Automaatbak ZF4HP22 achter Diesel slipt in de lockup.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
De automaatbak functioneert perfect, schakelt goed en soepeltjes en gaat altijd de lockup in (en ook weer goed uit).
Maar als hij bij koude motor en bak voor het eerst de lockup in gaat (80 KMH weggetje) slipt ie in zijn lockup, ofwel als ik gas loslaat, zakt de toerenteller meteen zo'n 200 toeren (best veel) geef ik meer gas, dan stijgt de toerenteller (en het motorgeluid) zo'n 200 toeren en gaat Dan pas de snelheid omhoog.
Laat ik optrekkend gas los, dan zakt ie zo'n 400 toeren.
Dit alles terwijl hij in de lockup zit!
Ik kan dus met het gas spelen en met de toerenteller spelen IN LOCKUP Zonder dat de snelheid wijzigt.
Laat ik hem een paar keer in en uit lockup gaan, of is alles eenmaal warm, dan is de slip totaal verdwenen!
Het is wel een automaat met dik 480 DKM erop.
Zo'n +-6000 KM geleden de ATF geflushed (ivm verontreiniging met koelwater door lekke ATF radiator) en hij is op peil.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oplossing = bak er achterweg en vervangen -((
Succes!
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Dat is minder en erg jammer.solexpaul schreef : Lockup in de koppelomvormer defect aan het raken.
Oplossing = bak er achterweg en vervangen -((
Succes!
Paul
Maar het slippen word steeds erger.
Hij is ook erg "onrustig" in zijn lockup, hij gaat er wel erg netjes en soepeltjes in, en ook soepeltjes weer uit. maar in de lockup "klappert" ie wat, ofwel, hij gaat er niet volledig uit, maar wisselt in zijn "greep"..
Dit voel je ook door de hele aandrijflijn heen en in de wagen, en de toerenteller springt ook wat op en neer (+-100 toeren per klapper)
Zo slipt ie bij 120 KMH ook, en klappert ie dan ook, dus 120 bij 3000 toeren, 120 bij 3200 toeren, 120 bij 3000 toeren..etc..etc
Hij klappert wat heen en weer.
Geef ik dan Gas, dan springt de toerenteller en het motorgeluid vrolijk de hoogte in, zonder snelheid te winnen (ja uiteindelijk gaat de snelheid wel mee)
Leuk, volgende probleem dus.
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vandaag weer totaal geen last van, helemaal perfect functionerend.
Totaal geen slip, geen geklapper.
Helemaal flawless.
Het blijft een vreemde zaak...!
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ja, en was op Peil.Marius940 schreef : Heb je je bakolie gepeild met draaienede motor?Daar denk ik aan omdat je zegt dat ie het koud vaker doet.
Wat me ook opvalt is, is dat hij met WARM Weer, meer slipt, en bij kouder weer (zoals vandaag) minder - totaal niet slipt.
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb dan wel een m47.
maar vorige week ben ik met erg warm weer naar het zuiden gereden bak erg warm dus uit de od gaan ect.
de volgende dag terug regen koud en raad eens de od werkt goed.
conclusie olie wordt dunner en de od,lock up gaan vreemd doen.
ik weet zeker dat ik een andere od haal uit liesel een gereviceerde.
dan ben je er vanaf.
dus denk ik dat jou lock up ook op is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
M47 +OD? je zal M46+OD bedoelenharm ut fryslan schreef : ik heb dan wel een m47.
maar vorige week ben ik met erg warm weer naar het zuiden gereden bak erg warm dus uit de od gaan ect.
de volgende dag terug regen koud en raad eens de od werkt goed..
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De olie toevoer sluit af ,dus o-d niet meer mogelijk.
Er moeilijk of niet meer in gaan = kapotte rubberafsluitingen binnenin. Olielekage binnen= geen drukopbouw, dus problemen met inschakelen.
Versleten voeringsmatriaal in de o-d geeft slip.
Volgens mijn logica, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.