TDI

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 22:52 #1089739 door G.J.M. Molenaar (GAST)
TDI is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Ik heb een onderdeeltje nodig,(bout voor het meeloop wiel v/d distributie riem). VADIS geeft aan "tapeind 9135893". (En ter aanvulling "ring 9135938 met zeskantmoer 985877) Volvo kan het niet meer leveren, ook Zweden niet. Wie kent/weet een goede V.W. dealer (= een V.W. L.T. motor) die dat kan/wil opzoeken en vervolgens kan bestellen? Ik weet/ken geen "aarige" V.W. dealert bij ons in de buurt om zonder nr. onderdeel even langs te gaan. (je wordt als vreemdeling al snel als "lastig" bestempeld) Wellicht is er iemand binnen onze vereniging die connecties heeft in het V.W.-wereldje...? Tom weet het wellicht nog beter uit te leggen.
Alvast mijn dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 23:04 #1335205 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hmm
Hmm.
Mogelijk dat ik nog  zo'n bout heb rondslingeren, heb nog verschillende looplagers van de DB-riem liggen en boutjes her en der.
Is dacht ik gewoon een M10 en volgens mij kan je dus ook gewoon een bout van de bouwmarkt gebruiken..
Zal morgen eens kieken en vergelijken.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 23:14 #1335208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen bout vd bouwmarkt
geen bout vd bouwmarkt gebruiken..
heb je een foto geejee , ik werk bij vw nl.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 23:36 #1335214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
als je hem niet vindt, per volgende week staat hier een TDI (740) om af te breken, cilinderkop naar de filistijnen
je kan de bout er zelfkomen afhalen dan eventueel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 07:41 #1335221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

gerryberrie schreef : Is dacht ik gewoon een M10 en volgens mij kan je dus ook gewoon een bout van de bouwmarkt gebruiken..

Zou ik niet te snel roepen, de ene bout is de andere niet. ?Voor de oliepomp van een 16V moet je ook geen bout van de bouwmarkt gebruiken (meestal sterkte 8.8). De originele is een stuk sterker (10.9 of 12.9 ??)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 11:30 #1335237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto?
Hallo,
Ik heb op scouting nog zo'n motor staan die we ter educatie uit elkaar gaan halen.
Ik wil best kijken of de gevraagde bout er nog op zit (denk van wel), maar een foto zou idd wel mooi zijn, ik ben erg visueel ingesteld!
Vriendelijke groet, Gerben B.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 21:24 #1335277 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic niet zo`n held..
Ik ben nog steeds niet zo`n held in het plaatsen van foto`s. En ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik precies moet fotograferen. ( de bout zit er nog in, omwikkels met een poetslap) De bout heet in Vadis "Tapeind- 9135893". De exacte afbeelding is niet afgebeeld als je bij vroege modellen zoekt. Indien je de het laatste model invoert, de 940 tdi van bouwjaar `96, zie je opeens wel een aangepaste tekening. (bedacht ikzelf niet, maar Camille kwam erachter) En "Volvo" dacht dus niet àltijd mee. Aanpassingen bij de vorige versies werden niet aangepast, danwel bijgehouden.
Ik denk, en een beetje naar Jan-Geert toe, als je op Vadis zoekt, en via dat tekeningetje bij V.W. "vadis" zoekt, de goede benaming invoert, dat er een "V.W.-nummertje" uitrolt. Of is dit te simpel gedacht... ? Hier in Utrecht hoef ik niet bij een willekeurige V.W. dealert binnen te stappen met dit verzoek.....  (om een dingetje van een paar euries)

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 23:33 #1335683 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic en...
Heb je nog "gekiekt" Gerben? Ben er nog steeds niet uit, wel wat reacties gehad,echter nog geen oplossing. Ik ga maandag maar eens naar de "dorps dealer van de V.W." in De Bilt.(fa. Mastenbroek) Daar heb ik in `79 mijn eerste spik-splinter-nieuwe-zwarte-golf-diesel gekocht.... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 00:01 #1335687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een tapeind is een tapeind
een tapeind is een tapeind toch? een zeskantmoer een zeskantmoer.
Als je de maat hebt even naar de (goede) ijzerwarenzaak en halen maar.
Ben je gelijk een stuk voordeliger uit!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 00:15 #1335691 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic op Vadis..
Op vadis zie je bij een 940, 1996, D24TIC, ZF22,21 staan bij nr. 12: 9135893 Tapeino, bij 13: 9135938 Ring, bij 14: 955782 Zeskantmoer. Er tussen in staat nr. 11: Spanrol. Het is zoals ik het zie geen "geheel aan elkaar vast" gebeuren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC