Klepjes vacuumpomp diesel. Opgelost! Met duidelijke uitleg en foto's. Dank Adrian!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 11:51 #1089646 door V700 register
Mederollers,

Een half jaar geleden heb ik mijn vacuumpomp vervangen voor een nieuwe imitatie. Eigenlijk alleen vanwege de herrie, de oude pomp deed het nog goed.
De imitatiepomp heeft het na een half jaar al begeven en nu had ik gedacht de oude pomp weer terug te bouwen.
Nu herinner ik me dat ik toentertijd uit nieuwsgierigheid de oude pomp had gedemonteerd en niet meer wist hoe de klepjes gepositioneerd waren.
Stom, stom, stom, gewoon niet goed opgelet.

Met andere woorden, kan iemand vertellen hoe de klepjes horen te zitten?
Ik realiseer me dat dit moeilijk in platte tekst is uit te leggen. Misschien heeft iemand een foto? Of kan mij telefonisch helpen?

Vast bedankt!

Peter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 12:20 #1334583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Had Daar documentatie van maar kan het niet terug vinden, maar het is geen slimme aktie om hem uit elkaar te halen hahahaha.Mischien een idee om een gebruikte te zoeken MET het zelfde nummer en die er op monteren.
Imitatie vacuum pomp heb ik al langer slechte ervaringen mee, ze maken vaak meer lawaai dan origineel versleten.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Jan-geert of Jan crombeen, die hadden nog een Diesel uit begin 95 staan als sloper.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 12:29 #1334584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je
Je zou je vraag ook eens bij een VW (of VW LT specifiek) forum kunenn stellen. Hetzelfde blok is daar ook geleverd. De 1600 diesels (4 cilinders) hebben dacht ik een andere pomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 12:47 #1334589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn
Ervaring met het VW LT gerelateerde forum's erg lang duren voordat ze met een antwoord komen, of een antwoord waar je gewoon niets aan hebt.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 20:50 #1334635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou dan zal ik de vraag maar
Nou dan zal ik de vraag maar beantwoorden, bij de Volkswagendealert hebben ze voor deze vacuumpompen revisiesetjes, wat ze kosten weet ik niet, maar in een grijs verleden heb ik een oprijwagen van de LT serie gehad en die was uiteraard ook serieus lawaaierig, een revisie setje bracht uitkomst. En een beetje knutselen natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 21:14 #1334642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat
Dat is mooi Co,
Maar zit daar een beschrijving bij hoe je ze moet monteren?
Want dat wil de TS graag weten, ik gaf ook alleen maar een optie aan,
Die doe jij ook maar begin je verhaal dan niet als school meester dat jij het
dan wel even gaat vertellen, revisie set kan namelijk ook bij de betere Volvo garage besteld
worden.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 00:29 #1334671 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Imi open
Hallo Peter
Kun je de imitatiepomp niet open schroeven?  Als ie al niet helemaal gelijk is, snap je naderhand misschien, hoe het principe werkt.  En dat zal niet verschillen neem ik aan.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 07:21 #1334673 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic pomp montage
Ik heb ze vaak open gemaakt om te kjken of de prestatie verbeterd kon worden.
Het is me altijd gelukt de pomp weer werkend te krijgen, dus moeilijk kan het niet zijn.
Nu rijd ik met een vervanger van een sloper. Geen herrie meer maar klacht blijft dat bij flinke koude het even duurt voordat de servo weer van vacuum bediend is.
Deze zomer nog even bij Volvo langs geweest voor revisie klepjes. De prijs weet ik niet meer, maar ik vond het veel te duur. Moet meer dan 100 euro geweest zijn.
Hier vind je een beschrijving die ik ooit gemaakt heb:
www.volvo700vereniging.nl/node/816
Ik zal kijken of ik vandaag nog even een foto kan maken van een gedemonteerde pomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 09:05 #1334679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig hoe snel het
Geweldig hoe snel het allemaal gaat! Ik heb inmiddels een gebruikte pomp gevonden maar als ik die poen kan uitsparen, graag.
Het zit hem inderdaad in de manier waarop de klepjes gemonteerd zitten. Er zijn maar twee opties per klepje, goed of fout. Maar aangezien er vier klepjes in zitten krijg je dan toch heel veel mogelijkheden om het fout te doen.
Ik ga de beschrijving lezen en kijk uit naar de foto. Thanks!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 09:12 #1334681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 15 keer fout, maar liever in 1 keer goed
Hoi,
Niet dat ik je kan helpen.
Volgens mijn statitische berekeningen heb je dan 15 mogelijkheden om het fout te doen tegen 1 mogelijkheid om het goed te doen.
Je wil het allleen de eerste de beste keer het al goed doen.
 
Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD