Ik ga naar een 92 -er 940 GL TDiesel kijken en rijden , nog tips?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2011 21:53 #1085721
door V700 register
Ik vind een diesel de laatste tijd ook wel weer leuk en ga dus morgen kijken naar 1tje met meer dan een paar tonnetjes ( kms) er op ! Ik heb ruime ervaring in het rijden met de benzine uitvoeringen van 740 en 940 maar totaal niet met met de GLTD..
Aldus, nog tips voor me? ( de aankooptips op de site heb ik al gelezen maar deze zijn enkel lovend...)
Ik ga naar een 92 -er 940 GL TDiesel kijken en rijden , nog tips? is gemaakt door V700 register
Ik vind een diesel de laatste tijd ook wel weer leuk en ga dus morgen kijken naar 1tje met meer dan een paar tonnetjes ( kms) er op ! Ik heb ruime ervaring in het rijden met de benzine uitvoeringen van 740 en 940 maar totaal niet met met de GLTD..
Aldus, nog tips voor me? ( de aankooptips op de site heb ik al gelezen maar deze zijn enkel lovend...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2011 22:26 #1307768
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip 1.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2011 23:28 #1307772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, in negatieve zin
Om Timen's gevleugelde uitspraak maar eens te parafraseren: "in een diesel rijden is voor een diesel betalen". Als je onderhoud moet plegen in de zin van een koppakking of brandstofpomp gaat de teller goed lopen zeker als je het niet allemaal zelf kunt. Kijk maar eens met de zoekfunctie op kopppakking en diesel.En een diesel is, in tegenstelling tot zijn moderne TDI zusjes, nauwelijks zuiniger dan een benzine turbo. Mij staat bij dat een turbo diesel iets van 1:12 rijdt en een lpt zoals ik zelf heb 1:11. En het was je misschien nog niet zo opgevallen maar de diesel kost ook al iets van 1,20 de liter.Dan de wegenbelasting: die is killing. Zoek maar op. En als laatste lees ik hier op het forum dat je diesels pas echt lekker op de staart kun trappen na een kilometertje of 50, minimaal. Doe je alleen korte ritjes rijden, wordt ie niet eens fatsoendelijk warm. Dusss. Ik vind zelf diesels erg fijn om mee te rijden, al heb ik er met volvo geen ervaring mee. Maar wel jarenlang een ford transit diesel (zonder turbo) gereden echt een vrachtwagengeluid. Fijn onthaastend rijden. Maar wel duur, als je beneden de 20.000 per jaar rijdt...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2011 23:41 #1307773
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic KNSM
Mag je met zo´n diesel nog op het eiland komen?
Kijken alleen kan geen kwaad.
Verder weet je heb ik nog altijd de 940 van 1995 met B230FK + G3 met Landi VSI met MBC enz voor jou gereed staan.
Kijken alleen kan geen kwaad.
Verder weet je heb ik nog altijd de 940 van 1995 met B230FK + G3 met Landi VSI met MBC enz voor jou gereed staan.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2011 23:52 #1307774
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lol
Hey Rudiger,
Heeft die 30 Meter die je hebt mee getuft in de TDIC Automaat je doen inspireren?
Inderdaad moet je een Diesel eerst lekker warm rijden, maar 50 km is wel wat overdreven.
Bij mijn TDIC Automaat is na 2 km het koelwater op 80 graden, en na zo'n 20-30 km doet de olie ook lekker mee.
Word natuurlijk ook wel wat rapper warmer met de combinatie automaat, de ATF word ook lekker warm door de 'wrijving' en warmt op zn beurt de motor ook weer op.
En de motor moet ook wat hoger in zn toeren voordat er geschakeld word dan met een handbak.
Echt super zuinig zijn ze niet tegenover hun modernere zusjes en de redblock broertjes.
1 op 12 zal je wel aardig makkelijk halen, zelfs als je gewoon 120-130 rijd, nog onzuiniger moet je aardig lopen planken, en dat vind zo'n diesel al echt niet fijn, en dat wil ook niet echt.
maar 1 op 14 en hoger is ook echt wel haalbaar.
de TDIC automaat haalt gemiddeld 1 op 12, 13.Word gewoon 120-130 mee gereden.
Iemand hier op het forum heeft ooit dacht ik eens 1 op 20 kunnen halen met een (ongeblazen?) Diesel.
Heb je trouwens misschien ook een linkje? ben wel heel benieuwd, mag ook wel per PB toegestoken worden.
En als het wat in de buurt van mij is, wil ik wel mee gaan kijken.
Met zo'n Diesel krijg je trouwens gewoon een ''groen'' label (voor OA die vreemde Duitse gebieden) dus een of ander eiland kom je ook wel op.
De Diesel literprijs is inderdaad ook alweer aardig fors geworden met zn 1.26 die ik hier bij een witte pomp moet betalen.
En de MRB is ook niet misselijk.
Groeten,Gerben
Heeft die 30 Meter die je hebt mee getuft in de TDIC Automaat je doen inspireren?
Inderdaad moet je een Diesel eerst lekker warm rijden, maar 50 km is wel wat overdreven.
Bij mijn TDIC Automaat is na 2 km het koelwater op 80 graden, en na zo'n 20-30 km doet de olie ook lekker mee.
Word natuurlijk ook wel wat rapper warmer met de combinatie automaat, de ATF word ook lekker warm door de 'wrijving' en warmt op zn beurt de motor ook weer op.
En de motor moet ook wat hoger in zn toeren voordat er geschakeld word dan met een handbak.
Echt super zuinig zijn ze niet tegenover hun modernere zusjes en de redblock broertjes.
