Bedrading trekhaak aansluiten,hulp gevraagd.opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 15:50 #1065399
door V700 register
Bedrading trekhaak aansluiten,hulp gevraagd.opgelost. is gemaakt door V700 register
Hallo Volvovrienden
ik heb een mooie trekhaak onder mijn 740 sedan geplaatst,ook heb ik de originele bedrading nieuw (en origineel )gekocht.
Alle voorbereidigen getroffen om e.e.a. aan te sluiten maar ik weet niet hoe verder te gaan.
Wie in de buurt van Apeldoorn heeft ervaring en wil me helpen of althans weer op weg helpen.
groeten
peter
Is inmiddels opgelost, ik krijg hulp.Ik had dit graag in de koptekst van dit draadje vermeld maar dit kan ik niet bewerken.
ik heb een mooie trekhaak onder mijn 740 sedan geplaatst,ook heb ik de originele bedrading nieuw (en origineel )gekocht.
Alle voorbereidigen getroffen om e.e.a. aan te sluiten maar ik weet niet hoe verder te gaan.
Wie in de buurt van Apeldoorn heeft ervaring en wil me helpen of althans weer op weg helpen.
groeten
peter
Is inmiddels opgelost, ik krijg hulp.Ik had dit graag in de koptekst van dit draadje vermeld maar dit kan ik niet bewerken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 22:57 #1201926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 7 polig
wat heb je eronder gezet.
een 7 polige stekker.
Meestal zit er ook een schema bij toch?
een 7 polige stekker.
Meestal zit er ook een schema bij toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 23:36 #1201931
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema's
Kun je op <a href="
www.caravantrekker.nl/index.php
">
www.caravantrekker.nl/index.php
vinden, met een spanningszoeker 12volt kijk je welk draadje je moet aftappen in de achterlichten. Ik zou wel voor 12-polig gaan als ik jou was ivm de verplichte mistlamp. Ik heb zelf voor multicon west gekozen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 23:49 #1201933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 13-polig
Moet zijn 13-polig Multicon West.

Gr. Cees

Gr. Cees
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 03:07 #1201936
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet moeilijk...
Als je er echt geen kaas van gegeten hebt.............
Om te beginnen, pootje nr. 3 , van de stekker is massa, die moet aan de massa draad van de verlichting en bij voorkeur aan het "ijzer" van het voertuig.
Massa moet goed zijn, het kan je nl op een dwaal-spoor brengen. (massa is meestal een witte draad)
Neem een aanhanger waarvan je zeker weet dat de verlichting GOED werkt.
Dmv de overgebleven 6 draden aan plus 12 volt te leggen weet je welke functie ze hebben.
Rood is beide remlichten.
Blauw = mistachterlicht
zwart & bruin = linker & rechter achterlicht
geel en groen = richting aanwijzers
TIP; Als je de bedrading aansluit en je gebruikt als "test unit" een aanhanger, koppel hem niet aan op de trekhaak, de trekhaak is ook massa= min pool van de accu!!!!!!!
Voor multicon, jaeger enz moet je even op het "wereld weide web" kijken.
Indien mogelijk gewoon ouderwets 7-polig aanhouden, geeft het minste gedonder.

Om te beginnen, pootje nr. 3 , van de stekker is massa, die moet aan de massa draad van de verlichting en bij voorkeur aan het "ijzer" van het voertuig.
Massa moet goed zijn, het kan je nl op een dwaal-spoor brengen. (massa is meestal een witte draad)
Neem een aanhanger waarvan je zeker weet dat de verlichting GOED werkt.
Dmv de overgebleven 6 draden aan plus 12 volt te leggen weet je welke functie ze hebben.
Rood is beide remlichten.
Blauw = mistachterlicht
zwart & bruin = linker & rechter achterlicht
geel en groen = richting aanwijzers
TIP; Als je de bedrading aansluit en je gebruikt als "test unit" een aanhanger, koppel hem niet aan op de trekhaak, de trekhaak is ook massa= min pool van de accu!!!!!!!
Voor multicon, jaeger enz moet je even op het "wereld weide web" kijken.
Indien mogelijk gewoon ouderwets 7-polig aanhouden, geeft het minste gedonder.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 09:50 #1201950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verder niet aftakken bij de
Verder niet aftakken bij de achterlichten, achterlicht en mistlicht moet afgetakt worden in de zekeringkast en remlicht aan de remlichtschakelaar. Anders krijgt je problemen met je verlichtingschecklampje.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 11:36 #1201969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic biertjes
Hee Andre,
Vlgs. mij is het handiger zeker met een caravan om 13-polig te gebruiken. Dan kan je ook je koelkast in de caravan gebruiken en zijn je biertjes na aankomst op de camping zeker koud. Ik gebruik Multicon en dat gaat prima mits goed aangesloten. Je hebr wel 2 massa draden vanaf de accu nodig voor de accu/koelkast en de verlichting.

Gr. Cees
Vlgs. mij is het handiger zeker met een caravan om 13-polig te gebruiken. Dan kan je ook je koelkast in de caravan gebruiken en zijn je biertjes na aankomst op de camping zeker koud. Ik gebruik Multicon en dat gaat prima mits goed aangesloten. Je hebr wel 2 massa draden vanaf de accu nodig voor de accu/koelkast en de verlichting.

Gr. Cees
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 12:04 #1201971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaegeraansluiting?
Kijk eerst even wat je op de caravan/ aanhangwagen hebt. Ik heb standaard namelijk een jeager aansluiting op mijn Hobby caravan.
Nu heb ik ook zo'n stekker gemaakt op mijn aanhangwagen omdat de mistlamp ook moet kunnen branden.
Nu heb ik ook zo'n stekker gemaakt op mijn aanhangwagen omdat de mistlamp ook moet kunnen branden.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 12:51 #1201976
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Handig
Om de mistlamp te laten branden is er een mooi setje in de handel (niet duur!) waarmee je de mistlamp op afstand kunt inschakelen. De mistlamp wordt dan b.v gekoppeld aan de kenteken verlichting van de aanhanger. Ook handig als je je aanhanger/caravan eens uitleent!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2008 13:25 #1201978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed alternatief
Als je de mistlamp aansluit op een 7 polige stekker en je hebt een constantespanning op je trekhaak aansluiting blijft de lamp altijd branden. Dit kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Moderators: Jerry Stam