Olie vanuit de carter ontluchting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 22:38 #1093235 door V700 register
Olie vanuit de carter ontluchting is gemaakt door V700 register
Hey Allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat het plastic blok wat voor de carter ontluchting zorgt ook lek kan gaan.Er zit namelijk best wat olie bij mij in luchtkanaal. Zoveel dat als ik de slag van de lucht toevoer los maak dat de olie er in een stroompje uit komt.
Het lijkt mij dat dit uiteindelijk ook wordt verbrand en dat dit zorg voor wat extra rook ontwikkeling.
kan er hier iemand wat over vertellen?

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2012 00:37 #1360740 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lijkt me niet goed
Het lijkt me iniedergeval niet gezond..
Maar dat plastic blok zit op je kleppendeksel...en er zit aan de binnenkant van het deksel nog een ijzeren plaat om te voorkomen dat opspattend olie erin kan komen...
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je rotte zuigerveren hebt waardoor er enorm veel "blow by" is richting carter en dan omhoog wat olie meeneemt.

(Ik ga er trouwens vanuit dat het om een Diesel gaat, omdat je het in de rubriek "Diesel" hebt geplaatst)

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2012 20:43 #1360819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel
Hey Gerben,

Het gaat inderdaad om een diesel die waarschijnlijk last heeft van slechte zuigerveren,want het olie verbruik is ook hoger dan normaal.ik vroeg me alleen af of er een manier is om dit te verhelpen.

Maar als ik het zo hoor gaat dat hem niet meer worden.....

Gido

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2012 20:50 #1360820 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja hoor
Hey Gido,

givain schreef : ik vroeg me alleen af of er een manier is om dit te verhelpen.

Die is er:Blokje uit elkaar en reviseren.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2012 14:34 #1360881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat je ook kan doen is:
een behuizing maken van pvc, dus dikke regenpijp daar twee aansluitingen op maken, een theezeef kopen, groot formaat en die in de behuizing plaatsen. aan de een kant de de slang die vanaf je klepdeksel komt, aan de andere aansluiting degene die naar je inlaat gaat. het "theezeef gaas" zorgt er redelijk voor dat de oliedamp neerslaat en alleen de lucht doorgaat. Zal binnenkort foto's plaatsen v mijn knutselwerk.
Oliedampen doen de meeste diesels, zeker naar wat km ers, hoeft echt niet altijd zorgelijk te zijn. Je zou deze extra carterventilatiefilter om het zo maar te noemen zo kunnen plaatsen dat de olie die wordt tegengehouden en opgevangen in je behuiling terugloopt je blok in.
Zelf heb ik wat stukken afwateringsspul bij elkaar gezoht bij de doe het zelf zaak, die je in elkaar kan draaien met een draaidop kan afsluiten etc. beetje creatief zijn zeg maar.
Klinkt gek maar ik vul eigelijk bijna geen olie bij tussen de oliewissel beurten, als er nog maar een druppie aan de pijlstok zit is het ok is mijn ervaring, hoe meer je bijvult hoe meer die gaat dampen is mijn ervaring, er gaat 7 liter in het blok en half littertje minder wordt ie letterlijk niet warm of koud van. Is geen garantie maar ik heb 3 koningsblokken ervaring zeg maar en doe al tonnen niet anders....
Wat ook kan is de slang  los halen en deze in het gat van de frontbalk stoppen en je inlaat afdoppen, dan verbrand je geen oliedamp meer mee en wordt je balk goed geconserveerd door de oliedamp. Wel voor de APK weer even in orde maken anders krijgt de keurmeester het benauwd.....:-)
gr. peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2012 14:35 #1360882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met bovenstaande oplossing
kan je ook meten hoeveel olie hij eruitgooit via carterventilatie doordat je de olie "opvangt" in het zelfgemaakte reservoir.
succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2012 14:37 #1360883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we toch lekker bezig zijn
Volgens mij zit er alleen bij ene TD of TDIC een "oliespatplaat" in het kleppendeksel en niet bij de ongeblazen versie. Heb wel eens een TD deksel overgezet naar een ongblazen versie, helpt ook wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 11:49 #1360969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overzetten deksel
Hey Peter,

Ik ben inderdaad in het bezit van een ongeblazen diesel uit 1986.Het zou dus goed kunnen dat hier die plaat dus niet op zit.

Hoe kom je aan een klepdeksel van een TD?

Gido

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 12:10 #1360970 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nou..
Die kan je bij mij kopen Gido
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 12:16 #1360971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs??
Hey Gerben,

Wat zijn de kosten dan??

Gido

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC