Zekering van electrische ramen brandt telkens door

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 18:13 #1065801 door V700 register
Fijn dat het pas gebeurt nadat mn airco in orde is, maar helemaal blij ben ik er toch niet mee. Toen ik eergisteren even m'n raampje open wilde doen gebeurde er niks. Meteen rechts ook even geprobeerd, maar nee hoor. Zekering eruit, nieuwe er in, en ze deden t weer. Tot gisterochtend. Vanmorgen wéér een nieuwe er in, maar nu is het zelfs zover dat de zekering al doorbrandt op 't moment dat ik hem er in duw of het contact aanzet.Iemand een idee waar ik het probleem kan/moet zoeken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 18:26 #1204303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kortsluiting?Overbelasting?
Kan het zijn dat er ergens sluiting zit?Water in de schakelaar, wegens iets te enthousiast schoonmaken?Kapot raamrubber, zodat er water binnenloopt?De dop waar je de CC door hebt gevoerd, zit die nog goed en loopt daar (als ie niet goed zit) wellicht water door?Zit er een breuk in de doorvoer van de deur naar de a-stijl?
Als het dat niet is, kan het dan overbelasting zijn? Springt de zekering ook, als je de auto op contact (KPII-run) ze en dan de ramen open doet?Is er iets bij de zekering bij gezet, tijdens de airco reparatie?Springt de zekering ook, als je het raam van de bijrijdersdeur bediend, maar dan op de bijrijdersdeurschakelaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 18:39 #1204305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nouhou...
Ik ben wel dit weekend wel door de wasstraat geweest, en ik zal die dop ook nog wel even aan een nadere inspectie onderwerpen. Normaal gesproken heb ik maar weinig geduld voor "gefriemel" (als in dopjes terugproppen enzo), dus het kan zijn dat die wellicht niet goed vast zat. De zekering springt op dit moment al op het moment dat ik 'm er in stop, ik kan dus verder niet bekijken wanneer ie 't begeeft. Er is niks bijgezet op die zekering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 18:48 #1204307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

Michael Oud schreef : De zekering springt op dit moment al op het moment dat ik 'm er in stop, ik kan dus verder niet bekijken wanneer ie 't begeeft. Er is niks bijgezet op die zekering.

Dus als de auto zonder sleutel in het contact gewoon stilstaat en je prikt de zekering erin, pats?
Dan zit er zeker kortsluiting.Onder de kap links van je linkervoet, zit een stekerblokje, van de bedrading die de deur in loopt.
Als je deze lostrekt en de zekering er weer in doet, weet je:Als ie heel blijft, dat het in de bestuurdersdeur zitAls ie springt, dat je in ieder geval nog een deur te gaan hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 19:18 #1204311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry
Nee nee, als ik 'm er in druk met contact aan dan springt ie meteen, en als ik 'm er in druk met contact uit, dan springt ie als ik 't contact aan zet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 14:17 #1206495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar?
Heeft iemand een idee hoe groot de kans is dat het in één van de schakelaars zelf zit? Mn vader en ik zijn nu tot de voorzichtige conclusie gekomen (voorzichtig door gebrek aan zekeringen) dat hij er pas uit springt op het moment dat de schakelaars in de deur worden geduwd. We dachten daarom dat er een draadbreuk zou zijn in de kabelboom direct onder de schakelaars, maar dit blijkt niet het geval. Vandaar de schakelaars. iemand een idee?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 20:26 #1206515 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doormeten
Hallo Michael
Het paneeltje waar de schakelaars in zitten, is er zo uit gewipt. De stekkers heb je er ook zo af. Daarna kun je de schakelaars met een multimeter nameten.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 20:44 #1206518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mjaja...

Mathy schreef : Hallo Michael
Het paneeltje waar de schakelaars in zitten, is er zo uit gewipt. De stekkers heb je er ook zo af. Daarna kun je de schakelaars met een multimeter nameten.
Groetjes
Mathy

Klopt... maar euhm... wat moet ik meten? Natuurkunde is niet m'n sterkste kant zegmaar.
Overigens, toen mijn vader de draden die naar de stekkers gingen heeft doorgemeten stond stond op 1 draad per kant 12v, en op 1 draad per kant 0.01... hoort dat,of is dat de boosdoener?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 20:51 #1206519 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doorpiepen
Hallo Michael
Dat klinkt redelijk normaal. Je (vader) moet even meten, welke pinnen met elkaar verbonden zijn. Op het moment dat de schakelaar niet bediend wordt, op het moment dat je de schakelaar aan de ene kant wordt ingedrukt en op het moment dat de schakelaar aan de andere kant ingedrukt wordt. Zeg maar tegen je vader dat ie de schakelaars even moet "doorpiepen".
Groetjes
Mathy

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 21:01 #1211061 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Hallo Michael, Helaas heb
Hallo Michael,
Helaas heb ik exact hetzelfde. Plotseling deed de electrische ruitbediening het niet meer. Nieuwe zekering erin, ramen iets open gedaan. Het was warm zaterdag... En vervolgens doet ie niks meer. Nieuwe zekering erin, pats. Zwaardere zekering, pats.
Weet je al wat bij jou de oorzaak is. Ik heb de auto zaterdag maar met open ramen onder carport gezet, want het gaat geloof ik regenen en bliksemen. Ik heb ook niet zoveel met draadjes en ben erg benieuwd of het makkelijk is op te lossen (of niet).
gr.
Eric

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC