Zekering van electrische ramen brandt telkens door
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het dat niet is, kan het dan overbelasting zijn? Springt de zekering ook, als je de auto op contact (KPII-run) ze en dan de ramen open doet?Is er iets bij de zekering bij gezet, tijdens de airco reparatie?Springt de zekering ook, als je het raam van de bijrijdersdeur bediend, maar dan op de bijrijdersdeurschakelaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus als de auto zonder sleutel in het contact gewoon stilstaat en je prikt de zekering erin, pats?Michael Oud schreef : De zekering springt op dit moment al op het moment dat ik 'm er in stop, ik kan dus verder niet bekijken wanneer ie 't begeeft. Er is niks bijgezet op die zekering.
Dan zit er zeker kortsluiting.Onder de kap links van je linkervoet, zit een stekerblokje, van de bedrading die de deur in loopt.
Als je deze lostrekt en de zekering er weer in doet, weet je:Als ie heel blijft, dat het in de bestuurdersdeur zitAls ie springt, dat je in ieder geval nog een deur te gaan hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het paneeltje waar de schakelaars in zitten, is er zo uit gewipt. De stekkers heb je er ook zo af. Daarna kun je de schakelaars met een multimeter nameten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt... maar euhm... wat moet ik meten? Natuurkunde is niet m'n sterkste kant zegmaar.Mathy schreef : Hallo Michael
Het paneeltje waar de schakelaars in zitten, is er zo uit gewipt. De stekkers heb je er ook zo af. Daarna kun je de schakelaars met een multimeter nameten.
Groetjes
Mathy
Overigens, toen mijn vader de draden die naar de stekkers gingen heeft doorgemeten stond stond op 1 draad per kant 12v, en op 1 draad per kant 0.01... hoort dat,of is dat de boosdoener?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat klinkt redelijk normaal. Je (vader) moet even meten, welke pinnen met elkaar verbonden zijn. Op het moment dat de schakelaar niet bediend wordt, op het moment dat je de schakelaar aan de ene kant wordt ingedrukt en op het moment dat de schakelaar aan de andere kant ingedrukt wordt. Zeg maar tegen je vader dat ie de schakelaars even moet "doorpiepen".
Groetjes
Mathy
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Helaas heb ik exact hetzelfde. Plotseling deed de electrische ruitbediening het niet meer. Nieuwe zekering erin, ramen iets open gedaan. Het was warm zaterdag... En vervolgens doet ie niks meer. Nieuwe zekering erin, pats. Zwaardere zekering, pats.
Weet je al wat bij jou de oorzaak is. Ik heb de auto zaterdag maar met open ramen onder carport gezet, want het gaat geloof ik regenen en bliksemen. Ik heb ook niet zoveel met draadjes en ben erg benieuwd of het makkelijk is op te lossen (of niet).
gr.
Eric