night-guide of blue-vision

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2007 23:30 #1153385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die vinden het ook leuk,
Die vinden het ook leuk, heb geen knippers gehad en staat perfect afgesteld , heb direct koplampwissers gemonteerd , sproeiers moeten nog aangesloten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2007 23:49 #1153391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb zelf sinds maand of 3
Heb zelf sinds maand of 3 naar volle tevredenheid de nightguide's. Had daarvoor "ouderwetse" gele lampjes en die gaven echt te rot licht in vergelijking met de Nightguides.
Ik wil nog wel mijn koplampen afstellen, ze lijken erg voor me op de grond gericht te zijn. Heeft iemand hier nog tips en of ervaringen mee. 

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 01:21 #1153403 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic meer licht!!!!
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een tijdje Philips rallylampen achter het koplampglas zitten. Dit is dus 6 x 100 watt (2xdim, 2xgroot en 2xmist). Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van seinende tegenliggers (wel lampen een goed laten afstellen), en mijn reflectoren zijn ook nog prima. Het enige is dat het lampglas wel erg heet word als ik alles aan zet, maarja dat is dan ook 600 watt, wat warmte staat te produceren.
Afgelopen vakantie in Frankrijk veel plezier gehad van het lichtbeeld, met name op de kleinere weggetjes in het pikke donker. Prijs viel me ook nog mee; ongeveer E 7,-- voor H4 en E 9,50 voor H3.

gr. Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 14:18 #1153441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Indianen verhalen?
De koplampen en grootlichten zijn toch apart afgezekerd met ik meen 25 amps?
In theorie kan er dus een dikke 300 watt door de bedrading en relais zonder dat er iets mis gaat.
Mij vraag is dus eigenlijk:1. Is er iemand die rondrijdt met 90/100 watters met een gesmolten relaisbak? Dus echt problemen heeft gekregen hiermee?
2. Is er iemand die met 90/100 watters rondrijdt die aanpassingen gedaan heeft aan de bedrading/relais/relaisbak om dit mogelijk te maken.
Ik denk het niet namelijk, maar ik verneem het graag. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 15:55 #1153448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blue-vision
Hallo Volvo Fan´s,

Is 14,99 euries een normale prijs per stuk voor een H4 Blue vision lampie.

Groeten Roelof.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 16:31 #1153450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal?
Wat is normaal? Maar ik heb er toen 17,95 voor neergetelt, 2 stuks, dat wel.
Ik heb geinformeerd bij de automaterialenhandel naar Philips Ralye 90/100 watters. Als ik het hele spul op 100 watt wil hebben, kost dat 32 euri, dat vind ik een stuk redelijker.(2xH4 dim/grootlicht en 2x H3 100 watt.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 17:45 #1153458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WAT HEEFT NOU HET BESTE RESULTAAT?!?!
Kan ik nou het beste night vision, blue vision of rally lampen nemen?

Ik kom er echt niet uit zo. Ondertussen zie ik geen steek op de weg. Smaken verschillen maar waarmee heb je nou het beste zicht (zonder xenon van 150-200€)?
Wie durft? Kom naar beneden en sla je slag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2007 19:07 #1153466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat moeilijk met zoveel keus
Als ik alles een beetje samenvat worden het de night-guides H1. Alleen nog even een goed merk zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 11:22 #1153541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt best mee.
Maar je stelt een vraag die enkel subjectief te beantwoorden is, daar autolampentest met de drie genoemde varianten niet bestaan.
Het is natuurlijk wel zo, dat het bereik van je lamp wordt bepaald door de component die je niet kàn vervangen: De reflector.Het enige wat je bereikt meet meer watts, is aanzienlijk meer licht, maar binnen hetzelfde gebied.
Ik heb toch gegokt op de Rallye lampen van Philis, alhoewel mijn lamprelais nu echt bloedheet wordt, na 20 minuten rijden, kan ik de ijzeren behuizing al niet meer vastpakken en dan heb ik grootlicht nog niet aangehad. Gelukkig kunnen ze niet tegelijk aan, (behalve kortstondig). Veiligheidshalve, haal ik ze er dus weer uit.  Ja, je hebt dus veel meer licht, maar echt verder schijnen, ho maar.
Ik ga toch weer voor NightGuides. Je kunt rekening houden met de eigenschappen van de lamp zelf, besluiten totdeze lamp over te gaan. Vriendelijk voor voetgangers (blauw) goed zicht voor jezelf (wit) en niet zo verblindend voor je tegenliggers (geel).
De derde variant kan ik niet over oordelen.
De twee typen die ik er nu ingehad heb, verschillen eigenlijk dus alleen van kleur en van energieconsumptie, maar steil achteroverslaan van het resultaat, nou nee. Lichtbeeld, wat door de reflector en positie van de lamp wordt bepaald, is onveranderd.
Ik kan me wel voorstellen dat die Rallye lampen met een paraboolreflector (in aparte behuizing) echt een geweldige opbrengst leveren, maar die wil ik er noch in, noch op hebben. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 11:43 #1153543 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Waarom al die moeite?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben heel tevreden met mijn (standaardlamp) lichtopbrengst.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC