Olie verbruik diesel 2.4 ongeblazen uit 1986
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de auto net in mijn bezit en ga iedere keer wat doen, om de auto steeds beter te maken. Ik ben het met je eens dat het nu nog veel te hoog is.
Maar het is nu te overzien,(ik kom er nu niet mee in de problemen).Het blijft zeer zeker een punt van aandacht, maar eerst ga ik mijn aandacht op andere dingen leggen. Heb dit weekend een water lekkage verholpen(hoop ik).Dit weekend zijn de retourslagen en het koelwater aan de beurt.
Daarna moet ik een kijken naar de klep speling en de afstelling en werking van de pomp etc.
Ik hoop dat door al deze dingen uiteindelijk ook het olieverbruik nog iets terug loopt.Zoniet gaan we weer verder op zoek.
Gido
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom(die een zeer tevreden D24T rijder is en het iedere rustige rijder aanmoedigt)
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gido
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Ik weet (bijna) zeker dat o.a. Tom een passend antwoord heeft op deze vraag.givain schreef : Is het dan ook zo, dat als de kleppen goed zijn gesteld de motor ook minder rookt?
Gido
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hij loopt ook stabieler en start makkelijker.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja rookt in combinatie met een pomp die goed is afgesteld bijna niet, alleen als je start geeft hij een pluimpje en als je flink vermogen vraagt geeft hij een pluim, ten minste dat is nu in mijn geval zo,
Motor loopt dan ook een stuk rustiger en hoe gek het ook klinkt mijn motor is ook zuiniger geworden, ik ben een aantal keren tanken daarna ook V-power(bij ons in de polder is dat S-power) diesel gaan tanken en daar is hij nog zuiniger van gewonrden terwijl ik wat hoger in de toeren ben gaan rijden als hij eenmaal goed warm is, dan trek je bijna de straat stenen er mee uit en kunnen ze ook een hoop hebben, alleen koud dan moet je rijden alsof je een respectabele leeftijd van 100 hebt behaald.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo'n verbruik valt wel mee voor die diesel met wat km op de teller. Is niet overdreven veel, je leest dat wel vaker. 1 liter op 1000 is veel. Ze lusten graag (diesel)olieECS schreef : Ik ben geen techneut en heb ook geen idee wat een acceptabel olieverbruik is maar; 1/4 liter op 500 km is nog altijd 1 liter op 2000 km
Succes met je nieuwe aanwinst!
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende punt aan de motor wordt het stellen van de kleppen.
Ik maak hier een nieuw toppic voor aan.
Gido