Stoelverwarming doormeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 09:08 #1221721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nalezen

hlambrechts schreef : Henk, staat de werking van de stoelverwarming dan niet beschreven in je handleiding?

Zal het eens nalezen, ik weet het niet zeker (hoe het erin staat dan).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 14:32 #1221837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nagelezen

hlambrechts schreef : Henk, staat de werking van de stoelverwarming dan niet beschreven in je handleiding?

Heb gisteravond even snel nagekeken in de handleiding (modeljaar '98). Tenzij het op meerdere plaatsen staat (heb van voren gebladerd todat ik het gevonden had, niet verder gebladerd), staat er bij mij niets over temperatuur. Alleen waar de knopjes zitten, dat het op sommige modellen helemaal automatisch (aan/uit) gaat en dat je m in de passagiersstoel uit moet doen als er niemand zit. Helemaal niets over buiten/interieur temperatuur, en al helemaal geen aantal graden waaronder de stoelverwarming wel/niet werkt.In mijn geval gaat het om stoffen bekleding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 15:58 #1221839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760GLE Modeljaar 1986
De verwarming wordt met een thermostaat geregeld en wordt onder de +15C° automatisch ingeschakeld en bij circa + 35C° automatisch uitgeschakeld.
Met de schakelaar kan de elektrische verwarming geheel uitgeschakeld worden. De elektrische verwarming heeft twee verschillende standen voor het vermogen.Als op het linker deel van de schakelaar gedrukt wordt, is de verwarming het sterkst Als op het rechter deel van de schakelaar gedrukt wordt,is het vermogen normaal.
De verwarming van de passagiersstoel wordt alleen in werking gesteld als iemand op de stoel zit.
Nogmaals deze omschrijving komt uit het handleidings boekje van de 760GLE modeljaar 1986.!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 16:04 #1221840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Passagiersstoel
Ik heb 2 standen, waarbij maar 1 stand voor verwarming zorgt. Helemaal aan of helemaal uit dus, en uit is dan helemaal uit (dus ook geen thermostaat werking). Onder de passagiersstoel zeker weten geen stoelschakelaar, hij wil dus ook gewoon aan als er niemand zit. Gezien (geen schakelaar) + gevoeld (verwarming werkt zonder passagier). Bestuurdersstoel werkt ook zonder schakelaar, al een paar gebruikt bij krabben. (starten, ontwasming aan, spiegel/achterruitverwarming aan, stoelverwarming aan, warme stoel bij instappen na krabben).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 17:19 #1222103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat dacht ik ook

Mathy schreef : Hallo K.A.

K.A. schreef : Mijn stoelverwarming doet het 's zomers wél en 's winters niét :-(

Dat zou precies andersom moeten zijn. Als ik me niet vergis, werkt de stoelverwarming namelijk niet boven een temperatuur van 15 graden Celsius.
groetjes
Mathy

Dacht ik ook, de hele winter een kouwe kont in die leren stoelen en van de zomer was bij het schoonmaken de schakelaar een keer in de ,aan, stand blijven staan, toen had ik een opeens warme kont bij 30° buiten temp.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 19:49 #1222129 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Misschien een dom idee, maar ...
Hallo K.A.
Een relais is niet veel meer dan een aan/uit schakelaar. Kijk eens of er niet een pin "extra" op zit. Dat zou betekenen dat je het relais verkeerd aan kunt sluiten. En je dus het "aan" pennetje niet en het "uit" pinnetje wel aangesloten hebt of vice versa.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC