Buitentemperatuurmeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 01:28 #1163128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aftermarket...
@ Mathy
 Ik heb ken iemand die zijn dB meter had voorzien van een aftermarket lcd schermpje nadat deze gebartsen was. Van het repareren van LCD heb ik nog nooit iets gehoord. Misschien is het vinden van een "aftermarket" lcd een optie, en deze vervolgens oversolderen. Ik ben niet bekend met de tempmeter, maar ik herinnerde mij het reparatie voorval.
Groet,
Eric 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 01:35 #1163130 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LCD
Hallo Eric
Weet je zeker dat je ieder willekeurig LCD schermpje (van dezelfde grootte) erin kunt zetten? Ik dacht dat de tekentjes die je wilt laten zien, er van te voren op de een of andere manier al ingezet moeten worden. Als je namelijk van een bepaalde hoek uit naar deze LCDs kijkt, net als vroeger met digitale horloges, zou je de verschillende characters moeten kunnen zien.
Mooier zou het natuurlijk wel zijn, als je daar een normale LCD display in zou kunnen zetten en dan kunt laten verschijnen wat je zelf wilt.  Zou mooi aan de rechterkant passen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 01:49 #1163132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook laat wakker.....
@ Mathy
Nee, zeker niet willekeurig 
Electronicapparaten in consumenten-massaproductie zijn een samenraapsel van bestaande onderdelen. Het inkopen van een onderdeel is goedkoper dan het zelf ontwikkelen van een onderdeel wat exact dezelfde taak volbrengt. De kans is heel groot dat de temp-display die volvo heeft gebruikt, ook in een ander temp.meet product is verwerkt. En zou top de dag van vandaag in productie of grote voorraad kunnen liggen. De vraag is niet zo zeer of het bestaat, maar hoe vindt je dit in godsnaam????
Demonteer een schermpje en kijk welke info deze prijsgeeft en dan sta je aan het begin van een zoektocht die wel eens heeeeeeel lang zou kunnen zijn.
Welterusten,Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 08:44 #1163135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee.
De vraag is even of het soldeer of strip-contacten zijn, kwestei van binnenin kijken.
De schermpjes zijn gewoon bij <a href=" www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ipc=X&~cookies=1 " target="_blank">Conrad te krijgen, alleen denk ik dat je een 1x8 5,5mm nodig hebt, en die staat er net niet bij.
Ik verwacht dat een telefoontje naar <a href=" www.display.nl/ " target="_blank">Display Electronica , die zitten in Utrecht. Als zij het niet hebben, kun je het gevoeglijk op je buik schrijven. Overigens is wat er in de catalogus staat niet wat ze kunnen leveren, ik heb er wel eens een gelijkrichter besteld, die niet op de site stond, maar die ze wel probleemloos konden leveren.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 12:28 #1163147 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Hallo Bas
Misschien heb je iets aan de foto&#39;s in <a href="/?q=node/3309" target="_blank">dit draadje</a>.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC