snelheid verlagen cruise control
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De eerste serie via een knopje op het uiteinde van de handel, in mijn V70 zitten de knoppen in het stuur geïntegreerd.
Zoals Jan als schrijft, de handel is anders, er zal inderdaad minimaal 1 extra draad lopen, de CC computer zal anders zijn.
Kortom, je bent waarschijnlijk flink aan het klussen om een dergelijk systeem in een 940 in te bouwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb wel eens geinformeerd, maar dit is praktisch onmogelijk om te doen,mderijke schreef : Kortom, je bent waarschijnlijk flink aan het klussen om een dergelijk systeem in een 940 in te bouwen.
Je hebt een oud type en een nieuw type (electronisch) is zo goed als niet in te bouwen.
Maar wellicht zijn er mensen die het TOCH gedaan hebben...
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Tot en met modeljaar 1990 geen + en -.Modeljaar 1991 alleen +.Vanaf modeljaar 1992 + en -.jhuijsmans schreef : Voor zover ik weet is de computer, draadboom en handle van de 960 cc anders. Je hebt een draad extra nodig om de snelheid verlagen optie mogelijk te maken. Het versnellen is gekoppeld aan de set knop bij de latere 7/9 cc's, de vroegere (ik geloof < 90) hadden zelfs dat niet.
Groeten.Hedwig
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hedwig,hlambrechts schreef : Modeljaar 1991 alleen +.Vanaf modeljaar 1992 + en -.
Inderdaad heb ik alleen +.
Zou het in mijn geval een kwestie zijn van alleen stengeltje vervangen door een nieuwere, of komt er meer bij kijken? Zou er nog een draad speciaal voor vertragen bij moeten, waar Jan het over heeft, of is het dezelfde draad die ook voor versnellen wordt gebruikt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beetje omslachtig lijkt het wel, maar na gewenning lijkt het mij goed te doen.
Zelf heb ik + en - knopjes ...
De - zou ik niet gebruiken, voor 1 km minder ga ik niet aan die knoppen zitten en als dat moet vanwege het overige verkeer... zo constant rijdt geen enkele niet cc rijder en ik zou er na verloop van tijd alsnog langs willen.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat zou betekenen dat er een speciale basiskit is voor modeljaar 1991. Die vind ik in de accessoirescatalogus van modeljaar 1995 niet terug. En op de daarbijbehorende foto(s) zie ik twee verschillende hendels. Eentje voor 740/940, waarbij geen jaartal vermeld wordt, en waarin alleen een knopje zit, zoals we dat vande achterruitensproeierbediening van de estate kennen. De andere heeft een wipschakelaar, met daarbij de "tekst" 960 95-.hlambrechts schreef : Tot en met modeljaar 1990 geen + en -.Modeljaar 1991 alleen +.Vanaf modeljaar 1992 + en -.
Tel ik de amerikaanse modellen en de auto's met het stuur aan de verkeerde kant even niet mee, dan zijn er voor de 740 maar twee verschillende basissets gemaakt. Die voor modellen -89 en die voor modellen 90-.
Mijn vermoeden is, dat alleen de modellen met rechte hendel, zoals in de 760 en 960, een wipschakelaar hebben waarmee je zowel omhoog als omlaag kunt. Voor de 760/960 worden twee basissets (turbo's zowel benzine als Diesel van 88-91 en 92-94) en twee complete sets (alleen 960 zescilinder benzine van 92-94 en 95-) genoemd. De 760 van -87 wordt helemaal niet genoemd. Net zo min als de 740 van -83 voor markten anders dan USA/CDN.
Interessant is trouwens nog wel, dat de tabel meent dat de B280E/F in 1987 in de 740/940 geleverd is. Maar dat zal een foutje zijn neem ik aan.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn '94'er 940 (MJ 1995) had dat niet, dat was het "oude" systeem met Set en Resume en On/Offhlambrechts schreef :
Tot en met modeljaar 1990 geen + en -.Modeljaar 1991 alleen +.Vanaf modeljaar 1992 + en -.jhuijsmans schreef : Voor zover ik weet is de computer, draadboom en handle van de 960 cc anders. Je hebt een draad extra nodig om de snelheid verlagen optie mogelijk te maken. Het versnellen is gekoppeld aan de set knop bij de latere 7/9 cc's, de vroegere (ik geloof < 90) hadden zelfs dat niet.
Blijkbaar verschillende uitvoeringen in die jaren of doelde jij op de 960 varianten?