Cruise Control Diesel is wel erg aggresief...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, je vergist je.De cruise control geeft bij stilstand altijd de foutcode 1-2-2, omdat je stilstaat en de CC geen snelheidssignaal oppikt.henk 940LPT schreef : Die foutmelding van het snelheidssignaal kun je voorkomen door de motor niet uit te zetten tussen het rijden en uitlezen, of vergis ik me ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
toch abuis?Baseman schreef :
Ja, je vergist je.De cruise control geeft bij stilstand altijd de foutcode 1-2-2, omdat je stilstaat en de CC geen snelheidssignaal oppikt.henk 940LPT schreef : Die foutmelding van het snelheidssignaal kun je voorkomen door de motor niet uit te zetten tussen het rijden en uitlezen, of vergis ik me ?
Even het volvo werkplaats boek lezen (wat ik je ooit gemaild heb)
zoals Henk zegt klopt.
als je gereden heb met een snelheid boven de zeg even 40km
en je stopt, maar laat de motor draaien is de Code 1-2-2 niet meer aanwezig.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en daarna de slang v/d balg af te halen, de balg met de handindrukken, vinger op de aansluiting en wachten.
De balg bleef in dezelfde stand, ondanks de veerdruk v/d gasrol.(er kwam dus geen lucht in door evt. haarscheurtjes )
Mede daarmee ben ik geneigd het vacuumsysteem uit te sluiten.
Of niet ? Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
waarschijnlijk toch een lek in het systeemrolfroderick schreef : Als ik het knopje bijf indrukken gaat hij heeeeel rustig versnellen. En klapt eruit bij 85 km/uur ?? (dus er onder werkt de cruise wel, na 85 km/uur niet meer. Ook wanneer de bak niet in lock-up kan. Ook na vervangen van de pomp, computer en directe aansluiting v/d slang tussen pomp en balg. Ook de snelheidssensor op de achteras is al gewisseld. Ideeen ? Mvg, Rolf
als het ploseling uitschakeld door een lekkage moet de pomp te hard werken, het systeem is zo gemaakt dat als de snelheid 25% onder de ingestelde snelheid komt schakelt het automatisch uit.
ook zal idd zoals je aangeeft het systeem de versnelling rustig leten verlopen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je weet maar nooit.
Dat is nou ook het voordeel van de sloop van een 945; Veeeeeel onderdelen..
Bedankt tot zover, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
rolfrolfroderick schreef : de balg met de handindrukken, vinger op de aansluiting en wachten. De balg bleef in dezelfde stand, ondanks de veerdruk v/d gasrol.(er kwam dus geen lucht in door evt. haarscheurtjes )
doe hetzelfde eens als je alleen het slangetje van de pomp los trekt balg indrukken vinger erop.
dan test je het hele vacuum systeem (incl de pendaal schakelaar(s))
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen enkel verschil..Dus de pedaalschakelaar = qua vacuum uitgesloten.
Wel heb ik hem voor de zekerheid van dichtbij bekeken (ook voor de pedaalspeling)
Moeilijk geval.Ik denk dat het vacuumgedeelte totaal in orde is. Wel heb ik als laatste zojuist de balg gewisseld.De orginele lijkt op alle fronten goed ..
T ís hobby, zullen we maar zeggen. Een zoekplaatje wat vanaf de aankoop (3 jaar) me blijft bezighouden..
n beetje,
Wel bedankt voor het meedenken. Wellicht gaat het lukken.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.