snelheid verlagen cruise control

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 18:25 #1167848 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Set ingedrukt houden...
Dan heb je de + te pakken.
DIt is iets dat met de oude computer niet werkt overigens. 

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 18:33 #1167849 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic + en -

mderijke schreef :

hlambrechts schreef :

jhuijsmans schreef : Voor zover ik weet is de computer, draadboom en handle van de 960 cc anders. Je hebt een draad extra nodig om de snelheid verlagen optie mogelijk te maken. Het versnellen is gekoppeld aan de set knop bij de latere 7/9 cc's, de vroegere (ik geloof < 90) hadden zelfs dat niet.

Tot en met modeljaar 1990 geen + en -.Modeljaar 1991 alleen +.Vanaf modeljaar 1992 + en -.

Mijn '94'er 940 (MJ 1995) had dat niet, dat was het "oude" systeem met Set en Resume en On/Off
Blijkbaar verschillende uitvoeringen in die jaren of doelde jij op de 960 varianten?

De mogelijkheden die ik opgaf zijn niet de enige maar wel pas mogelijk vanaf de opgegeven modeljaren. Uiteraard zijn er dan nog altijd CC's mogelijk met minder mogelijkheden.
Groeten.Hedwig
BTW Jan het is wel degelijk 1,6 km (1 mile) en niet 1 km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 18:38 #1167851 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Dan is er toch nog iets stuk in mijn cc...

hlambrechts schreef : BTW Jan het is wel degelijk 1,6 km (1 mile) en niet 1 km.

Die van mij gaat niet in stappen omhoog, ik moet 'm ingedrukt houden en daarna los laten bij de snelheid die ik wil hebben. (gecheckt met de gps, schommelen tussen 101-102 en later strak 102 of 102-103 schommelen)
Ik las iets over vacuum slangen, dus die zal ik wel eens checken. 

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 20:22 #1167865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opregelen

jhuijsmans schreef : Die van mij gaat niet in stappen omhoog, ik moet 'm ingedrukt houden en daarna los laten bij de snelheid die ik wil hebben. (gecheckt met de gps, schommelen tussen 101-102 en later strak 102 of 102-103 schommelen)

Als je bedoeld het opregelen, dat klinkt normaal, zo doet de mijne in de V70 het ook.
Kort indrukken zijn stapjes avn 1 à 2 km/u, als ik beduidend sneller (of langzamer wil) moet ik de knop gewoon vasthouden (bijvoorbeeld bij de overgang van 100 --> 120 km/u)
Dus wat je beschrijft komt overeen zoals ik het ervaar in het moderne spul.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 09:00 #1167892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 a 2 km

mderijke schreef :

Als je bedoeld het opregelen, dat klinkt normaal, zo doet de mijne in de V70 het ook.
Kort indrukken zijn stapjes avn 1 à 2 km/u, [/quote]dat zijn stapjes van 1,6 km /u oftwel 1 mijl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 10:21 #1167908 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic resumerend...
Kan ik dus concluderen dat de CC in de late 960/V90 electronisch is en de mijne (late 940) pneumatisch, maar wel electronisch geregeld. En dat dus de CC-computer dus ook heel erg anders is, ofwel niet een aansluiting heeft voor een extra knopje om de snelheid te verlagen.
Wel jammer, want ik hoopte eigenlijk dat het net zo was als de intervalstand van mijn VW transporterbusje, die kon ik erbij krijgen door een relais-tje van de sloop te plaatsen en ergens een palletje weg te wippen en hup ineens intervalstand! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD