Oliedruk lampje brandt flauwtjes en knippert wat.(opgelost)

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 19:41 #1316773 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 1 bar
1 bar is tog wel aan de lage kant...
ik dacht trouwens dat deze sensoren schakelden bij 0.25 Bar..wat nog veel lager is...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 20:52 #1316789 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Massa?
Ziet er wat mij betreft uit als een vocht/massa probleempje ivm het natmaken van de auto van binnen. Heb ik ook wel eens gehad als ik iets te enthousiast met de hogedruk in de weer was geweest. Maak het stekkertje maar eens schoon. Misschien helpt dat. Blaas anders de hoes waar het draadje in loopt maar eens door met perslucht.
Groetjes Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 22:03 #1316804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of maak zelf even een
of maak zelf even een circuitje van losse graaivoorraad;
 
draad vanaf je pluspool>>zekering 5Amp.>>lampje 3Watt>>draad naar oliedrukschakelaar
 
dan sluit je alle vocht en kabelboomproblemen dus even uit en meet je direct de werking van je oliedrukschakelaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 22:49 #1316811 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oliedruk sensor kapoet
Heb vanavond nog even het olie-filter vernieuwd en er verse olie ingemikkert.
Dit maakte totaal geen verschil.
(Iniedergeval weer een mini-beurtje gehad)
Toen maar een analoge voltmeter erbij gepakt, min naar de sensor plus op de accupool.
Springt mooi naar 12V+, even starten... metertje zakt naar 9V en schommelt afentoe wat.
Ofwel dus: oliedruksensor is echt kapoet en laat een klein beetje massa door.
Lijkt me niet dat er geen oliedruk is.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 23:22 #1316817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat gebeurt er dan als je de
Wat gebeurt er dan als je de motor wat meer toeren laat draaien?
Meer toeren is meer druk dus dan zou je lampje gewoon uit moeten gaan en blijven als je wat optoert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 23:25 #1316818 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen enkel verschil

240diesel schreef : Wat gebeurt er dan als je de motor wat meer toeren laat draaien?
Meer toeren is meer druk dus dan zou je lampje gewoon uit moeten gaan en blijven als je wat optoert.

<div class="content">Maakt niks uit, bij meer toeren gaat het lampje juist zelfs feller branden...:)
Heb hem tot 3000 toeren gebracht, dan word het voltage alleen maar hoger, inplaats van lager.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 23:25 #1316819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist
En als dat het geval is kan je vocht uitsluiten, want anders zou het lampje ook bij meer toeren moeten blijven branden/knipperen.

Misschien wat vuil in je Carter terecht gekomen tijdens de kopwissel, dat nu in het zeefje van de oliepomp zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 23:28 #1316820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha
Tegelijkertijd geantwoord ;)

Dan kun je een lage oliedruk wel uitsluiten denk ik zo, anders was de motor al stuk gelopen.
Valt dus weer mee Gerben ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 23:30 #1316821 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vuil
Hallo Jelmar,
We hebben tegelijkertijd gereageerd :)
Meer toeren haalt niks uit, gaat het lampje zelfs alleen maar feller branden.
Heb de boel zo schoon mogelijk gemaakt voordat de bende er weer opging, het is mogelijk dat er natuurlijk wat vuil in het carter terecht is gekomen en in de zeef zit...
Maarja..dan moet de hele pan eronderuit....
Valt volgens mij ook wel mee, heb ook nog even vrolijk 20 snelweg km's gemaakt met 130 KMH en dik 3000 toeren met een brandend olie druk-lampje...geen centje pijn :) haha
Wel apart dat dan dus toch zon gekke sensor door vocht kapot kan gaan.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 19:30 #1316907 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nieuwe sensor
Vandaag maar even een gloedjenieuwe sensor gehaald en in het blok geschroefd.
Probleem opgelost! Lampje gaat gewoon netjes uit, en zonder olie druk geowon netjes aan.
Dus geen vaag geknipper en wazig gedoe meer :)
Kosten vielen trouwens mee, 7.50 voor een nieuwe sensor. de AMH had hem zelfs gewoon liggen :)
Toch wel vaag, is de sensor nou kapot gegaan door het vocht? of is er van binnen een vuiltje in geraakt ofzo?
Geen idee, hij doet het iniedergeval niet goed.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD