Diesel slaat af.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 19:36 #1337156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterk spul die Litouwers (deel 2)
Voor vlokkende diesel is het echt nog niet koud genoeg. Maar als het de originele Litouwense diesel is/was dan is/was die misschien wel behoorlijk vervuild. Zit er een waterscheiding in dat filter? Bij ons aan boord vroeger wel. Zeker na een tijd stilstand condenseert er wel wat lucht in de tank en dat water loopt ie niet best op. Als je auto nu goed blijft lopen zou ik er toch nog maar een nieuw filtertje opschroeven, voor de zekerheid. Voordat er rommel in de verstuivers zit ofzoiets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 20:39 #1337163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja!
En dan bestaat er ook nog zoiets als een dieselbacterie! Dat is geen grapje maar met water in de dieseltank kunnen die bacteriën gaan groeien en raakt je brandstoffilter helemaal verstopt!!! Er onstaat een donkere zwarte drap in je filters die dan dichtslibben. Je moet daarom voordat je een diesel lange tijd niet meer gaat gebruiken voor de winter de tank helemaal aftanken zodat vocht door condensatie geen kans krijgt en dus ook niet de dieselbacterie. Bij normaal doorgaans gebruik krijgt de bacterie geen kans om te ontwikkelen, alleen bij lange stilstand. Dit is geen broodje aap!
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 21:27 #1337170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dieselbacterie
Ja dat heb ik op mijn werk ook al gezien bij een van onze vrachtwagens.Die begon ook te hotteren en gebrek aan vermogen.Hebben we de grote stukken uit de tank gevist.Reinigerspul erin gedaan.Filters vervangen.En klaar was het weer.Deze vrachtwagen kwam bij een failliesement te koop en zodoende was hij aangeschaft.
Gr Rodmer
Gr Rodmer
Moderators: Jerry Stam