Automaatbak ZF4HP22 achter Diesel slipt in de lockup.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Volgende week die bak even losslopen en dan maar een moment plannen om de boel om te wissellen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
harm ut fryslan schreef : ik denk dat jij ongeveer het zelfde probleem hebt als ik.
ik heb dan wel een m47.
maar vorige week ben ik met erg warm weer naar het zuiden gereden bak erg warm dus uit de od gaan ect.
de volgende dag terug regen koud en raad eens de od werkt goed.
conclusie olie wordt dunner en de od,lock up gaan vreemd doen.
ik weet zeker dat ik een andere od haal uit liesel een gereviceerde.
dan ben je er vanaf.
dus denk ik dat jou lock up ook op is.
Ik heb hetzelfde probleem! Met koude motor doet de OD het perfect, zelfs 60 in de 5 (OD), dit is minder dan 1500 toeren, dus te laag. Maar bij warm weer moet ik hem soms tot ruim 100 in de 4 doortrekken voordat hij in de OD schiet, soms lukt het dan zelfs niet... Andere keren gaat hij er half in, dan trilt de hele aandrijflijn. Of hij gaat er met 70 / 80 wel in. Als ik dan de cruise control erop zet en het gaat bergaf, dan laat deze het gas los, en schiet hij weer uit de OD..Erg irritant allemaal!!
Is hier niks anders aan te doen dan de OD vervangen?
EDIT: de auto heeft er bijna 250 duizend opzitten. Dit schijnt ook het 'kritieke punt' voor de OD te zijn, waarop ze meestal stuk gaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
iedereen kan zijn gegevens via een pb krijgen.
ook henk h heefdt de man zijn adres wel.
geloof dat ik er ook aan toe ben.
en ja ik heb een m46 bak en dikke vingers dus de 7 voor de 6 aan geslagen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Kunnen we niet een "groep-revisie" actie doen? ik denk dat er wel meerdere mensen een "revisie" willen-nodig hebben.
Als we een leuke actie kunnen maken, met een leuk prijsje en er gelijk een stuk of 10 heen pleuren?
de OD op mijn 16V heeft ook een "beurtje" nodig, heeft er al 423DKM op zitten en is flink zacht geworden

Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
kan de man wel eens vragen wat de kosten precies zijn voor een od.
maar ik meende dat hij toen scherp was met de prijs.
kom hier op terug
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo heeft hier revisiesetjes voor zònder de teflonringen, maar met dikke afsluitringen. Kosten vallen mee. Betaalde jaren geleden (1994 meen ik) 50 gulden voor twee nieuwe zuigers met veren.
De overdrive haal je gemakkelijk van de bak los.
Robert