MRB vrij tot....?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 00:36 #1399601 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic ik vrees niet zo snel..
Hey Wytze, die tijd heb ik (gelukkig) gehad. Maar ik wacht in volle verwachting af hoe het verder zal/kan/gaat verlopen. Digitaal schorsen kan altijd, dag en nacht.
Ik hou je zonder meer op de hoogte. (het blijft voor mij een vorm van "sport".) Wat een klungelwerk van de overheid overigens. Zeker voor de èchte liefhebbers die zich niet zo goed op de hoogte kunnen houden houden... .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-01-2014 01:03 #1399602 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De tekst van de belastingdienst is duidelijk.
Citaat:
Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is.

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 07:58 #1399604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt !

Wytze schreef : Citaat: Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is. www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/

Precies, dat schrijven heb ik ook gehad  Mijn dieseltje heeft als datum afgifte NL 12-10 staan, maar ik mocht gewoon per 1 januari de volle mep gaan betalen.  Stond ook duidelijk in het schrijven van de Belastingdienst, daarom de auto electronisch geschorst.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 10:45 #1399609 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re.................

Gydomatra schreef : Ik dacht dat je de datum eerste afgifte Nl steeds per 3 maand op kan schuiven tot dat je in het eerste kwartaal 2014 komt. in jouw geval dus tot 26 maart niet betalen en daarna dus wel.

Stel dat datum eerste afgifte NL 1 juli 1986 is dan mag je dus gelijk betalen per 1 jan 2014.
Ik dacht dat het zo zat, maar wie het zeker weet mag het vertellen.

Precies!!! Is die datum de boel nog niet verwerkt door de rdw(schorsing of lpg eruit) DAN ga je dus betalen
Laat al die mensen die zitten te 'denken' ipv de belastingdienst te bellen maar lekker verwarring zaaien maar daar moet je je niks van aan trekken.
Ik hoef bijv. pas vanaf 19mrt te gaan betalen(1e afgifte NL=19-6-2008). Het schema zoals toepasbaar heeft Frits allang gepost, ik heb daarna zelf nog gebeld(waarbij het verhaal werd bevestigd) en dan NOG beweren er hier dat het anders is......
Succes met verwarring zaaien allemaal.......of toch maar gewoon bellen;
0800-0749 Leuker konden ze het al niet maken, makkelijker kan ook al niet en goedkoper is ook niet van toepassing want het is een gratis nr......en zelfs DAN....

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-01-2014 11:50 #1399615 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic 2 regels

Wytze schreef : Citaat: Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is. www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/

Geen overgangsregeling dus, dat is duidelijk. En er moet betaald worden vanaf 1 jan 2014, altands dat hangt dus af van je datum eerste toelating NL. En hier ontstaat de verwarring denk ik. Voor de een is het gelijk al betalen vanaf 1 januari, en de ander  (die dus een latere datum eerste toelating NL  heeft) gaat pas later betalen in het eerste kwartaal 2014. Er zijn dus 2 regels: je gaat zowiezo de volledige MRB betalen in 2014, en regels 2 is dat het voor iedereen een verschillende startfase heeft(ergens tussen 1 jan 2014 en 31 maart 2014).
Ik vind het zeker niet duidelijk van de overheid. Afgaande op de brief die ik en anderen thuisgestuurd kregen, ga je er dus vanuit: betalen per 1 jan.  Maar kijk je even verder op bv de site van de belastingdienst, dan zie je dat er nog aanvullende info te vinden is(wat dus niet in de brief staat). Het regel 2 verhaal staat duidelijk  op de site en ze hebben zelfs nog een voorbeeld  toegevoegd.

Dus betalen?  Ja!
Hoeveel! de volle mep! 100 %! leuker kunnen we het niet maken haha...
Wanneer beginnen met betalen? Ergens tussen 1 jan 2014 en 31 maart 2014.

De mensen die eerste toelating nl  voertuigpapieren ergens eind van een kwartaal hebben, tja die hebben mazzel. Ze mogen 3 maand langer MRB -vrij rijden. 

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-01-2014 12:05 #1399616 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dus de overheid geeft de ene burger voordeel tov een andere?
Dat is vreemd en aanvechtbaar natuurlijk.
Het is iedereen gegund maar wel vreemd.
De computer is toch gewoon met een druk op de knop op 1-1-2014 in te stellen?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 12:36 #1399618 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn
Voor mijn beide Diesels zou ik volgens dat systeem respectievelijk pas op 8 en 12 maart moeten gaan betalen.

Toch had ik de brief al binnen en moet ik vanaf 1 januari een verkort tijdvak betalen van 1 Jan tot 8 en 12 maart en daarna een vol tijdvak.

De ene burger voordeel geven tegenover de ander lijkt me een no-no en oneerlijk.

Op 30 december jl. Heb ik ze allebei geschorst.

Groeten,
Gerben

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 13:06 #1399619 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verwarrend
Het geheel is zowiezo erg verwarrend en onduidelijk.

Laat een ieder dus maar doen wat hem voor hemzelf het beste lijkt.

De een schorst en de ander rijdt door.

Groeten,
Gerben

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 13:54 #1399620 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic inderdaad
Dat heb je goed Gerben. Ik rij door totdat er een mnd. MRB is afgeschreven. Dan ga ik pas digitaal schorsen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 23:22 #1399649 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic geen voordeel tov een ander
Wytze,
Dat je het als verwarrend ervaart kan ik me helemaal voorstellen. Het is echter niet "natuurlijk" als "vreemd" en "aanvechtbaar" in de aangenomen wetswijziging beschreven. Goed (door)lezen is een must blijkt wel weer. Wat voor mij i.i.g. wél duidelijk is dat Rudolph pas op 26 maart digitaal geschorst gaat worden. (zonder een mrb aanslag.)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC