TDI

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 00:18 #1335692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt niet !!!

ruspek schreef : een tapeind is een tapeind toch? een zeskantmoer een zeskantmoer.

Zeker niet. Een bout (of tapeind) van kwaliteit 8.8 vervormt plastisch bij 80% van de breeksterkte van 800 N/mm2 (640 N/mm2). Een bout van kwaliteit 12.9 vervormt pas bij 90% van de breeksterkte van 1200 N/mm2 (1080 N/mm2). 12.9 is dus een stuk sterker dan 8.8, terwijl de maat etc gelijk is. Echt, vergis je daar niet in, en weet welke eigenschappen welke bout moet hebben als het afwijkt van de standaard (eigenlijk 8.8). Ik haalde eerder in deze disussie al het voorbeeldje van de oliepompbout van de 16V aan. Ik denk dat de oorzaak van een aantal vastlopers is geweest dat men een 8.8 bout heeft gebruikt ipv de benodigde 10.9 of 12.9 (ik weet even niet welke het is, maar in ieder geval geen 8.8). Als de bout breekt loopt de distributie in de soep en kussen een aantal kleppen je zuigers. Het enige verschil is de aanduiding in de kop van de bout, als het er al op staat. Soms is het zo simpel als het lijkt, meestal niet. Bepalen in welke gevallen het wel of niet zo simpel is als het lijkt vind ik persoonlijk het lastigste aan (leren) sleutelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 09:06 #1335707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk ik ben het helemaal met
Henk ik ben het helemaal met je eens hoor. Natuurlijk zit er specificatieverschil in de verschillende materialen.
Maar wat ik aanwilde geven is dat bij de goede ijzerwarenspeciaal zaak. En niet de GAmma en consorten. OOk tapeind en bouten van verschillende kwaliteiten zijn. ook 10.9 en 12.9.
Het voordeel is dat je het gelijk mee kunt nemen, vaak heeft de dealert en semi-dealert deze niet eens op voorraad: moet dan besteld worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 01:04 #1335811 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Set
Hallo Henk, Volvisti

henk 940LPT schreef : Ik haalde eerder in deze disussie al het voorbeeldje van de oliepompbout van de 16V aan.

Volgens m'n vast monteur zit die bout trouwens gewoon bij de distributieset.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 01:23 #1335816 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic distributieset
Dat dacht ik ook Mathy. Maar iemand die de hele distributie toestand vernieuwd zou hebben, heeft volgens mij een beetje gejokt. Zelfs de riem zelf is niet vernieuwd, (wel een verpakkingsdoosje achterin, de riem zit waarschijnlijk op een andere diesel), laat staan dat de spanrol en de waterpomp vervangen zijn. Helemaal niets helaas. Erg jammer en zéér teleurstellend is deze ervaring weer. Zeker gezien "het hele avontuur, het verhaal en de vele beloftes" die erbij zijn gedaan.... 
Maar goed, de zoveelste ervaring weer ...  Maar vertrouwen blijf ik toch wel houden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 09:25 #1335823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic distributieset
Hallo Geejee,
Zoals je weet heb ik, hebben we, ook al de nodige vervelende ervaringen achter de rug met lieden die gewoon handelen uit eigen belang. Kan me je teleurstelling in ieder geval goed voorstellen. Ik word er zo onderhand wel een beetje moedeloos van.
Laten we dit platform, en de vereniging, ook gebruiken om vooral ook goede ervaringen met geschikte monteurs en bedrijven onderling te delen. Nu onze auto's oud(er) worden zijn we meer dan ooit afhankelijk van, ouderwetse?, vaklui.
Ik ben overigens ook benieuwd naar wie we nu beter kunnen mijden.
Hopelijk lukt het je het onderdeel te vinden. Misschien moet je eens informeren bij een Audidealer (dacht ik) in het hoge noorden, ergens in Friesland, die zich gespecialiseerd heeft in de restauratie van oudere Audi's. Deze enthousiast kom ik regelmatig tegen in binnen-/buitenlandse youngtimerbladen. Volgens mij zijn Audi's ook met deze motor geleverd. Hij heeft ook z'n contacten in Duitsland. Je weet maar nooit.
Groet, JPS
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 12:37 #1335850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Distributieset (vervolg)
Hallo Geejee, Volgens mij is het autobedrijf Terpstra in Sexbierum. Informeer eens bij hen, mogelijk kunnen ze je verder helpen. Google even voor de contactgegevens. Groet, JPS

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 15:43 #1336195 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic tapeind
Vanmiddag bij De rooij in De Bilt geweest. Heeft er eentje besteld in Leusden (€ 6,95 ex) Er zijn er nu nog 26. Met mijn Vadis tekeningetje ging die aardige man in het V.W. systeem neuzen. Praktisch hetzelfde tekeningetje. Fluitje van een cent. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 15:51 #1336196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tapeind
Valt gelukkig weer mee.
En gelukkig zijn er toch ook nog aardige mensen te vinden die willen meedenken.
Geeft weer hoop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD