de diesel inspuiters zijn op hoe te reviseren

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 23:20 #1359334 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Eiland
Je kan hem nog altijd inruilen voor een Golf (grapje..)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2012 00:01 #1359337 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet meer mee rijden!
Ik hoop maar dat de distributieriem (krukaspoelie of nokenaspoelie) niet aan het verlopen of loslopen is....

Na zo,n of bij zon ratel zou je eigenlijk absoluut meteen dat ding moeten afzetten en niet meer laten lopen....helemaal als je zegt dat er nu geen vermogen meer is...

Ik zou hem echt niet meer starten totdat ie open is geweest en alles is gecontroleerd.

Anders is ie stuk.!


Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2012 08:50 #1359344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zien
Hoe ziet de riem van de brandstof pomp er uit? kan wezen dat die versleten is en nu versprongen, maar dan heb je geen ratel maar dan is hij aan het naggelen en dan ben je je motor kapot aan het draaien, even een garage naar laten kijken(die zullen ze vast wel hebben op dat Eiland)
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2012 15:02 #1359399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
de auto is alweer thuis, dankzij mn goede oltimerverzekering,en heb gelukkig een doorlopende
reisverzekering met vervangen vervoer dus nu een nw opel astra station
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 11:27 #1359597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En....wat scheelde er nu
En....wat scheelde er nu aan??
Beetje jammer dat je een Slopel als leenauto hebt gekregen, het is natuurlijk beter als niks....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 18:39 #1359612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
de injectoren en de vacuum pomp zijn het probleem , op de afsluitdijk had ik de windmee
geen enkele koeling en vacuum pomp defect ratelen als de beste en de injectoren
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 21:41 #1359624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij een benzine blok of op LPG heten het injectoren, bij een diesel verstuivers. Slordig zijn in de benaming wekt verwaaring op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 22:05 #1359626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstuivers zijn ook injectoren
<html />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 22:16 #1359628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uhm
Niet helemaal, een Injector word electrice aangestuurd en een verstuiver gaat open bij een bepaalde druk die Mechanisch opgebouwt word,
Een Injector kun je ook open laten gaan zonder dat er brandstof in zit, dit gaat je met een Verstuiver niet lukken en daar zitten hem de Verschillen in.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2012 20:55 #1359678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch is dat niet helemaal
Toch is dat niet helemaal waar, de verstuivers van een common-rail diesel zijn piezo electronisch aangestuurd, die openen dus electronisch en niet onder een bepaalde druk. Op het common-rail systeem staan bijna continu drukken van tegen de 2000 bar. Een injector heet injector omdat ie injecteert en niet zozeer verstuift. Een verstuiver heeft meerdere gaten en verstuift dus echt, dit is nodig omdat diesel een hoger ontbrandingspunt heeft dan benzine. Hoge verstuivingsdruk en goed verstuiverbeeld en compressie zijn zeer belangrijk voor een goede ontbranding.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD