Ik ga naar een 92 -er 940 GL TDiesel kijken en rijden , nog tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 10:23 #1307936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry Gerben
Geen enkele diesel van voor 31-12-1996 krijgt nog een sticker. Geen rode, geen gele en natuurlijk ook geen groene sticker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 13:29 #1307957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervelend
Is het wel dat de dieseltjes geen sticker krijgen, De corse 1.7D die ik heb gehad kreeg ik een gele en die was van 1998. maja toen ik vorigjaar in Berlijn was en ik zag wat daar nog rond rijdt had ik zoiets van dan had ik wel eeb groene kunnen krijgen maja ze hebben regels en daar houden ze zich aan en das jammer hahaha.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 15:39 #1307970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic anwb
Check de ANWB site maar, zoek op : umweltzone

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 10:05 #1308268 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Forget Germany...
Hallo Rudiger,
Ik heb sinds kort een lang-gewenste 940 Estate met D24TIC. Tenzij je regelmatig in Duitse binnensteden moet zijn (?!), zou ik gewoon eens rustig gaan kijken en de ervaring zelf ondergaan. Als het iets voor je is, merk je dat vanzelf (als niet, dan uiteraard ook).
Wel handig is het om, als je de auto echt wilt gaan kopen, iemand mee te nemen die er echt verstand van heeft. Ik heb dat ook zo gedaan en - met dank aan Bouke! - heb ik nu een mooi exemplaar te pakken. Het achterstallig onderhoud is inmiddels goeddeels gedaan en het rijdt fantastisch (vind ik).
In het verleden heb ik diverse andere merken diesels gereden en ik heb nooit zo goed begrepen waar die indianenverhalen over onderhoudskosten en temperatuurproblemen vandaan komen (en denk dus dat dit voor Volvo ook geldt). Ik heb wel een vermoeden: klokken en klepels... ;)
Veel plezier toegewenst met de zoektocht!
Greets, Leon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 11:52 #1308282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed mee omgaan

Leon_Steyns schreef : .n het verleden heb ik diverse andere merken diesels gereden en ik heb nooit zo goed begrepen waar die indianenverhalen over onderhoudskosten en temperatuurproblemen vandaan komen (en denk dus dat dit voor Volvo ook geldt). Ik heb wel een vermoeden: klokken en klepels... ;)

Als je niet met de D24 blokken om kunt gaan, kun je ze binnen een ton gesloopt hebben. Of nog sneller. Ga je er goed mee om dan kunnen ze best hoge km-standen halen. Goed mee omgaan is: Goed warmrijden voor je gaat planken en als hij koud is niet harder proberen te gaan dan het blok wil. Hoe hard het blok wil, voel je duidelijk, als hij warmer wordt voel je m gewoon soepeler worden.
Volgens mij heeft deze diesel, over het algemeen, niet de beste reputatie voor dieselblokken.
Umweltzonen vind je (nu nog) vooral in de binnensteden van het Ruhrgebied of andere grote steden. Op termijn kan ik me voorstellen dat het aantal zal groeien.

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 15:39 #1308527 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Herkenbaar...
Hallo Henk,
Wat je zegt bij "Goed mee omgaan is:" kan ik me helemaal in vinden! Ook met diverse dieselbusjes (Transit, Transporter en 406D), de oude W123 Mercedes diesel, de 1.9D BX en zelfs een nieuwe Skoda 1.4Tdi (3-cylinder!) heb ik altijd de boel gereden alsof het een 45-tons combinatie was... Ik heb nooit een diesel gehad waar wat mee te planken viel, in tegenstelling tot de benzineblokken. ;)
Ik heb het altijd jammer gevonden dat Volvo nooit de diesel-electrische plannen heeft doorgezet indertijd (hoewel ik begrepen heb dat dit weer wel in de planning staat?!).

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 15:42 #1308528 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed warm stoken.
Inderdaad hebben ze er een stuk meer zin in als ze lekker warm zijn.
Dit valt heeel goed te voelen.
Koud moet je je dus inderdaad wat inhouden (helemaal met de combinatie automaat)
Maar eenmaal warm is het een lekkere combinatie waar je toch lekker mee kunt tuffen.
Groeten,Gerben

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 15:45 #1308529 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Sticker
Mijn 940 D24TIC gaat overigens binnenkort op PPO rijden. Dat is 100% CO2 neutraal. Kan ik daar dan zo'n groen umwelt-plakkertje voor krijgen? Of zijn de Duitsers al net zo wantrouwig als de Nederlandse douane (vrijstelling is niet mogelijk vanwege het ontbreken van controlemogelijkheden)?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC