leveren. Doet ie dat niet dan is de spanningsregelaar stuk of, zoals bij mij vorige jaar, de dynamo zelf. Doet ie het wel dan zit er helaas ergens niet goed in de aansluitingen bij de tellerunit. Succes! NB: dat stukje snoer maar heel even de pluspool 'aantikken' niet constant op die dynamo blijven houden da's niet gezond.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 15:53 #1229546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic multimeter
zal eens aan de slag met de multimeter, spanningsregelaar is vorig jaar vervangen en binnen 15000 km weer kapot is wel heel snel.
edit: zal je aan de slag, doet alles het zoals het hoort. Als het nu weer een jaar goed gaat ....... maar de vorige keer liet ie ons staan op weg naar een bruiloft.
weet nu wel hoe ik het probleem kan localiseren onder de motorkap, of in de tellerunit
edit: zal je aan de slag, doet alles het zoals het hoort. Als het nu weer een jaar goed gaat ....... maar de vorige keer liet ie ons staan op weg naar een bruiloft.
weet nu wel hoe ik het probleem kan localiseren onder de motorkap, of in de tellerunit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2009 17:26 #1242235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iemand een oplossing? Heb
Iemand een oplossing? Heb ook exact hetzelfde probleem.
Garage noemt het systeemrelais als mogelijke oorzaak?
Bedankt alvast!
Garage noemt het systeemrelais als mogelijke oorzaak?
Bedankt alvast!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2009 19:17 #1242237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 problemen
Je hebt mogelijk last van 2 problemen :
nl; een accu die inelkaar stort. Eerst voltmeten, Daarna met een acculader goed opladen (1 nacht), laten staan en de volgende dag weer voltmeten.
Normaal is een accu niet leeg na 15 min.
Tweede: Je contactslot heeft een slecht contact: soms doen de lampjes het wel, soms niet en verder start hij wel.
Om te controleren goed met de sleutel draaien, wanneer de lampjes branden, starten, accu voltmeten (13.5- 14 V)
Dan begin je meer te weten..
Mvg, Rolf
nl; een accu die inelkaar stort. Eerst voltmeten, Daarna met een acculader goed opladen (1 nacht), laten staan en de volgende dag weer voltmeten.
Normaal is een accu niet leeg na 15 min.
Tweede: Je contactslot heeft een slecht contact: soms doen de lampjes het wel, soms niet en verder start hij wel.
Om te controleren goed met de sleutel draaien, wanneer de lampjes branden, starten, accu voltmeten (13.5- 14 V)
Dan begin je meer te weten..
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2009 11:37 #1242252
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn accu is ook niet leeg
Mijn accu is ook niet leeg na 15 min, sorry voor dat misverstand.
Bij mij branden de controlelampjes de ene keer wel en de andere keer niet. Soms gaan ze halverwege de rit het opeens weer doen (als ik de handrem iets optrek tijdens het rijden zie ik dat het lampje opeens weer werkt).Rommelen aan de sleutel maakt geen verschil! Heb wel het idee dat warmte van invloed is, aangezien ze vaak 's middags voor het naar huis rijden wel branden en 's ochtends niet!
Bij mij branden de controlelampjes de ene keer wel en de andere keer niet. Soms gaan ze halverwege de rit het opeens weer doen (als ik de handrem iets optrek tijdens het rijden zie ik dat het lampje opeens weer werkt).Rommelen aan de sleutel maakt geen verschil! Heb wel het idee dat warmte van invloed is, aangezien ze vaak 's middags voor het naar huis rijden wel branden en 's ochtends niet!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2009 13:57 #1242257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controle lampjes weigeren
Dit één keer eerder meegemaakt en toe zat er een breuk in de printplaat acher het instrumentenpaneel waardoor dynamo niet bekrachtigd wordt.
Zelfde storingsbeeld,soms zelfs temperatuur afhankelijk.
Succes met zoeken.
Ben
lidnr 991
Zelfde storingsbeeld,soms zelfs temperatuur afhankelijk.
Succes met zoeken.
Ben
lidnr 991
Moderators: Jerry Stam