motortje CV
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Dus als er nog iemand is die het niet meer kan volgen hoor ik het wel, maar verder voor alle mensen die afstandbediening willen; snel naar de dealer bellen en 9126456 bestellen! Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat er een foutje is gemaakt en als er ineens een run komt op dit motortje ontdekken ze het misschien...
P.S. hij past niet in een 240.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deur openmaken, bedoel je daarmee de binnenbekleding/deurpanelen eraf halen?tonherman schreef : En Janis, veel succes met inbouwen. Het is niet echt moeilijk, deur openmaken wijst zichzelf, alleen je slot met die grote torx-bouten moet je even van je deur afhalen, daarachter zit een schroefje en daarmee haal je het stuk metaal los waarop de motor zit geschroefd.
Of hoeft die niet los? (Loop door omstandigheden een beetje achter met dit project).
Bedankt,
Janis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deurpaneel ging eenvoudig los, maar de rest (het hele mechanisme en de raamgeleiding) gingen niet van harte. Heeft me 1.5 uur gekost om alles los te krijgen.
De te korte draad van de servo/schakelaar verleng je idd met de draad v/d schakelaar. Anders past de stekker ook niet.
En de motoraansturing heb ik in navolging van onderstaande ook verlengd.
Helaas is er een klemmetje afgebroken. Helemaal onderaan het mechanisme zat de boel aan een beugel vast. Daaromheen zat een lastig te (de)monteren klem, die is dus nu kapot.
Net op tijd (voor het donker) de deur weer dusdanig ver af gekregen dat de auto iig op slot kan.
Morgen verder. En dan ook meteen de AB inbouwen, pffffffft
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Dan weet ik waarover je het hebt. Daar heb ik eerst een tijdje naar gekeken omdat ik niet goed kon zien hoe het zat. Een soort metalen borgclipje. IK heb het er gelukkig zonder kleerscheuren afgekregen, maar wist daarna niet meer hoe het zat. Dat heeft me wel een half uurtje extra gekost.v40jlt4 schreef : Helaas is er een klemmetje afgebroken. Helemaal onderaan het mechanisme zat de boel aan een beugel vast. Daaromheen zat een lastig te (de)monteren klem, die is dus nu kapot.
- V700 register
- Nieuw lid
-

De "spy" AB kit is aangesloten.
Even wat info over draadjes benodigd voor de AB:
Wat aangesloten moet worden is:
1) Signaal deuren open: Groen/Zwart (in de kabelboom die uit de deur komt)
2) Signaal deuren dicht: Geel/Zwart (kabelboom deur)
3) Aarde: mooi aardpunt achter paneeltje links beneden dat toch los moet om die kabelboom te kunnen zien.
4) +12, erg lastig te vinden. Ik heb 'm uiteindelijk van de lichtschakelaar afgetapt.
5) Knipperlichten groen en groen/blauw, in kabelboom in dorpel.
Kofferbak apart openen kan ook met deze kit, maar ik pas even.
Dat 10 euro motortje doet het uitstekend! De spy-ABwas 30 euro (marktplaats)
Janis
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij zitten de oranje draadjes onder de zekeringen- en relaiskast allemaal op +12.v40jlt4 schreef : 4) +12, erg lastig te vinden. Ik heb 'm uiteindelijk van de lichtschakelaar afgetapt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal super!
Volvodealer hier in Leeuwarden gebeld voor het Cv motortje (onderdeelnummer 9126456), de man begreep er niets van, hij zei: "dat is geen geld, wat voor motortje is het".
Hij gaf aan dat het niet zou moeten kloppen maar als het hier staat zal het wel goed zijn! morgen heeft ie hem binnen en kunnen we verder met het alarm inbouwen!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook de 5 draads gekocht en was in de veronderstelling dat ik gelijk kon gaan verlengen, maar miste dus de overige twee draadjes (wit met streep en blaauw met streep). er wordt aangegeven dat die wel in de deur aanwezig zijn, maar waar? volgens mij is dat bij die van mij (940 uit 91) niet aanwezig, kan dat kloppen? waar moeten ik de dan te leggen bedrading op aansluiten? kan neem ik aan niet direct op het alarm worden aangesloten (giordon alarm).
groetjes
chris