originele radio 940 aangesloten, dimlicht uit in stand 2 ??!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2007 22:51 #1062649 door V700 register

Wie weet raad ? Heb vandaag een originele CR-905<a href="http://null/glossary/term/279" title="CR-905: Volvo radiocassette speler, meer informatie"> radio gekocht uit een 940, op de originele stekkers aangesloten van mijn 95-er lpt, en tot mijn verbazing gaat het dimlicht uit als ik het in stand twee wil zetten (omdat anders mijn grootlicht stand niet aan te zetten is, althans continu).Ik heb natuurlijk wel gewoon licht als ik rijd zonder aan de lichtknop te zitten (brand altijd), maar wil het wel weer graag goed hebben ..

Bij voorbaat dank voor de reactie !

Coert Bokma

06-51278742

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2007 08:01 #1183473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais / zekering ?
Volgens mij kan het "automatische" dimlicht (dat aangaat als je hem op contact zet maar uitgaat als je m van contact afhaalt) aan en uit gezet worden met een relais of zekering. Deze zitten onder het radiovak, is daar misschien iets aangeraakt of losgeraakt ? In het instructieboekje staat wel of het een relais of contact is en welke dit precies is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2007 09:57 #1183479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering

Er zit inderdaad een zekering voor het automatische dimlicht, maar die functie werkt volgens mij alleen voor stand 0 van de schakelaar. Als je de zekering eruittrekt werkt het automatische dimlicht in stand 0 niet meer.

Het kan inderdaad zijn dat er bij inbouw radio een relais is verschoven. Er is niet in de originele kabelboom geknipt of een aftakking voor een telefoon gemaakt?

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2007 12:42 #1183488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa's massa

Hey Coert,

op bijgaande jpg zoeken naar de plek waar 31/2 en 31/11 zitten, boutjes los eventuele corrosie verwijderen, inspuiten met WD40 oid heeft bij hetzelfde probleem opgelost. De massa van je verlichting probeert waarschijnlijk een weg te zoeken via je radio.

Wat is het type van jouw auto? ik zoek nog naar de originele stekkers voor deze radio:-)

Succes

<a href=" i174.photobucket.com/albums/w107/12much/volvoradiostekker.gif "> i174.photobucket.com/albums/w107/12much/volvoradiostekker.gif

<a href=" i174.photobucket.com/albums/w107/12much/Volvomassa1.jpg "> i174.photobucket.com/albums/w107/12much/Volvomassa1.jpg

<a href=" i174.photobucket.com/albums/w107/12much/Volvomassa2.jpg "> i174.photobucket.com/albums/w107/12much/Volvomassa2.jpg

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2007 23:35 #1183530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het bekende " gele draadje

Het bekende " gele draadje " is onderbroken bij de radio, staat er hier op het forum bij een porting van 2 jaar geleden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2007 00:05 #1183535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radio 940 1995 cr-905 doet dimlicht uitschakelen
He allemaal, dit is mijn eerste vraag, en al gelijk 4 mogelijke oplossingen ! Hartelijk dank allemaal, ik ga ze a.s. weekend proberen. Ik heb een 940 sedan dark olive pearl , een arctic of polar, met B230FK dus low pressure turbo, met alle boekjes en 107.000 km (!). Een automaat, met afneembare trekhaak (nooit gebruikt) en half lederen bekleding, lm-velgen en alles nog origineel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2007 09:59 #1183549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat klinkt
als een hele mooie auto. Veel plezier ermee en welkom op het forum.

je kunt natuurlijk ook lid van de vereniging worden, dan wordt meer informatie beschikbaar

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2007 13:51 #1183556 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lampje van de radio

Hallo Coert

Welkom op het forum. Het zal inderdaad wel aan het draadje liggen, dat Eric van de Born noemt. Alleen in stand 2 staat daar namelijk spanning op. Dit draadje hoort ervoor te zorgen, dat de verlichting van je radio gedimd wordt. Maar als je dat verkeerd aansluit ...

Vroeger werd dit draadje nog wel eens aangezien als massa (omdat er alleen als je het licht aanzet, spanning op staat). Met als gevolg dat al menig klusser zijn auto in vlammen op zag gaan. BTW dat gebeurd altijd redelijk rap (kwestie van minuten hooguit schat ik). Dus als je auto niet al zwartgeblakert is, hoef je je nergens zorgen over te maken.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2007 19:21 #1183641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radio aan, dimlicht uit

Hallo allemaal, en laatste twee tipgevers: hartelijk dank weer ! Ik ga zeker lid worden, maar ben momenteel zwaar gefrustreerd. Hoe krijg ik ...grmbl.. de radio er weer uit, zonder iets te slopen ? Hij heeft een origineel schuin aflopend zwart omhulsel, om de gaten boven en onder de radio af te dekken als dat er niet zou zitten. Ik ben bang om iets af te breken, als dat nog niet gebeurd is.. Moet dat zwarte omschuifsel eerst verwijderd worden, zodat ik mijn hand om de radio heen kan klemmen, of moet dat met radio en al eruit komen ? Het is een origineel setje, en ik kreeg het er wel ingeschoven, met twee ,metalen klips aan de zijkant van de radio, die in te drukken waren. Er zitten twee gleufjes in het zwarte paneel om de radio, onderaan aan de zijkant, moet daar eerst iets ingeschoven worden, om die klips plat te leggen oid ? Heel veel tips, maar ik kan het gele draadje zo helaas niet controleren. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite !

Groeten uit Veere,

Coert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2007 00:45 #1183664 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Originele radio's

Hallo Coert

Ik heb weinig ervaring met originele radio's en kan je dus helaas niet helpen. Als het even kan, moet de radio er eerst uit en dan pas het zwarte omhulsel. Dat laatste zit namelijk geklemd en krijg je er zonder geweld niet uit, als de radio er nog in zit.

Maar er zijn genoeg mensen hier, die ervaring hebben met originele radio's. Dus ...

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC