Beppe Turbodiesel op de testbank

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2017 09:37 #1441133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha nee hoor, een
Haha nee hoor, een vrachtschip zal nooit een speedboot worden.

Die golf was helemaal leeggehaald, zaten 2 stoelen in en nog een soort van dashboard en dat was het ook, ding weegde dan ook op de weegbrug 690kg met diesel erin.
uitlaat was ook 1 rechte buis van voor naar achteren.

In probeer wel wat met de GTD dingen, testbank zal meer vertellen dan ik je zelf doen kan, het is voor mij ook de eerste keer.
En nog vergeten erbij te zetten, ik wil ook een grotere downpipe, kijken of zo'n stuk ergens te koop is en anders zelf maar wat maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2017 14:22 #1441141 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rob Barten heeft een "stille"
Rob Barten heeft een "stille" EPS uitlaat laten maken voor zijn turbodiesel. Daarmee werd hij inderdaad vlotter, maar bepaald niet stiller. Pas na twee extra bezoekjes aan Hoogezand was het geluid echt dragelijk.
Maar dat betekent dus wel, dat EPS die uitlaat nogmaals kan leveren.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2017 16:32 #1441147 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Cilinder
Ben je niet bang dat je cilinderkop gaat scheuren? Dat gebeurt al bij de meeste D24's die helemaal standaard zijn, laat staan opgeschroefde varianten.

Scheurtjes tussen de kleppen door is niet zo erg maar vanuit de voorwervel kamer door een koelkanaal is dat wel.

Vindt het verder wel Interessant om iemand zo bezig te zien.

Wat ze trouwens ook wel doen bij deze blokken voor betere verbranding en vermogen is LPG bijmengen maar ik heb daar verder zelf geen ervaring mee.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2017 10:05 #1441165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scheuren in de kop is idd
Scheuren in de kop is idd mogelijk, echter scheurt dit vaak zo dat als de kop gemonteerd blijft er niks aan de hand is, zodra de kop eraf is (lees : spanning eraf) dat het dan een probleem word.

Heb het vermoeden dat dit blok in het verleden eens gereviceerd is, kan het niet hard maken maar een D24t met opgeschroefde pomp wil de koppakking soms al eens knappen laten, deze rijd met 1,5 bar druk nog vrolijk door met minimaal olie verbruik en geen KVS verbruik.

LPG wil ik eigenlijk niet aan beginnen, ik ben van mening dat er een vloeistof in de tank moet en dat ie daar op moet rijden, wil niks toevoegen kwa brandstof.
Wat ik kwa bijvoeging wel interessant vind is water/alcohol injectie, maar ook dat is weer een 'niet constante' brandstof dus ik denk dat ik daar ook niks mee ga doen.

Brandstoffen waar deze motor in mijn tijd al op gereden heeft zijn :
-2t olie (diesel was op en had nog een flesje 2t olie in de kofferbak)
-Afgelopen olie die met een centrifugaal filter gefilterd en wat benzine toegevoegd om te verdunnen en voor makkelijkere start.
-Sla olie, frituur olie
-Gewoon diesel

Ding wat me opviel met 2t olie en afgelopen olie is dat de auto véél meer koppel onderin had dan met gewoon diesel, ik vermoed dat dit door de 'milieu' toevoegingen zijn?
Hij rookt evenveel met de olie als met diesel.

@Willem van Strik,
Bedankt, zal EPS eens proberen! :)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC