henk 940LPT schreef : Dat voorkom je met krimpkous niet ? Volgens mij komt het door zoute omgeving waardoor de boel groen uitslaat. Geen zout/vocht erbij, probleem opgelost (of veel kleiner ?)
het corroderen ontstaat door de soldeervloeistof, die is zeer zout en dat veroorzaakt op ten duur oxidatie. Kan je verminderen door elektrasoleer te gebruiken, die is minder gevoelig daarvoor.
Wat ik doe bij kabelbreuk: kabel doorknippen, strippen, kabelschoentje eraan (één kant mannetje, één kant vrouwtje) aansluiten en daaroverheen een stuk krimpkous van zo'n 3cm. Op deze manier werken garages en inbouwstations van autoapparatuur ook en deze methode is de meest stevige oplossing.
Een soldeerverbinding kan na verloop van tijd lostrillen in een auto (daarom vind je in een auto nóóit een gesoldeerde draadverbinding! ) naast het feit dat de kans op corrosie groter is dan een stekker verbinding. de enigste soldeerverbindingen in auto's zijn printplaten en die zijn veelal geseald of in een box geplaatst (relais, ECU, etc) en/of deze zijn behandeld met een beschermlaagje tegen oxidatie.
groeten Alex