Ook al groot licht problemen, maar nu opgelost!.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2007 13:23 #1166203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehh geel/wit draadje.
achter de eerste stekker had inderdaad geen spanning. Er lag een volgens mij niet originele gele draad die spanning heeft als de draaiknop naar rechts staat.Die heb ik maar aan de 'voedingkant' van de eerste stekker gestoken en nu heeft geelwit wél spanning met knop naar rechts.... Helaas doet de verlichting het nog steeds niet, maar wellicht dat dat komt omdat er geen radio aangesloten is? (Eigenlijk natuurlijk te gek voor woorden, maar ja, het probleem moet toch ergens vandaan komen?)
Hans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2007 18:03 #1166223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hans, ben je zaterdag in
Hans, ben je zaterdag in marknesse ? dan kijken we wel even. 2 zien er meer dan 1

Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2007 18:52 #1166229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Eric, ik
ben zaterdag in Marknesse. 'K heb namelijk met je afgesproken dat ik je Blaupunkt zou overnemen... (Kennelijk was ik bij de liefhebbers de eerste Hans, hoefde er dus niet iets achteraan te plakken...) Zie je daar!

Hans.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2007 21:03 #1166479 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Omhoogschuif
Hallo Volvisti
Even omhoog schuiven, omdat anders niemand ziet, dat Hans' probleem opgelost is.  (zie eerste bericht)
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 09:18 #1166504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En zie, er was licht..
mede volvoïtis lijders,
Na lezing van de bijdrage van Mathy (dank je voor de verwijzing!) begrijp ik dat het handiger is om de oplossing even in een reactie te plaatsen. Hieronder dus! 
19-05:
Op de PKKKK dag van de liefhebbers ontdekt dat er inderdaad twee losse uiteinden van dezelfde kleur draad (geel) in de middenconsole aanwezig waren. Waarom iemand die ooit losgeknipt heeft blijft een raadsel, maar nadat de twee uiteinden contact gemaakt hebben klikt het relais en zie daar..... Er was licht. Met dank aan Eric voor het meedenken en meezoeken en niet te vergeten voor het solderen van de twee uiteinden.(Hij had een heel slim soldeerboutje op gas bij zich...)  
Mede hierdoor een perfecte dag: olie en filter vers, afsluitbare ventilatieklep links bij voeten bestuurder gescoord (en nou maar hopen dat de linkermat droog blijft), radio gescoord,  foutdiagnose gesteld over toerental (niet betrouwbaar signaal van de snelheidsensor op  de achteras), gezelligheid, mooi weer, eensgezinde geesten allemaal lijdend aan dezelfde ziekte (zie aanhef) en vooral veel geleerd. Niet alleen over de volvo's, ook dat elkaar helpen vanzelfsprekend is (ook al op dit forum duidelijk merkbaar!), maar bovenal dat er nog veel te leren valt! Daarnaast nogal wat namen van het forum aan een gezicht kunnen koppelen. Wat wil je nog meer?
Mijn 940 kan nog wel een paar van deze dagen gebruiken..
groet,
Hans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 11:44 #1166517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radio

hans dus schreef :  Waarom iemand die ooit losgeknipt heeft blijft een raadsel, maar nadat de twee uiteinden contact gemaakt hebben klikt het relais en zie daar.....

Deze draad wordt vaak gebruikt om de radio van spanning te voorzien, de "gele" is een bekende.
Omdat je in een eerder over geelwit sprak was ik even op het verkeerde been gezet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2007 22:03 #1166966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoofdschakelaar verlichting
Als de hoofdschakelaar op O staat kun je alleen maar seinen, als de hoofdschakelaar op lamp staat houdt de auto grootlicht vast.

Groeten,
Sjraar Roelofs

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 09:16 #1166994 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic PKKKK?
Wat is een PKKKK dag?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 09:51 #1166996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PKKKK

bodejodel schreef : Wat is een PKKKK dag?

Poets Klus Klets Koffie Knutsel dag.
Dit is een hobby dag georganiseerd door een clubje mensen die ook liefhebber zijn van de volvo 700 en 900 serie.
Dit staat los van de Volvo 700 Vereniging.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 10:42 #1167001 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hahaha, Toevallig! Ik was
Hahaha, Toevallig!
Ik was zelf al tot de 3e K gekomen en zelfs in de goede volgorde... de 4e K kon ik niet verzinnen...
Een Sleuteldag dus.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC