Lekkage inspuitpomp

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2011 20:10 #1340633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic functie centrale bout
Die bout moet verwijderd worden om met een meetstift de weg van de centrale plunjer te kunnen meten.
Aan de hand van de positie van de plunjer stel je namelijk het inspuit-tijdstip af.Na afstelling van het tijdstip monteer je de centrale bout weer met een nieuw koperen ringetje en dan is de afdichting weer gewaarborgd.De bout IETS vaster draaien kan geen kwaad, vaak hersteld de afdichting dan wel weer.
Je idee van schoonmaken en APK-afmelden is een goed idee, dan ben je in elk geval weer een jaar onder de pannen en kan je op je gemak de zaak observeren en een reparatie overwegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2011 11:57 #1341035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meevaller
Het was inderdaad een van de onderste wartels, even iets aandraaien en klaar :) Paniek voor niets... Het blok is nu weer schoon en droog van onderen. Waarschijnlijk was hij extra nat vanwege een onlangs vervangen brandstoffilter waardoor de keurmeester zo zijn bedenkingen had. Bedankt voor het meedenken!
Groeten en een fijne kerst alvast,
Willem
 
PS. voor de liefhebber nog een tip om het binnenwerk van de VE pomp iets beter te kunnen doorgronden: gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD