Cruise Control Diesel is wel erg aggresief...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Geen idee of dat het zo hoort, of dat je het in kan stellen.. maar de CC op de Diesel heeft wel "lef" om het maar even zo te noemen.
Als ik de CC laat optrekken op de Resume stand, schroomt die echt niet om hem naar de 4000 toeren te trekken en in de kickdown te gooien.
"WHOOOOOOOOOOM"
Ook op het + knopje drukken doet hem meteen fors trekken, en soms zelfs in de kickdown gooien.
Ik vind dit een beetje teveel van het "goede" en vraag me af of dit zo hoort, of dat je het in kan 'stellen' (en hoe?) (gasrol ziet er ok uit)
(Dit trouwens nog niet "uitgevoerd" op de nieuwe kop...brr..alsjeblieft niet...maar gebeurde destijds wel met de oude kop, en omdat ik toch wel graag op de CC rij en mn kop niet krom wil trekken zou ik dit toch graag anders zien)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Als ie niet op snelheid is geeft ie gas. Vol gas als het moet
En ja dan gaat je kickdown ook naar beneden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt en zolang je niet stilstaat, onthoud hij die resume stand, dus als je (zoals ik twee jaar terug) op de Peage met 150 op de cruise rijdt en je op de Liber-T tolpoort aan komt, waar je met 30 km/h doorheen mag, en je daarna (net boven de 45 km/h tillen) op de resume-knop drukt, blijft ie net zo lang sleuren tot je weer op de 150 zit en ja, kickdown, hoog toerental en alles erbij.gerryberrie schreef : Ook op het + knopje drukken doet hem meteen fors trekken, en soms zelfs in de kickdown gooien.
De cruise trekt vaak harder, dan ik met mijn voet durf gas te geven...

Set+ stappen zijn inderdaad 1 mph, dus idd 1.6 km/h.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Baseman schreef :
Klopt en zolang je niet stilstaat, onthoud hij die resume stand,
om precies te zijn het contact niet uitzet
als je cc gebruikt en je moet stoppen voor een stoplicht onthoud hij de stand ook.
is alleen weer op te pakken moet je 30-34 (14polige)of 51-54 km (9polige) rijden.
en indien je de uitknop gebruikt is de stand na 2 secionde in de uit stand ook weg.
dus binnen 2 sec weer op on zetten onthoud hij de stand ook
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En klapt eruit bij 85 km/uur ?? (dus er onder werkt de cruise wel, na 85 km/uur niet meer. Ook wanneer de bak niet in lock-up kan.
Ook na vervangen van de pomp, computer en directe aansluiting v/d slang tussen pomp en balg. Ook de snelheidssensor op de achteras is al gewisseld.
Ideeen ?
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, nakijken, want dat hoort niet...rolfroderick schreef : Ideeen ?

Op de site is er reeds meermaal over gesproken, het is wel handig te weten of je een 14 of 9 polig relais hebt.Je kunt hem, als ie goed aangesloten is, ook uitlezen, met het pigtail kastje op je linker veerpoot.Ook hierover is op de site voldoende geschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.