V90: [opgelost] Geen spanning op bovenste rij zekeringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het klopt qua nr's zoals je het beschijft lijkt het.ldoensen schreef : En dat is 'spontaan' gebeurd??Klikt het relais dat boven het brandstofrelais zit want heel veel gaat via dat relais(+ natuurlijk de zekeringen)
Het enige wat ik de afgelopen maanden gedaan heb is klooien met de belt reminder; een keer erin een keer eruit, een keer een andere, etc). Eén keer heb ik het contact aan laten staan terwijl ik de relais verving. Wellicht dat het daar gebeurd is (sluiting?).
De zekeringnummers die je noemt staan ook achter mijn klepje (in het engels).
Power supply Relay "A" tikt zeker goed en ik heb hem al eens verwisseld met een adere (

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het zijn dat relais 2/30 en 2/6 tegelijk de geest geven door een of andere sluiting.12many14 schreef : Welke zekeringen krijgen nou geen spanning?In mijn schema's gaat het linker rijtje van onderaf 1 t/m 12 en rechts 13 t/m 24. Zekering 4 t/m 10 wordt geschakeld door relais 2/30 en 18 t/m 22 door relais 2/6 zekering 11 en 12 zitten rechtstreeks aan het contactslot. Relais 2/30 is het onderste relais naast de zekeringen,dan het brandstofpomp relais, dan het 2/6 relais. Ik zal nog eens kijken of ik desbetreffende pagina's kan inscannen.
Groet Martin
Kan het zijn dat relais wel tikken en niet werken?
** Aan iedereen: Bedankt voor het meedenken! Fijn. **
- V700 register
- Nieuw lid
-
8 doet het bij mij12many14 schreef : worden in mijn schema overload relais genoemd. Een soort extra afzekering? Schakelen af bij overbelasting? Al eens geprobeerd alle niet werkende zekeringen verwijderen en stuk voor stuk terugplaatsen. Vreemde combinatie van uitval in mijn schema zijn zekering 8,9,10 een groepje dat door dezelfde paarse draad via onderste relais spanning krijgen. Contactslot problemen? Een stekker-verbinding slecht contact? Kan je proberen het hele pdf bestand te mailen is ong 68mb.
Ik heb ze idd allemaal eruit gehad en teruggeplaatst. Als je gaat meten, krijg je gewoon geen spanning op iig 18, 19, 20 en 21 en de anderen in de buurt
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
2/6 moet constante spanning krijgen via contact(is zekering 3). Als je het relais eruit haalt kun je bij de pinnetjes op het relais de nrs 30, 87, 85 en 86 zien staan. (30 heeft continue plus, en 86 geeft plus als je em op 'contact' zet.) Dit zou je ff kunnen meten. Als je hier bij 30 en 86 dan 12v meet dan zou ik een ander relais proberen.
2/30 krijgt ook plus via contact(zekering 1) Ook daar geldt weer dat pootje '30' constante plus heeft en pootje 86 via het contactslot 12v krijgt.
Als je op allevier de nrs 12v krijgt bij 'contact' dan moet het wel aan het relais liggen. Het is wel vreemd als ze allebei kapot zouden zijn maar meten is weten = dingen uitsluiten
En anders zoeken we gewoon verder he!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je!Het probleem zit 'm dan niet in de relais maar in het feit dat zekering geen spanning krijgt. Ik begrijp uit jouw verhaal de de relais pas op de tweede plek komen. Zekering 3 eruit betekent dat relais A ook niet werkt.ldoensen schreef : Zo, net nog ff weer buiten het electrisch schema uit de auto gepakt
2/6 moet constante spanning krijgen via contact(is zekering 3). Als je het relais eruit haalt kun je bij de pinnetjes op het relais de nrs 30, 87, 85 en 86 zien staan. (30 heeft continue plus, en 86 geeft plus als je em op 'contact' zet.) Dit zou je ff kunnen meten. Als je hier bij 30 en 86 dan 12v meet dan zou ik een ander relais proberen.
2/30 krijgt ook plus via contact(zekering 1) Ook daar geldt weer dat pootje '30' constante plus heeft en pootje 86 via het contactslot 12v krijgt.
Als je op allevier de nrs 12v krijgt bij 'contact' dan moet het wel aan het relais liggen. Het is wel vreemd als ze allebei kapot zouden zijn maar meten is weten = dingen uitsluiten
En anders zoeken we gewoon verder he!
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Edit: Jouw auto is jonger dan 1996 en heeft dus een startonderbreker..........Die heb ik NIET in MIJN schema staan maar die kan daar goed tussen zitten.... Als je beide '86' spanning geeft als de auto op contact staat zal alles normaal werken maar ik denk dat er toch iets tussen zit 'a la startonderbreker' want 2 draden geven niet zomaar een onderbreking.
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zojuist eens een blik onder-achter het stuur(huis) geworpen maar dat wordt me veels te ingewikkeld. Volgende week gaat hij naar Vos en tot die tijd hoop ik dat mijn by-pass het houdt.
Dank voor de reacties.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan kun je meten en vergelijken.
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin