Mistlampen en verstralers tegelijk aan?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 01:29 #1173352 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Let there be light ... maar niet overal tegelijkertijd

Hallo Volvisti

Mijn 945 GLE uit 1991 en gebouwd in Törslanda, Zweden voor de Nederlandse markt. Als ik grootlicht aan heb, kan ik de (dubbele, stand 1 is alleen vóór, stand 2 vóór en achter) schakelaar wel omzetten, maar noch de voorste mistlampen, noch het controlelampje voor die mistlampen gaan aan.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 09:52 #1173360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960

Mathy schreef : Mijn 945 GLE uit 1991 en gebouwd in Törslanda, Zweden voor de Nederlandse markt. Als ik grootlicht aan heb, kan ik de (dubbele, stand 1 is alleen vóór, stand 2 vóór en achter) schakelaar wel omzetten, maar noch de voorste mistlampen, noch het controlelampje voor die mistlampen gaan aan.

Bij mijn beide 960's (bj 1995 en bj 1996) kunnen de mistlampen vóór wel tegelijk met dim- en grootlicht branden. Maar ja deze komen uit Duitsland. Niettemin zijn de toelatingseisen geharmoniseerd en is dit afgelopen januari en februari bij de RDW geen reden geweest om beide Volvo's niet toe te laten tot de Nederlandse weg. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 12:32 #1173366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem!

Covik schreef : Bij mijn beide 960's (bj 1995 en bj 1996) kunnen de mistlampen vóór wel tegelijk met dim- en grootlicht branden. Maar ja deze komen uit Duitsland. Niettemin zijn de toelatingseisen geharmoniseerd en is dit afgelopen januari en februari bij de RDW geen reden geweest om beide Volvo's niet toe te laten tot de Nederlandse weg. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 15:03 #1173381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het even opgezocht,
Ik heb het even opgezocht, maar in de laatste APK-keurmeester van 2006 staat dat ze niet meer hoeven te controleren hoe mistlampen en andere verblindende verlichting is geschakeld.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 15:15 #1173384 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic APK
Dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken, dat scheelt al.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 17:36 #1173396 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic voorloper

nvliet schreef : Ik heb het even opgezocht, maar in de laatste APK-keurmeester van 2006 staat dat ze niet meer hoeven te controleren hoe mistlampen en andere verblindende verlichting is geschakeld.

Co, dan liepen ze hier in Brabant dus al jaaaaren voor op die regel  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 18:24 #1173400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd al

ldoensen schreef : Co, dan liepen ze hier in Brabant dus al jaaaaren voor op die regel

Leon, je schrijft niets nieuws want dat gebeurt al eeuwen zo in Brabant.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 20:31 #1173412 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic I know,

maar ik wou het zo graag bevestigd hebben     Thanx

PS Ik vond die foto bij jou van die rode 960 toch wel mooier dan die er nu staat..... Ik moet em toch eens een keer in het echt zien  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 21:10 #1173418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 600Watt

.. Mmmm momentje. Ik meen mij te herinneren via een collega (850 rijder) dat men op het 850 forum (tijd geleden) regelmatig de dimlichten voor 100W types heeft vervangen. Mode verschijnsel? Wat bleek, maanden later, ingebrandde reflectoren... Oppassen dus! Die dingen zijn van kunststof.

Als je meer lichtopbrengst wilt kun je Philips vision plus monteren of zo iets. Ben de exacte merknaam kwijt, maar die lampen brengen inderdaad veel licht op. Heb ze ooit gehad (tot drie maal toe) maar doe er niet meer aan mee. Peper duur en gaan NIET lang mee! 

Robert 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC