Antenneschakelaar

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 21:34 #1060120 door Mathy van Nisselroy
Antenneschakelaar is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Na een hele tijd met een antenneschakelaar te hebben rondgereden die niet aangesloten was, heb ik heb vandaag toch maar eens aangesloten. Niet met een kabeltje van de dealer, maar type "eigen fabrikaat".
Nu valt me echter op, dat als ik de schakelaar bedien, de binnenverlichting even iets zwakker brandt. Is dit normaal?  Is hier iets aan te doen?  We rijden tenslotte geen Lada.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 21:53 #1166002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien
toch maar kabeltje van de dealer ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 21:58 #1166006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werkelijk ?
Ik wist niet dat we hier in Nederland Lada-dealers hebben ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 22:02 #1166007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanningsverlies ?
Want daar lijkt het een beetje op.
Mathy, waar heb je de voeding afgetakt voor die antenne-schakelaar? Hoewel het volgens mij niet uitmaakt, heb je met alle stroomverbruikers een kort spanningsdipje bij het "aanslaan" van het elektrische onderdeel. En ondanks dat dat dipje meteen wordt opgevangen door de accu en/of dynamo, zie je dat toch wel even.
Het klinkt voorlopig niet als iets ergs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 22:21 #1166013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ramen doen het ook.
Als je je raam open of dicht doet, zie je hetzelfde verschijnsel. Grote verbruiker zorgt daar nou eenmaal voor.
Doe je niks aan denk ik, tenzij de antennemotor provisorisch aan de binnenverlichting geknutseld is, maar origineel ligt er een aparte lijn naar achter.
Het kan ook zijn dat de motor een beetje stroef loopt en meer prik trekt dan standaard zou moeten. Beetje vet erin?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 22:31 #1166017 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Niet standaard
We hebben het hier even erover gehad, en het is in ieder geval niet standaard.
De schakelaar zelf zal het niet in zitten, dat is een heel eenvoudig ding dat de schakeldraad vanaf de radio naar de antenne onderbreekt.
War je waarschijnlijk moet zoeken, is bij de permanente plus van je antennemotor. Andere verdachte is massa, zowel van je domelight als van de antenne. Bij jouw auto is de draadboom zo niet-standaard dat het moeilijk te zeggen is van een afstand...

Willem, op het account van Jan 

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 22:36 #1166021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic you bet!

MSuidgeest schreef : Ik wist niet dat we hier in Nederland Lada-dealers hebben ...

zocht op provincie : Flevoland De volgende dealers bevinden zich hier in de buurt:
&#160;<hr />Lada Flevoland B.V.Remmingweg 25 A t/m D1332 BC AlmereTel.: 036-5348886Internet: <a href=" www.ladaflevoland.nl/ " target="_blanc"> www.ladaflevoland.nl  

naast audi
;-) 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 22:41 #1166022 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt helemaal
Hallo Volvisti
Zodra ik een andere kabelboom heb, monteer ik de nieuwe antenne. De oude loopt een beetje traag en het is altijd een verrassing, hoeveel elementen er uitschuiven. Het zou dus best wel eens kunnen zijn, dat de motor (van de antenne) iets meer stroom trekt dan de bedoeling is.
De schakelaar is in principe niet meer dan dat. Hij onderbreekt inderdaad, zoals al gezegd is, alleen het draadje dat gereserveerd is voor de antenne en/of een extra versterker. Volvo heeft in dat draadje zelfs al een stekkerverbinding aangebracht.
En dat draadje van de dealer (of de sloop) komt er ooit nog wel eens.  Zo&#39;n ... ben ik wel. 
Groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 10:48 #1166044 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Antenne stuk?
Hallo Mathy,
Als je niet altijd dezelfde hoeveelheid segmenten hebt, is het misschien verstandig om eens een nieuwe spriet aan je bestaande motor te monteren. Waarschijnlijk is de pees van de antenne dan beschadigd, of de spriet iets krom. Is niet moeilijk of veel werk, we hebben het zaterdag ook gedaan bij twee auto&#39;s. Spriet kost 25 euro, handleiding hoe het moet hebben we liggen.
Als het goed is, reageert de antenne direct als je de radio aanzet, en schuift de antenne pas in een paar seconden nadat je de radio uitzet (of hetzelfde met het knopje doet natuurlijk). Dat is normaal.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 11:39 #1166051 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vervangen
Hallo Willem
Ik heb hier al een nieuwe antenne liggen. De oude is op een wat creatieve manier aangesloten, dus ga ik de kabelboom vervangen en de antenne.
Ik weet alleen nog niet of ik de kabelboom vervang door eentje van 1991 of door een latere met 10-polige stekker. Ik ben er nog niet achter of die voor de rest hetzelfde zijn.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC