plaatsen van GROUPBUY intervalrelais in een '96 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog drie van die Hella's liggen, die met aapassingen in een 940 te prutsen zijn.Geen plug en play dus, wel een leuk klusje.....Alwin Braam schreef : Weet iemand waar je zo'n US versie kan krijgen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Kan je dat misschien posten hoe dat moet dat aanpassen.
Ik heb er ooit eentje gekocht voor de 740 en kwam er toen achter dat die niet voorbedraad was.
Is dat bij een 940 niet ook zo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al eens een posting gewijd aan een schema, dacht ik, maar ik zou eens moeten nazien hoe dat nu zitIk heb een extra relaisvoet in mijn tray gezet, om het relais (waar de witte kraag vanaf gezaagd is, zodat hij past in een 940-tray) te kunnen plaatsen en de bedrading aangepastLeidsekade schreef : Kan je dat misschien posten hoe dat moet dat aanpassen.
Feitelijk is het niet zo heel moeilijkk, want er staat prik op, en massa, een signaal vanaf je stoel en een signaal vanaf je slot.Die vanaf het slot heb ik bij mij nog niet kunnen vinden, die van mijn stoel (eigenlijk gordelvanger) natuurlijk wel.
Ik heb hem er weer uit gehaald, omdat de bovenkant van het relais in gevecht was, met de tevens naderhand ingebouwde achterkant van mijn Becker.Aangezien ik navi belangrijker vond dan dingding, is ie er uit.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even voor de duidelijkheid: Er is een 960 en een 940 versie van het ding-ding relais. Voor de 940 versie heeft de standaard relaisbak (van de 740 en de 940) al de benodigde gaatjes. Daar zitten alleen geen draadjes onder. Maar het relais past qua vorm en grootte prima bij de rest van de relais.
groetjes
Mathy (die ook nog zo'n relais heeft liggen en dat t.z.t. in gaat bouwen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg bijna het idee dat als er ooit een soort sleuteldag komt en we een kaal casco voor jouw deur zetten, dat we er eind van de dag een volledig uitgeruste 940 GLE met alle opties aan overhouden (die we dan wel moeten duwen, of heb je het blok ook al 'op de plank' liggen?)Mathy schreef : (die ook nog zo'n relais heeft liggen en dat t.z.t. in gaat bouwen)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Als goede "kraai" heb ik beide relais versies ook al een sop eBay gekocht. Echter inderdaad voor mijn 940 is dat niet voorbedraad.
Is dat iets dat (redelijk) makkelijk te doen is voor niet electriciens als ik?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Willem V. zegt al jaren dat ie zo'n dag een keer wil organiseren. Enuh ... nee, een B6304 T6 blok zonder CAN-bus ligt nog niet op de plank. Helaas.Baseman schreef : Ik krijg bijna het idee dat als er ooit een soort sleuteldag komt en we een kaal casco voor jouw deur zetten, dat we er eind van de dag een volledig uitgeruste 940 GLE met alle opties aan overhouden (die we dan wel moeten duwen, of heb je het blok ook al 'op de plank' liggen?)
Ik ben ook geen elektricien. Wie een kabeltje kan trekken en de juiste signalen (kabels) kan vinden in de auto, zou ook in staat moeten zijn om het ding-dong relais aan te sluiten. Maar het is geen kwestie van de juiste stekker zoeken en daar dan de juiste contrastekker in pluggen en het zaakje doet het.Leidsekade schreef : Is dat iets dat (redelijk) makkelijk te doen is voor niet electriciens als ik?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand nog zo'n programmeerbaar relais liggen voor mijn 960 II ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Nou is 6 euro nog wat niet onoverkomelijk, maar ik wil ook weer niet dat mijn hele Volvo voortaan standaard achteruit gaat rijden.