verschillende overdrive relais?
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Op beide relais staat "Schrittschaltgerät".
Als ik de 05 erin doe, schakelt de OD wel maar er gaat een ander lampje branden (met een pijl)...
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lampje met dat pijltje hoort volgens mij bij een automaat in "winterstand".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de nieuwere (4-traps+Lockup) automaten als je 'm in winterstand zet (kenmerkend voor deze stand is dat je als een bejaarde wegrijdt indien ingeschakeld). Knopje "W".
Bij de oudere (3+O) automaten gaat het pijltje branden als je de overdrive juist uitzet (en dus in 3 wil blijven hangen). Dit moet je ook handmatig instellen met het knopje aan de zijkant van de pook (of eronder weggestopt).
Jouw vraag is daarmee niet beantwoord maar het lijkt er dus op dat het niet de goede relais is. Maar ach, het werkt toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb dan een m46 bak, dus geen automaat
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
De OD werkt geloof ik wel...kan het echt geen kwaad om dit relais erin te laten?
Er ontbreekt één 'pootje' aan het relais.
Ik heb hem alleen nog maar getest met de motor uit, contact aan en de pook in z'n vier.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij mij gaat dat lampje nooit branden en ik heb ook een 740 16V? Waar kan ik de werking van dat lampje controleren, als het er bij mij al zit?J.velde schreef : in mijn 740 16 valve gaat dit oranje pijltje branden als het een zuinig moment is om te schakelen, dus voor het brandstof besparen.ik heb dan een m46 bak, dus geen automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij mij gaat er op het dashboard een groen lampje branden met daarin een 5 als de overdrive is ingeschakeld. Het betreft een M46+overdrive.
Hej då Toon
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat doet ie dan weer wel...Toon schreef : Hej hej, bij mij gaat er op het dashboard een groen lampje branden met daarin een 5 als de overdrive is ingeschakeld. Het betreft een M46+overdrive.
Hej då Toon
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
bij mij normaal ook...maar als ik dat andere relais erin doe, gaat er een lampje met een pijltje brandenToon schreef : Hej hej,
bij mij gaat er op het dashboard een groen lampje branden met daarin een 5 als de overdrive is ingeschakeld. Het betreft een M46+overdrive.

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik rijd een 945 GLE, dus ook 16 valve. En ook met M46. Maar bij mij ook geen "opschakellampje". Heb er ook nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd, hoe dat werkt.J.velde schreef : in mijn 740 16 valve gaat dit oranje pijltje branden als het een zuinig moment is om te schakelen, dus voor het brandstof besparen.
ik heb dan een m46 bak, dus geen automaat
Groetjes
Mathy