V90: [opgelost] Geen spanning op bovenste rij zekeringen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 21:28 #1200257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check

ldoensen schreef : En dat is 'spontaan' gebeurd??Klikt het relais dat boven het brandstofrelais zit want heel veel gaat via dat relais(+ natuurlijk de zekeringen)

Het klopt qua nr's zoals je het beschijft lijkt het.
Het enige wat ik de afgelopen maanden gedaan heb is klooien met de belt reminder; een keer erin een keer eruit, een keer een andere, etc). Eén keer heb ik het contact aan laten staan terwijl ik de relais verving. Wellicht dat het daar gebeurd is (sluiting?).
De zekeringnummers die je noemt staan ook achter mijn klepje (in het engels).
Power supply Relay "A" tikt zeker goed en ik heb hem al eens verwisseld met een adere (B) om te kijken of dit uitmaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 21:37 #1200260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien

12many14 schreef : Welke zekeringen krijgen nou geen spanning?In mijn schema's gaat het linker rijtje van onderaf 1 t/m 12 en rechts 13 t/m 24. Zekering 4 t/m 10 wordt geschakeld door relais 2/30 en 18 t/m 22 door relais 2/6 zekering 11 en 12 zitten rechtstreeks aan het contactslot. Relais 2/30 is het onderste relais naast de zekeringen,dan het brandstofpomp relais, dan het 2/6 relais. Ik zal nog eens kijken of ik desbetreffende pagina's kan inscannen.
Groet Martin

Kan het zijn dat relais 2/30 en 2/6 tegelijk de geest geven door een of andere sluiting.
Kan het zijn dat relais wel tikken en niet werken?

** Aan iedereen: Bedankt voor het meedenken! Fijn. **

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 21:38 #1200259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 8 doet het bij mij

12many14 schreef : worden in mijn schema overload relais genoemd. Een soort extra afzekering? Schakelen af bij overbelasting? Al eens geprobeerd alle niet werkende zekeringen verwijderen en stuk voor stuk terugplaatsen. Vreemde combinatie van uitval in mijn schema zijn zekering 8,9,10 een groepje dat door dezelfde paarse draad via onderste relais spanning krijgen. Contactslot problemen? Een stekker-verbinding slecht contact? Kan je proberen het hele pdf bestand te mailen is ong 68mb.

8 doet het bij mij
Ik heb ze idd allemaal eruit gehad en teruggeplaatst. Als je gaat meten, krijg je gewoon geen spanning op iig 18, 19, 20 en 21 en de anderen in de buurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 23:06 #1200285 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic meten
Zo, net nog ff weer buiten het electrisch schema uit de auto gepakt
2/6 moet constante spanning krijgen via contact(is zekering 3). Als je het relais eruit haalt kun je bij de pinnetjes op het relais de nrs 30, 87, 85 en 86 zien staan. (30 heeft continue plus, en 86 geeft plus als je em op 'contact' zet.) Dit zou je ff kunnen meten. Als je hier bij 30 en 86 dan 12v meet dan zou ik een ander relais proberen.
2/30  krijgt ook plus via contact(zekering 1) Ook daar geldt weer dat pootje '30' constante plus heeft en pootje 86 via het contactslot 12v krijgt.
Als je op allevier de nrs 12v krijgt  bij 'contact' dan moet het wel aan het relais liggen. Het is wel vreemd als ze allebei kapot zouden zijn maar meten is weten = dingen uitsluiten
En anders zoeken we gewoon verder he!
   

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 08:30 #1200304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen spanning

ldoensen schreef : Zo, net nog ff weer buiten het electrisch schema uit de auto gepakt


2/6 moet constante spanning krijgen via contact(is zekering 3). Als je het relais eruit haalt kun je bij de pinnetjes op het relais de nrs 30, 87, 85 en 86 zien staan. (30 heeft continue plus, en 86 geeft plus als je em op 'contact' zet.) Dit zou je ff kunnen meten. Als je hier bij 30 en 86 dan 12v meet dan zou ik een ander relais proberen.
2/30 krijgt ook plus via contact(zekering 1) Ook daar geldt weer dat pootje '30' constante plus heeft en pootje 86 via het contactslot 12v krijgt.
Als je op allevier de nrs 12v krijgt bij 'contact' dan moet het wel aan het relais liggen. Het is wel vreemd als ze allebei kapot zouden zijn maar meten is weten = dingen uitsluiten
En anders zoeken we gewoon verder he!

Dank je!Het probleem zit 'm dan niet in de relais maar in het feit dat zekering geen spanning krijgt. Ik begrijp uit jouw verhaal de de relais pas op de tweede plek komen. Zekering 3 eruit betekent dat relais A ook niet werkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 10:15 #1200316 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic inderdaad
Als je in de zekeringkast waar pootje '86' van het relais in hoort geen 12 volt meet op het moment dat je de auto op contact heb staan dan betekend dat dat er geen + van het contactslot afkomt(blauw/gele draad) Die draad gaat rechtstreeks van je contactslot naar de relais(zijn aparte aansluitingen op je contactslot maar wel dezelfde kleur) zonder dat er nog iets anders tussenzit. Als beide pootjes '30' wel constant plus hebben dan moet je meer richting contactslot zoeken omdat het relais niet aangestuurd wordt.
Edit: Jouw auto is jonger dan 1996 en heeft dus een startonderbreker..........Die heb ik NIET in MIJN schema staan maar die kan daar goed tussen zitten....   Als je beide '86' spanning geeft als de auto op contact staat zal alles normaal werken maar ik denk dat er toch iets tussen zit 'a la startonderbreker'  want 2 draden geven niet zomaar een onderbreking.
Succes!      

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 12:35 #1200328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact
Ik zal het idd in het contact ergens moeten zoeken, misschien wel in de onderbreker (die je dus makkelijk omzeilt dan door de plus van de brandstofrelais te pakken en ergens op de zekeringenkast te prikken). Hoewel ik het apart vindt dat de fuel-relay wel wordt aangestuurd bij het omdraaien van de sleutel, is nu overduidelijk dat niet alles mee aangaat. Ook Jarko van Vos stelde dat de zekeringnummers waar ik over sprak hun bron van het contact(slot) afhalen.
Ik heb zojuist eens een blik onder-achter het stuur(huis) geworpen maar dat wordt me veels te ingewikkeld. Volgende week gaat hij naar Vos en tot die tijd hoop ik dat mijn by-pass het houdt.
Dank voor de reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2008 05:52 #1201246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een goeie ernaast?
Heb je behoefte aan een goed werkende V90 ernaast?
Dan kun je meten en vergelijken.

Jan 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 10:34 #1201350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oei
Met het schaamrood op mijn kaken moet ik hier publiekelijk toegeven dat het slechts een kapotte zekering 4 betrof (contactslot) waardoor de eerder genoemde zekeringen geen spanning krijgen. Hoe het kan weet ik niet, ik had ze écht allemaal doorgemeten dus ik sta voor een raadsel. Hoe dan ook: de boel werkt weer zonder by-passes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 10:48 #1201354 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Waarom
Blijft de vraag waarom is zekering 4 stuk gegaan?
Groet Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD