Volvo 760II TDIC 1988
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 18:49 #1417323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou zijn het vrij "domme"
Nou zijn het vrij "domme" diesels, die weinig tot geen electronica kennen, maar uit ervaring weet ik dat er 1 zekering is die echt goed moet zijn om hem te kunnen laten lopen. Check de zekeringen voor de zekerheid even. Heeft mij een halve dag gekost.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 22:35 #1417335
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip endlessQuest!! Ik kijk de zekeringen zeker nog allemaal eens na.
Vandaag nog niks kunnen doen. Zal voor morgen worden!!
Vandaag nog niks kunnen doen. Zal voor morgen worden!!
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2015 10:40 #1417369
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Staat het inspuittijdstip
Staat het inspuittijdstip juist van de pomp ?
Is de distributieriem nog in orde ? bedoel geen tanden ervantussen ofzo dat de riem doorslipt (weinig waarschijnlijk) tenzij die er al te lang op ligt (over de 120.000 enz) , zo te horen lijkt het indd ergens een elektrisch probleem dan. Misschien een slechte draad ergens of een draad dat bloot ligt en zo de stopklep bediend van de pomp ?
Als je lekke koppakking hebt, dan kan je dat zien in uw koelvloeistofreservoir als de motor op temperatuur komt en je luchtbellen ziet in het vloeistofreservoir (maar dan moet ie wel draaien natuurlijk). Vooraleer je de motor gaat opengooien, best compressie meten
Of zuigt de pomp ergens lucht aan ... ? (geen lek op de as vd pomp ?) . Dan moet je luchtbellen kunnen zien in dat doorzichtig darmke a/d pomp.
Al eens gekeken naar het draadje dat op de pomp zit en zorgt voor de inspuiting ? Als dat er niet goed op zit of slecht contact geeft zal de auto niet starten.
Is de distributieriem nog in orde ? bedoel geen tanden ervantussen ofzo dat de riem doorslipt (weinig waarschijnlijk) tenzij die er al te lang op ligt (over de 120.000 enz) , zo te horen lijkt het indd ergens een elektrisch probleem dan. Misschien een slechte draad ergens of een draad dat bloot ligt en zo de stopklep bediend van de pomp ?
Als je lekke koppakking hebt, dan kan je dat zien in uw koelvloeistofreservoir als de motor op temperatuur komt en je luchtbellen ziet in het vloeistofreservoir (maar dan moet ie wel draaien natuurlijk). Vooraleer je de motor gaat opengooien, best compressie meten

Al eens gekeken naar het draadje dat op de pomp zit en zorgt voor de inspuiting ? Als dat er niet goed op zit of slecht contact geeft zal de auto niet starten.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2015 16:54 #1417394
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic De fout is vermoedelijk
De fout is vermoedelijk gevonden!!
De as van de gashendel lekt diesel. Pomp is dus lek en trekt lucht.
Op zoek naar een andere TDIC pomp dus. Of deze laten reviseren.
Het komt dus misschien toch nog goed met dit blokje.
De as van de gashendel lekt diesel. Pomp is dus lek en trekt lucht.
Op zoek naar een andere TDIC pomp dus. Of deze laten reviseren.
Het komt dus misschien toch nog goed met dit blokje.

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 08:22 #1417434
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic o-ring en busje
Nieuw o-ringetje en busje in deksel er zelf in zetten is goed te doen.
Zet gelijk een nieuwe keerring op de pomp-as. Ook een oorzaak voor lucht lekkage.
Leuk te zien dat er nog enthousiasme voor diesels is.
Vorige week mijn diesel uit de winterslaap gehaald en 2 dagen heerlijk in rond getoerd. De auto stond sinds november stil.1 tik en lopen.
Zet gelijk een nieuwe keerring op de pomp-as. Ook een oorzaak voor lucht lekkage.
Leuk te zien dat er nog enthousiasme voor diesels is.
Vorige week mijn diesel uit de winterslaap gehaald en 2 dagen heerlijk in rond getoerd. De auto stond sinds november stil.1 tik en lopen.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 21:50 #1417448
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Geen idee hoe ik daar moet
Geen idee hoe ik daar moet aan beginnen hoor Adrian. Op het gebied van de dieselpomp ben ik een leek!!
Ik had het idee van een goede pomp te zoeken en dan de oude op reserve te leggen voor geval van nood. Heb namelijk 3 diesels hier staan. Maar is dat eingelijk wel een goed idee? Droogt zo'n pomp dan niet uit met als gevolg dat alles gaat vastzitten en scheuren?
Is er iemand die me wil helpen met de revisie van de pomp? Al ziende en doende leert men denk ik zo. Ik zit er niet mee om een ritje naar Nederland te maken. Een dieselaar houd van ritjes!!
Ik had het idee van een goede pomp te zoeken en dan de oude op reserve te leggen voor geval van nood. Heb namelijk 3 diesels hier staan. Maar is dat eingelijk wel een goed idee? Droogt zo'n pomp dan niet uit met als gevolg dat alles gaat vastzitten en scheuren?
Is er iemand die me wil helpen met de revisie van de pomp? Al ziende en doende leert men denk ik zo. Ik zit er niet mee om een ritje naar Nederland te maken. Een dieselaar houd van ritjes!!

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2015 11:15 #1417487
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic demo
Hier vind je een plaatje hoe je het busje er uit tikt:
volvo700vereniging.nl/node/48892
er staat bij: We'll start by removing the old lever guide sleeve:
Op een sleuteldag bij nordicar heb ik de pomp demontage een keer gedemonstreerd
Dit boek is heel leerzaam:
Heb je een oude pomp, dan kun je oefenen. Markeer de gashandel tov het asje voor demontage.
er staat bij: We'll start by removing the old lever guide sleeve:
Op een sleuteldag bij nordicar heb ik de pomp demontage een keer gedemonstreerd
Dit boek is heel leerzaam:
Heb je een oude pomp, dan kun je oefenen. Markeer de gashandel tov het asje voor demontage.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2015 11:16 #1417488
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic foutje in link
www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2015 23:17 #1417519
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Bedankt voor de info. Daar
Bedankt voor de info. Daar kunnen we wel iets mee!!
Ik heb ondertussen een lekvrije pomp gekocht. Die gaan we monteren en de oude pomp gaan ik dan proberen herstellen en houden als reserve.
Ik heb ondertussen een lekvrije pomp gekocht. Die gaan we monteren en de oude pomp gaan ik dan proberen herstellen en houden als reserve.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2015 09:40 #1417525
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic leesvoer
anderen zijn je voor gegaan
volvo700vereniging.nl/node/22229
volvo700vereniging.nl/node/22229
Moderators: Jerry Stam