Luchtmassa meter lenen?
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2007 23:09 #1186887
door Boris Duijndam (GAST)
Toch kan je hem afstellen bij de gasklep en de "massameter" De wagen is goedgekeurd dus dat is het probleem niet, de hakkelende motor wel.. heb niet een turbo gekocht om vervolgens toch nog langzaam te zijn
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Instellen
Baseman schreef :
Overigens staat er ook nog bij vermeld dat de CO-waarde (volgens fabrieksopgave) niet kan worden afgesteld.
Toch kan je hem afstellen bij de gasklep en de "massameter" De wagen is goedgekeurd dus dat is het probleem niet, de hakkelende motor wel.. heb niet een turbo gekocht om vervolgens toch nog langzaam te zijn

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2007 23:27 #1186892
door V700 register
Maar goed het werkt voor jou dus zal het wel goed komen.
Testen van de VAF-klep:
Je weet neem ik aan de multiplug aan de motronic te vinden?
Aan de kopse kant van die plug, dus niet aan de kant waar de draden in komen) zit een schroef, die moet eruit.
Er zitten twee stukken plastic, een soort railsjes in de zijkant van de plug gedrukt, die moeten er ook uit.
LET OP!, ik weet niet of die twee railsjes zorgen voor de borging van de connectors/draden en of ze er dus uit kunnen schieten.
Een puzzel met 35 draden is nooit grappig zeg maar.
Anyway, als ze genummerd zijn kun je de weerstand van de VAF meten.
Als de auto af is, sleutel eruit, zet je de Ohm-meter op polen 6 en 9.
De gemeten weerstand moet tussen de 500 en 1100 ohm zijn. Wijkt ie erg af, enfin......
Doe hetzelfde met polen 6 en 7.
Hiertussen moet de weerstand met opengaande klep, vanaf 8 tot 200 ohm lopen, dat laatste met de klep geheel open.
De klep moet soepel bewegen, vuiligheid verwijderen met remmenreiniger. De weerstand loopt gelijkmatig op.
Voor de goeie orde:
Als je de multiplug bekijkt zie je twee rijen 'terminals'.
De onderste rij nummert van 1 (helemaal rechts) tot 18 (helemaal links)
De rij erboven van 19 (helemaal rechts) tot 35 (helemaal links)
De bovenste rij is dus inderdaad 1 contactpunt kleiner.
Als je gaat meten, houd je de breedste kant onder, dan is pool 6 de 6e vanaf rechts en 7 en 9 zal dan ook wel lukken.
Nog specifieker:
Pin 6 is de gele draad
Pin 7 is de bruin/witte draad
Pin 9 is de groen/gele draad.
Ohja, meten doe je dus wel aan de kant waar de draden uit de steker komen, en niet aan de andere kant, tenzij je de connectors gelijk wil mollen omdat je toe bent aan een nieuwe kabelboom tot aan je motronic.....
Nog meer vragen?
Beantwoord door V700 register in topic Origineel?
Is die manier van "afstellen" origineel?Mr.Borrie schreef : Toch kan je hem afstellen bij de gasklep en de "massameter"
Maar goed het werkt voor jou dus zal het wel goed komen.
Testen van de VAF-klep:
Je weet neem ik aan de multiplug aan de motronic te vinden?
Aan de kopse kant van die plug, dus niet aan de kant waar de draden in komen) zit een schroef, die moet eruit.
Er zitten twee stukken plastic, een soort railsjes in de zijkant van de plug gedrukt, die moeten er ook uit.
LET OP!, ik weet niet of die twee railsjes zorgen voor de borging van de connectors/draden en of ze er dus uit kunnen schieten.
Een puzzel met 35 draden is nooit grappig zeg maar.
Anyway, als ze genummerd zijn kun je de weerstand van de VAF meten.
Als de auto af is, sleutel eruit, zet je de Ohm-meter op polen 6 en 9.
De gemeten weerstand moet tussen de 500 en 1100 ohm zijn. Wijkt ie erg af, enfin......
Doe hetzelfde met polen 6 en 7.
Hiertussen moet de weerstand met opengaande klep, vanaf 8 tot 200 ohm lopen, dat laatste met de klep geheel open.
De klep moet soepel bewegen, vuiligheid verwijderen met remmenreiniger. De weerstand loopt gelijkmatig op.
Voor de goeie orde:
Als je de multiplug bekijkt zie je twee rijen 'terminals'.
De onderste rij nummert van 1 (helemaal rechts) tot 18 (helemaal links)
De rij erboven van 19 (helemaal rechts) tot 35 (helemaal links)
De bovenste rij is dus inderdaad 1 contactpunt kleiner.
Als je gaat meten, houd je de breedste kant onder, dan is pool 6 de 6e vanaf rechts en 7 en 9 zal dan ook wel lukken.
Nog specifieker:
Pin 6 is de gele draad
Pin 7 is de bruin/witte draad
Pin 9 is de groen/gele draad.
Ohja, meten doe je dus wel aan de kant waar de draden uit de steker komen, en niet aan de andere kant, tenzij je de connectors gelijk wil mollen omdat je toe bent aan een nieuwe kabelboom tot aan je motronic.....

Nog meer vragen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam