Diesel slaat af.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 21:56 #1089989
door Gerben Mol
Diesel slaat af. is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Vandaag liet ik het TDtje in de Litouwer maar weer eens even lopen, ging ik even verder aan de rest van de wagen, kon het interieur ook lekker even opwarmen.
Loopt mooi zijn rondjes en na ongeveer een half uur lopen merk ik dat de motorloop veranderd, hij gaat steeds rustiger, kalmer en steeds lager in de toeren lopen....oke..niet eerder gebeurd...op een gegeven moment loopt ie zelfs 600 toeren, ik druk maar even het gas wat in en hij stijgt netjes in de toeren en gaat weer goed 900 toeren lopen stationair, na een paar minuten begint ie weer steeds rustiger, kalmer en steeeds lager in de toeren te lopen, het valt goed te horen...op een gegeven moment begint ie zelfs te bokken en mis te slaan...en dan slaat ie gewoon af...ineens gewoon stil....
Wat beleven we hier nou toch?
Maar weer proberen op te starten: Nee hoor, gaat vrolijk rondt op de startmotor maar slaat Niet aan, wel roken als een idioot...
Na een paar keer flink doorstarten komt ie wel weer proestend tot leven, kuchend en stotend en slaat vervolgens maar gewoon weer af...
Daarna ploft ie wel wat draaiend op de startmotor maar is het vooral rook dat de pijp uit komt blazen.
Checkerdecheck:Ja, de distributieriem is nog in orde, nokkenas draait goed rond, geen kapotte klepjes.Ja, inspuitpomp draait gewoon goed mee en zit correct vast (niet te verstellen)Ja, er zit brandstof in de tank en ook in de pomp.Geen blokkades in de luchttoevoer kunnen vinden.
Wat zou er loos kunnen zijn???
Ik bedacht me zonet nog dat ie mogelijk de brandstoftank vacuum trekt? zal morgen eens de dop van de tank afhalen en weer proberen.
Iemand nog suggesties¿
Groeten,Gerben
Vandaag liet ik het TDtje in de Litouwer maar weer eens even lopen, ging ik even verder aan de rest van de wagen, kon het interieur ook lekker even opwarmen.
Loopt mooi zijn rondjes en na ongeveer een half uur lopen merk ik dat de motorloop veranderd, hij gaat steeds rustiger, kalmer en steeds lager in de toeren lopen....oke..niet eerder gebeurd...op een gegeven moment loopt ie zelfs 600 toeren, ik druk maar even het gas wat in en hij stijgt netjes in de toeren en gaat weer goed 900 toeren lopen stationair, na een paar minuten begint ie weer steeds rustiger, kalmer en steeeds lager in de toeren te lopen, het valt goed te horen...op een gegeven moment begint ie zelfs te bokken en mis te slaan...en dan slaat ie gewoon af...ineens gewoon stil....
Wat beleven we hier nou toch?
Maar weer proberen op te starten: Nee hoor, gaat vrolijk rondt op de startmotor maar slaat Niet aan, wel roken als een idioot...
Na een paar keer flink doorstarten komt ie wel weer proestend tot leven, kuchend en stotend en slaat vervolgens maar gewoon weer af...
Daarna ploft ie wel wat draaiend op de startmotor maar is het vooral rook dat de pijp uit komt blazen.
Checkerdecheck:Ja, de distributieriem is nog in orde, nokkenas draait goed rond, geen kapotte klepjes.Ja, inspuitpomp draait gewoon goed mee en zit correct vast (niet te verstellen)Ja, er zit brandstof in de tank en ook in de pomp.Geen blokkades in de luchttoevoer kunnen vinden.
Wat zou er loos kunnen zijn???
Ik bedacht me zonet nog dat ie mogelijk de brandstoftank vacuum trekt? zal morgen eens de dop van de tank afhalen en weer proberen.
Iemand nog suggesties¿
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:08 #1337036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor liep al eerder niet
Hi Gerben,
Ik weet me nog te herinneren dat toen deze auto te koop stond in Duitsland (Hamburg) hij werd aangeboden met niet lopende motor. Ik weet niet of jij hem ook als niet lopend hebt gekocht of dat een andere eigenaar de motor wel goed aan de praat heeft gekregen. Lijkt me iets om uit te zoeken.
Groeten,
Bert
Ik weet me nog te herinneren dat toen deze auto te koop stond in Duitsland (Hamburg) hij werd aangeboden met niet lopende motor. Ik weet niet of jij hem ook als niet lopend hebt gekocht of dat een andere eigenaar de motor wel goed aan de praat heeft gekregen. Lijkt me iets om uit te zoeken.
Groeten,
Bert
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:11 #1337037
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vervangen
Klopt, Heb hem gekocht met niet lopende motor, bleek inelkaar gelopen te zijn, alle kleppen krom, en van alles nogwat stuk, krukas leek zelfs krom.
Motor is door mij vervangen voor een erg goedlopend exemplaar.
Groeten,Gerben
Motor is door mij vervangen voor een erg goedlopend exemplaar.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:23 #1337038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet lopen Diesel.
<html />Hallo Gerryberrie zit er nog oude zomerdiesel in? Als hij niet zo veel loopt dan kan het zomerdiesel zijn die is gaan vlokken door de vorst van de nacht.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:29 #1337040
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Koud.
Ja, er zit zomerdiesel in, wagen en motor staan eigenlijks altijd stil.
Wagen heeft namelijk (nog) geen NL kenteken en staat dus op prive-terein te niksen.
Afentoe laat ik hem eens even lopen.
Zou best kunnen dat het met de nu gekome kou is gaan vlokken en dat ie daarom niet meer wil..
Zal er morgen eens wat "verse" diesel van de pomp ingooien.
Groeten,Gerben
Wagen heeft namelijk (nog) geen NL kenteken en staat dus op prive-terein te niksen.
Afentoe laat ik hem eens even lopen.
Zou best kunnen dat het met de nu gekome kou is gaan vlokken en dat ie daarom niet meer wil..
Zal er morgen eens wat "verse" diesel van de pomp ingooien.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:32 #1337041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zomerdiesel
<html />Dat omkeer proces(ontvlokken) vindt plaats bij een hogere temperatuur volgens mij boven 15 graden. Ik zou diesel aftappen of bijmengen, ligt er aan hoeveel je er nog in hebt. Filter vullen met nieuwe diesel en misschien loopt hij dan weer wel. Ik heb het een keer gehad met een landrover diesel die kon ik bij de boer binne zetten in een ruikte van over de 20 graden toen ontvlokte de diesel en heb ik bijgtankt met nieuwere diesel en einde probleem.
MVG xander
MVG xander
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 11:20 #1337083
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic beetje benzine
beetje benzine er bij? Hoef je de oude diesel niet eerst op te maken. Kontroleer ook even of het filter goed aangedraaid zit. Hier kan makkelijk lucht aangezogen worden. Of filter losdraaien, rubberring met olie insmeren en filter weer vast draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 17:59 #1337137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zomerdiesel lijkt me sterk!
Het vriest nog lang niet hard genoeg om dikker te worden. Lijkt mij eerder een probleem van lucht in de leidingen of zoiets. Draai eens stuk voor stuk een brandstofleiding los en kijk wat er gebeurd. Het kan ook aan de brandstofpomp liggen... Stationairregelaar in de pomp wellicht!
Robert
Robert
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 18:44 #1337143
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Loopt
Nou, hij loopt weer!
Even een tankje verse brandstof gehaald bij de pomp, naar de wagen toe, brandstofleiding van de inspuitpomp losgemaakt, wat verlengt en in de jerrycan gehangen.
En dan maar starten...rond en rond..en rond.....eerst flink gepruttel en gekuch,"plof.plof.plof" en dan "whoooooom!" hij leeft weer! en loopt ook netjes.
Afentoe nog even een kuchje maar na een paar minuten lopen draait ie weer goed en strak rond.
Afgezet, brandstofleiding weer correct en netjes vastgemaakt op de leiding van de wagen naar de tank toe, rest van de jerrycan in de tank geleegd..
En maar weer opgestart: gaat eventjes wat moeizaam: kuchg..kuch...pruttel..pruttel..maar dan.."Whooooooom!" en hij loopt weer, wat kuchend en pufend, maar na eventjes lopen gaat ie weer netjes en strak lopen.
Heb hem een kwartiertje laten draaien en hij bleef goed en netjes lopen, toen maar afgezet en weer richting huis gekomen.
Probleem lijkt dus opgelost met een tank verse brandstof!
Groeten,Gerben
Even een tankje verse brandstof gehaald bij de pomp, naar de wagen toe, brandstofleiding van de inspuitpomp losgemaakt, wat verlengt en in de jerrycan gehangen.
En dan maar starten...rond en rond..en rond.....eerst flink gepruttel en gekuch,"plof.plof.plof" en dan "whoooooom!" hij leeft weer! en loopt ook netjes.
Afentoe nog even een kuchje maar na een paar minuten lopen draait ie weer goed en strak rond.
Afgezet, brandstofleiding weer correct en netjes vastgemaakt op de leiding van de wagen naar de tank toe, rest van de jerrycan in de tank geleegd..
En maar weer opgestart: gaat eventjes wat moeizaam: kuchg..kuch...pruttel..pruttel..maar dan.."Whooooooom!" en hij loopt weer, wat kuchend en pufend, maar na eventjes lopen gaat ie weer netjes en strak lopen.
Heb hem een kwartiertje laten draaien en hij bleef goed en netjes lopen, toen maar afgezet en weer richting huis gekomen.
Probleem lijkt dus opgelost met een tank verse brandstof!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 19:26 #1337153
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd!
Vreemd! In mijn trekker steekt nog zomderdiesel maar die startte nog gewoon van de week.... En ook vorig jaar met min 9C en zomderdiesel... Misschien is er iets mis met de dieselbrandstof in je tank?? Wellicht dichtgeslibt ergens?
Robert
Robert
Moderators: Jerry Stam