motortje CV

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 12:05 #1157185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt,
 Ik heb zojuist gebeld en ze hebben 'm nog. Daar ik in eindhoven woon moet ik een dealer-dealer transfer regelen, maar magazijn ehv is in gesprek.
Ik laat asap weten of het allemaal lukt.
Groeten en suc6 met inbouwen.
Janis

EDIT:

Jongens, bel maar gewoon naar de dichtsbijzijnde Volvo dealer en bestel er een. Ik belde naar Ehv, maar ook daar kunnen ze 'm leveren (ze moesten 'm wel bestellen) voor 8.50 ex,....
Dus die in Utrecht is vrij om opgehaald te worden door iemand anders.
Hoe dan ook, bedankt voor de geweldige tip!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 12:12 #1157186 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ingebouwd!
Ik heb het motortje in mijn deur zitten en alles werkt. Hij is aanstuurbaar en werkt als schakelaar. Alleen omdat de kabels wat te kort zijn heb ik de aanstuurkabel (3-aderig) verlengd met de kabel van de oude motor (zo noemt Volvo ze, schakelaar is beter). En voor de aansturing van de motor is al een kabel met stekkertje aanwezig, maar hier hetzelfde probleem moet ik even verlengen. En dan nog de AB kopen en inbouwen. Maar voorlopig zijn mijn vingers wel koud genoeg geworden, ik ga volgende week verder als ik de spullen in huis heb.
En Janis, veel succes met inbouwen. Het is niet echt moeilijk, deur openmaken wijst zichzelf, alleen je slot met die grote torx-bouten moet je even van je deur afhalen, daarachter zit een schroefje en daarmee haal je het stuk metaal los waarop de motor zit geschroefd. Daarna heb je hem zo los. Al heb ik wel een tijdje zitten pielen omdat ik het klemveertje van de stang van de handbediening had losgemaakt en niet had opgelet hoe hij had gezeten, bijna mijn andere deur opengemaakt om te kijken...

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 12:14 #1157187 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic GOED NIEUWS!!!

v40jlt4 schreef : Jongens, bel maar gewoon naar de dichtsbijzijnde Volvo dealer en bestel er een. Ik belde naar Ehv, maar ook daar kunnen ze 'm leveren (ze moesten 'm wel bestellen) voor 8.50 ex,....
Dus die in Utrecht is vrij om opgehaald te worden door iemand anders.

Kijk dat is pas goed nieuws!
gewoon dealer bellen en 9126456 bestellen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 12:58 #1157189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer goed nieuws dus

tonherman schreef : En Janis, veel succes met inbouwen. Het is niet echt moeilijk, deur openmaken wijst zichzelf, alleen je slot met die grote torx-bouten moet je even van je deur afhalen, daarachter zit een schroefje en daarmee haal je het stuk metaal los waarop de motor zit geschroefd. Daarna heb je hem zo los. Al heb ik wel een tijdje zitten pielen omdat ik het klemveertje van de stang van de handbediening had losgemaakt en niet had opgelet hoe hij had gezeten, bijna mijn andere deur opengemaakt om te kijken...

Goed nieuws en bedankt voor de extra tips.
Janis

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 14:50 #1157194 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic puls-gestuurd
Ik denk dat de motor niet reageerde op 12V omdat hij door een pulsje moet worden gestuurd. En die puls moet aangesloten worden op draden met de wit met rode streep en de blauw met rode streep. Dan bepaalt de polariteit de richting - open of dicht. in mijn auto zit de bekabeling er al in in dezelfde kleuren dus is het gewoon doorverbinden, scheelt weer een hoop denkwerk!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 15:21 #1157196 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic bestelbaar
Hallo Volvisti
Ik heb vanmorgen ook een mailtje gekregen, dat de 5-aderige motor/schakelaar nog te bestellen is.  Zou 10 euro kosten inclusief.  Ik ben er nog niet uit, of ik 1 of 2 van die dingen in m'n auto wil hebben, maar neig naar twee.
Groetjes
Mathy

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 15:37 #1157199 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Goed idee ->2
Had ik nog niet eens aan gedacht. Super handig als je met de voordeur van beide kanten de hele auto in 1x opent... Hoewel, als je toch AB hebt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 15:41 #1157200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie het nut ook niet echt.
Waarom zou je een tweede stuurmotor willen hebben, terwijl je op een knop drukt en de deur van het slot gaat?Niks geen gepriegel in het donker met sleutels, met kans op lakbeschadigingen enzo.
Het enig nut is misschien in de kofferklep. Dat als je die met de sleutel van het slot zou draaien, de rest mee komt.
Alleen, bedenk ik net, dan ik wel het hele nut van de "kwartslag"-vergrendeling weg. Je weet wel, sleuet een kwat draaien en vervolgens loopt ie niet meer mee met de CV, wat bij een sedan bij inbraak nog wel eens handig kan zijn....;-) 

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 15:45 #1157201 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic sedanologie

Baseman schreef : ]Je weet wel, sleuet een kwat draaien en vervolgens loopt ie niet meer mee met de CV, wat bij een sedan bij inbraak nog wel eens handig kan zijn....;-)

Nee, ik weet niet, is dat een feature voor alleen de sedans? Of kan ik dat ook op mijn estate maken. Lijkt me wel handig, ik vervoer nogal eens wat spullen achterin... Hoe werkt dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 15:47 #1157202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Estate.
Op een Estate lijkt me dat ook vrij zinloos, met een rolhoes, toch?Daarnaast heb je ook een achterbank die plat kan, vanaf de achterbank, dus al zou je een flinke mdf-plaat als hoedenplank hebben, kun je er nog bij......
Maar probeer het eens. Ik weet niet welke kant op, maar volgens mij een kwartslag met de klok mee en hij is los van de CV en kan alleen met de sleutel geopend worden, kwartslag terug en hij werkt weer als vanouds.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC