Slecht starten D24TIC
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Mooi dat ie al beter loopt en minder rookt.
Vraagje: heb je voor het afstellen wel het was element losgehaald? Anders klopt de afstelling en de meting namelijk niet.
Het waselement Vervroegd de inspuiting EN Verhoogd het stationair toerental.
Hij mag de vervroeginshandel goed aantrekken en de gashandel ook wat aantrekken. Zodra de motor warm is moet 'ie hem loslaten.
Waarschijnlijke heeft je pomp een lekkende keerring aan de aandrijfas.
Zulke afstelklokjes zijn nog wel te koop.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Bedanktgerryberrie schreef : Goed bezig! Mooi dat ie al beter loopt en minder rookt. Vraagje: heb je voor het afstellen wel het was element losgehaald? Anders klopt de afstelling en de meting namelijk niet. Het waselement Vervroegd de inspuiting EN Verhoogd het stationair toerental. Hij mag de vervroeginshandel goed aantrekken en de gashandel ook wat aantrekken. Zodra de motor warm is moet 'ie hem loslaten. Waarschijnlijke heeft je pomp een lekkende keerring aan de aandrijfas. Zulke afstelklokjes zijn nog wel te koop. Groeten, Gerben

Heb nog een pomp liggen maar is voor een gewone D24 (non-turbo) dus ben ik niet veel mee ... lol Een filmpje van het gebeuren :Oud filmpje (jaar oud) - ofwel was het toen warmer buiten ofwel is er achteruitgang te merken nu .... (groter lek) - of iets mbt de koudstartregelingoud (ja indd vergeten de IC buis terug te monteren ...)<a href="" title="">nieuw (vandaag - koudstart +6°C buiten) - rook dat je ziet is wit (condens) - geen blauw of zwart <a href="" title="">
Ik heb met iemand gepraat en die vermoed dat de motor te weinig compressie heeft ... dat het daaraan te wijten is. Compressietest : Cil 1-2-3-4-5-6 : 25 - 27.5 - 27.5 - 27.5 - 30 - 30Is daar wat mis mee ?
Het doorzichtige darmpje dat van de filter naar de pomp loopt is toch de toevoer voor diesel ? Dat loopt allezinds bijna volledig leeg, terug naar de filter bij afzetten motor, dus niet goed
Op naar het volgende sleutelmoment (koudstartinrichting afstellen en evt pomp demonteren )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Klopt. Er wordt lucht aangezogen vanuit de pomp, waardoor de hoeveelheid diesel in de pomp zakt.Karinsky schreef : Het doorzichtige darmpje dat van de filter naar de pomp loopt is toch de toevoer voor diesel ? Dat loopt allezinds bijna volledig leeg, terug naar de filter bij afzetten motor, dus niet goed
Op naar het volgende sleutelmoment (koudstartinrichting afstellen en evt pomp demonteren )
De pomp moet er wel af maar hoeft niet uit elkaar om de keerring te vervangen.
Koudestart afstelling:
www.volvo700vereniging.nl/node/814
Dat 2e filmpje ziet er toch al aardig uit. De motor start alleen niet bij de eerste tik omdat er eerst opnieuw diesel aangezogen moet worden.
Aanzuigpomp staat op bldz 14:
www.volvo700vereniging.nl/files/Bosch%20VE%20Diesel%20pumps.pdf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.