Olie vanuit de carter ontluchting
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2012 13:26 #1360977
door Gerben Mol
Maar haal eerst eens het kleppendeksel eraf, ik heb ook D24's (ongeblazen) gezien die de spatplaat wel hadden.
Koop je die van mij en kom je erachter dat je al zo een erop hebt....
Groeten,Gerben
Beantwoord door Gerben Mol in topic PB.
Ik zal je even een PB doen.givain schreef : Wat zijn de kosten dan?
Maar haal eerst eens het kleppendeksel eraf, ik heb ook D24's (ongeblazen) gezien die de spatplaat wel hadden.
Koop je die van mij en kom je erachter dat je al zo een erop hebt....
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2012 15:41 #1360985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Dat zijn denk ik vrij nieuwe blokken, die hebben die plaat wel, ook ongeblazen, volgens mij zie je die plaat al zitten als je de vulopening kijkt. Bij een zonder plaat kijk je tegen de nokken aan.
gr
gr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2012 20:23 #1361152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke ervaringen!
Mijn eerste Volvo was een '88-er 740 2.4D (ongeblazen dus). Ik vond daar op gegeven moment olie in het luchtfilterhuis hoewel de motor niet rookte.. Schijnt misschien normaal te zijn bij die D24's. Misschien had mijn D24 ook geen "oil trap", dwz dat de olie terug druppelt.
En ja, vrijwel elke diesel heeft blow by of hij moet hagelnieuw zijn. Mijn 760 TD had blow-by, en alle tractoren die ik in het verleden gereden heb. Toen ik mijn 760 TD had laten reviseren kon ik geen blow by meer ontdekken herinner ik mij, alleen als ik eens behoorlijk hard had gereden op de snelweg...
Normaal dus, maar overdadig is niet goed, dus als ie veel druk opbouwt. Je kunt met je duim de slang eens dichthouden om te kijken of de druk snel oploopt. Als de rook al met een koude motor "er uit blaast" komt er wel een einde aan het blok. Hoewel: ze blijven lopen!!! Ze starten altijd. Een oude rotte diesel met de compressie op een dieptepunt kun je nog aan de gang brengen door een gasbrander in de inlaat te houden Heb ik wel gezien bij een oude stationair motor. Helemaal op, maar hij kwam aan de gang en als-ie loopt, loopt-ie. Je krijgt ze bijna of niet niet stuk, of er moet iets breken of de brandstofpomp werkt niet meer.
Mooie techniek.
Robert
En ja, vrijwel elke diesel heeft blow by of hij moet hagelnieuw zijn. Mijn 760 TD had blow-by, en alle tractoren die ik in het verleden gereden heb. Toen ik mijn 760 TD had laten reviseren kon ik geen blow by meer ontdekken herinner ik mij, alleen als ik eens behoorlijk hard had gereden op de snelweg...
Normaal dus, maar overdadig is niet goed, dus als ie veel druk opbouwt. Je kunt met je duim de slang eens dichthouden om te kijken of de druk snel oploopt. Als de rook al met een koude motor "er uit blaast" komt er wel een einde aan het blok. Hoewel: ze blijven lopen!!! Ze starten altijd. Een oude rotte diesel met de compressie op een dieptepunt kun je nog aan de gang brengen door een gasbrander in de inlaat te houden Heb ik wel gezien bij een oude stationair motor. Helemaal op, maar hij kwam aan de gang en als-ie loopt, loopt-ie. Je krijgt ze bijna of niet niet stuk, of er moet iets breken of de brandstofpomp werkt niet meer.
Mooie techniek.
Robert
Moderators: Jerry Stam