Zekering van electrische ramen brandt telkens door

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:01 #1211070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost, maar geen idee hoe.
Hey Eric,
ik heb zowel links als rechtsvoor (ik heb alleen voor electrische ramen) de deurpanelen er af gehaald, en de boel gecontroleerd op draadbreuken. Niks gevonden. Ook doormeten heeft uiteindelijk niks aan het licht gebracht. Van ellende de boel weer in elkaar gebouwd. Na een week de stoute schoenen aangetrokken er toch maar weer een nieuwe zekering in gedaan. Die doet het nu nog steeds prima. Ik vermoed dat er in de schakelaar van de bediening iets(bijna) sluiting maakt. De eerste paar keer sprong de zekering er uit bij het terugdrukken van het bedienings ding. Om je ramen dicht te krijgen kun je denk ik het makkelijkst even je zekeringen bij de hand houden, de bedieningspanelen in de deuren er uit halen, maar niet loshalen, even zorgen dat de draden niet strak staan of gedraaid zijn, vervolgens druk je de zekering er in, en doe je de ramen snel dicht. Als je nu de zekering eruit haalt, kan daar niks mee gebeuren, en kun je op je gemak gaan kijken of jij wel een draadbreuk kan vinden. 
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:14 #1211074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kortsluiting
Zekering kapot is een kortsluiting, geen draadbreuk meestal.
Om grotere problemen met smeltende draden, brand etc te voorkomen, probeer nou eerst uit te zoeken waar de sluiting zit, met een ohmmeter oid. Een zekering zit er in voor je veiligheid, er is geen enkele situatie waar een grotere zekering een verantwoorde oplossing is (mits er verder niks veranderd is). Met een grotere zekering maak je gegarandeerd nog meer kapot want die zekering gaat er ook uitklappen en dan heeft er toch weer heel wat meer stroom gelopen..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:25 #1211080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie zei dat?

Johan Vlagsma schreef : Zekering kapot is een kortsluiting, geen draadbreuk meestal.
Om grotere problemen met smeltende draden, brand etc te voorkomen, probeer nou eerst uit te zoeken waar de sluiting zit, met een ohmmeter oid. Een zekering zit er in voor je veiligheid, er is geen enkele situatie waar een grotere zekering een verantwoorde oplossing is (mits er verder niks veranderd is). Met een grotere zekering maak je gegarandeerd nog meer kapot want die zekering gaat er ook uitklappen en dan heeft er toch weer heel wat meer stroom gelopen..

Wie heeft het over een grotere zekering dan? ;) Er is gewoon een zekering in gegaan van dezelfde waarde als er al in zat, dat was een 30, en dat klopt ook met het overzichtje achter op de asbak zegmaar. Ik zie daar dus niet snel extra risico's ontstaan. Als ik dat fout zie, dan hoor ik 't ook graag hoor.
Nee, ik ben samen met m'n vader een hele dag aan het meten en pielen geweest, en we hebben niks kunnen ontdekken. Uit tijdgebrek hebben we de boel weer dichtgebouwd. Na een week dacht ik "laat ik het gewoon eens proberen" (met nog een stuk of 10 reserve zekeringen op zak). Sindsdien werkt het gewoon, en zolang het blijft werken, vind ik het prima, omdat wanneer het stuk gaat, de auto naar de dealer gaat, en dat is niet bepaald goedkoop.
Met draadbreuk bedoelde ik ook kortsluiting trouwens. Ik dacht al een stukje verder, kortsluiting komt wellicht door een draadbreuk bla bla bla. 
Grussen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:33 #1211083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erik
Erik Quak had een zwaardere zekering gebruikt.

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:37 #1211085 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Ik had wel een poging
Ik had wel een poging gedaan met een zwaardere zekering, onder het motto 'een twee drie in godsnaam'  die ramen moeten dicht. Maar dat lukte dus niet. Wellicht was het een beetje vocht, ik ga het ook nog maar 's een keer proberen als die een paar dagen heeft stilgestaan. Wie weet.
In ieder geval bedankt voor je reactie. 
gr.
Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:41 #1211087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niebest!

henk 940LPT schreef : Erik Quak had een zwaardere zekering gebruikt.

Hm, m'n korte termijn geheugen is ook niet meer wat het geweest was.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC