MRB vrij tot....?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik hou je zonder meer op de hoogte. (het blijft voor mij een vorm van "sport".) Wat een klungelwerk van de overheid overigens. Zeker voor de èchte liefhebbers die zich niet zo goed op de hoogte kunnen houden houden... .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze schreef : Citaat: Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is. www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/
Precies, dat schrijven heb ik ook gehad Mijn dieseltje heeft als datum afgifte NL 12-10 staan, maar ik mocht gewoon per 1 januari de volle mep gaan betalen. Stond ook duidelijk in het schrijven van de Belastingdienst, daarom de auto electronisch geschorst.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Precies!!! Is die datum de boel nog niet verwerkt door de rdw(schorsing of lpg eruit) DAN ga je dus betalenGydomatra schreef : Ik dacht dat je de datum eerste afgifte Nl steeds per 3 maand op kan schuiven tot dat je in het eerste kwartaal 2014 komt. in jouw geval dus tot 26 maart niet betalen en daarna dus wel.
Stel dat datum eerste afgifte NL 1 juli 1986 is dan mag je dus gelijk betalen per 1 jan 2014.
Ik dacht dat het zo zat, maar wie het zeker weet mag het vertellen.
Laat al die mensen die zitten te 'denken' ipv de belastingdienst te bellen maar lekker verwarring zaaien maar daar moet je je niks van aan trekken.
Ik hoef bijv. pas vanaf 19mrt te gaan betalen(1e afgifte NL=19-6-2008). Het schema zoals toepasbaar heeft Frits allang gepost, ik heb daarna zelf nog gebeld(waarbij het verhaal werd bevestigd) en dan NOG beweren er hier dat het anders is......
Succes met verwarring zaaien allemaal.......of toch maar gewoon bellen;
0800-0749 Leuker konden ze het al niet maken, makkelijker kan ook al niet en goedkoper is ook niet van toepassing want het is een gratis nr......en zelfs DAN....
- G. Los
-
- Premium lid
-
Geen overgangsregeling dus, dat is duidelijk. En er moet betaald worden vanaf 1 jan 2014, altands dat hangt dus af van je datum eerste toelating NL. En hier ontstaat de verwarring denk ik. Voor de een is het gelijk al betalen vanaf 1 januari, en de ander (die dus een latere datum eerste toelating NL heeft) gaat pas later betalen in het eerste kwartaal 2014. Er zijn dus 2 regels: je gaat zowiezo de volledige MRB betalen in 2014, en regels 2 is dat het voor iedereen een verschillende startfase heeft(ergens tussen 1 jan 2014 en 31 maart 2014).Wytze schreef : Citaat: Hebt u een personenauto of bestelauto die niet uitsluitend bestemd is om op benzine te rijden? Dan komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling. U betaalt vanaf 1 januari 2014 volledig motorrijtuigenbelasting tot uw auto 40 jaar is. www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/
Ik vind het zeker niet duidelijk van de overheid. Afgaande op de brief die ik en anderen thuisgestuurd kregen, ga je er dus vanuit: betalen per 1 jan. Maar kijk je even verder op bv de site van de belastingdienst, dan zie je dat er nog aanvullende info te vinden is(wat dus niet in de brief staat). Het regel 2 verhaal staat duidelijk op de site en ze hebben zelfs nog een voorbeeld toegevoegd.
Dus betalen? Ja!
Hoeveel! de volle mep! 100 %! leuker kunnen we het niet maken haha...
Wanneer beginnen met betalen? Ergens tussen 1 jan 2014 en 31 maart 2014.
De mensen die eerste toelating nl voertuigpapieren ergens eind van een kwartaal hebben, tja die hebben mazzel. Ze mogen 3 maand langer MRB -vrij rijden.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Het is iedereen gegund maar wel vreemd.
De computer is toch gewoon met een druk op de knop op 1-1-2014 in te stellen?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Toch had ik de brief al binnen en moet ik vanaf 1 januari een verkort tijdvak betalen van 1 Jan tot 8 en 12 maart en daarna een vol tijdvak.
De ene burger voordeel geven tegenover de ander lijkt me een no-no en oneerlijk.
Op 30 december jl. Heb ik ze allebei geschorst.
Groeten,
Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Laat een ieder dus maar doen wat hem voor hemzelf het beste lijkt.
De een schorst en de ander rijdt door.
Groeten,
Gerben
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat je het als verwarrend ervaart kan ik me helemaal voorstellen. Het is echter niet "natuurlijk" als "vreemd" en "aanvechtbaar" in de aangenomen wetswijziging beschreven. Goed (door)lezen is een must blijkt wel weer. Wat voor mij i.i.g. wél duidelijk is dat Rudolph pas op 26 maart digitaal geschorst gaat worden. (zonder een mrb aanslag.)