1 op 12 zal je wel aardig makkelijk halen, zelfs als je gewoon 120-130 rijd, nog onzuiniger moet je aardig lopen planken, en dat vind zo'n diesel al echt niet fijn, en dat wil ook niet echt.
maar 1 op 14 en hoger is ook echt wel haalbaar.
de TDIC automaat haalt gemiddeld 1 op 12, 13.Word gewoon 120-130 mee gereden.
Iemand hier op het forum heeft ooit dacht ik eens 1 op 20 kunnen halen met een (ongeblazen?) Diesel.
Heb je trouwens misschien ook een linkje? ben wel heel benieuwd, mag ook wel per PB toegestoken worden.
En als het wat in de buurt van mij is, wil ik wel mee gaan kijken.
Met zo'n Diesel krijg je trouwens gewoon een ''groen'' label (voor OA die vreemde Duitse gebieden) dus een of ander eiland kom je ook wel op.
De Diesel literprijs is inderdaad ook alweer aardig fors geworden met zn 1.26 die ik hier bij een witte pomp moet betalen.
En de MRB is ook niet misselijk.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 08:01 #1307796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adrian
Adrian heeft 1 op 17.5 gehaald, met een D24 (dus zonder turbo) met handbak. Dat je zo'n groene sticker krijgt voor die Umweltzonen lijkt me heel sterk. Of zit er een naderhand ondergebouwd roetfilter onder de auto met die groene sticker ?Tenzij je een echte liefhebber bent van deze dieselblokken zou ik gewoon voor een LPT op G3 gaan. Snel als een benzine, maar toch veel koppel (gaat aardig richting een diesel). Kun je mee rijden als een diesel, terwijl de brandstofkosten per km lager zijn, de wegenbelasting niet zoveel verschilt en onderhoud simpeler/goedkoper is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 10:11 #1307805
door V700 register
Bedankt voor deze voor mij ontnuchterende kijk op diesels.
Ik dacht dat zo'n diesel wel 1 op 16 reed en had mijn berekeningen daar een beetje op aangepast. Daar bovendien mijn vrouw slechts 50 km per dag rijd (Amsterdam-Volendam en visa versa) zal de diesel dus eigenlijk nooit goed op temperatuur komen.
Ik denk dat het bij foto kijken gaat blijven, de MRB is nagenoeg gelijk aan G2, jammer, ie had wel een schuifdak...
Beantwoord door V700 register in topic allen
Bedankt voor deze voor mij ontnuchterende kijk op diesels.
Ik dacht dat zo'n diesel wel 1 op 16 reed en had mijn berekeningen daar een beetje op aangepast. Daar bovendien mijn vrouw slechts 50 km per dag rijd (Amsterdam-Volendam en visa versa) zal de diesel dus eigenlijk nooit goed op temperatuur komen.
Ik denk dat het bij foto kijken gaat blijven, de MRB is nagenoeg gelijk aan G2, jammer, ie had wel een schuifdak...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 10:46 #1307815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker wel
Hallo mensen,
Dat verbruik valt heel erg mee, rij 100 km per dag en haal de 1 op 15 met een 740 TD station uit 86 en dan kan je lekker doorrijden, je hoeft je niet in te houden. Dat moet je met een benzine zeker wel doen, mijn pa zen 940 LPT uit 98 moet je echt wel op je rechter voet letten anders haal je de een op tien niet. Hiervoor een 240 diesel gehad en die heeft 430 gedraait en daar is zeker geen nieuwe brandstofpomp enz. opgekomen en die heeft de laatste 25.000 nog op sla-olie gereden ook. Het zijn sterke blokken mits je er normaal mee rijdt en onderhoud en dat onderhoud is echt niet meer als een benzineblok. Een frisse td kan je zeker vergelijken met een lpt, trek net zo goed, met een kar hout erachter zelfs beter. Het blok heeft andere eigenschappen maar is zeker niet slechter, het heeft een andere toepassing:
Veel km draaien en goed warm rijden en genieten van de koude start bij vorst, heerlijk toch als je achteruit wegrijdt en je hoort dat koningsblok nagelen en je ruikt de halfverbrande diesel door je openstaande raam. Een eenmaal warm op de snelweg trap je em in turbo begint te spinnen en zie je een grijze mist in je achteruit waardoor je de prius achter je niet meer kan zien: HEERLIJK!
Ik zeg doen als je veel kms rijdt en van koppel houdt
Dat verbruik valt heel erg mee, rij 100 km per dag en haal de 1 op 15 met een 740 TD station uit 86 en dan kan je lekker doorrijden, je hoeft je niet in te houden. Dat moet je met een benzine zeker wel doen, mijn pa zen 940 LPT uit 98 moet je echt wel op je rechter voet letten anders haal je de een op tien niet. Hiervoor een 240 diesel gehad en die heeft 430 gedraait en daar is zeker geen nieuwe brandstofpomp enz. opgekomen en die heeft de laatste 25.000 nog op sla-olie gereden ook. Het zijn sterke blokken mits je er normaal mee rijdt en onderhoud en dat onderhoud is echt niet meer als een benzineblok. Een frisse td kan je zeker vergelijken met een lpt, trek net zo goed, met een kar hout erachter zelfs beter. Het blok heeft andere eigenschappen maar is zeker niet slechter, het heeft een andere toepassing:
Veel km draaien en goed warm rijden en genieten van de koude start bij vorst, heerlijk toch als je achteruit wegrijdt en je hoort dat koningsblok nagelen en je ruikt de halfverbrande diesel door je openstaande raam. Een eenmaal warm op de snelweg trap je em in turbo begint te spinnen en zie je een grijze mist in je achteruit waardoor je de prius achter je niet meer kan zien: HEERLIJK!
Ik zeg doen als je veel kms rijdt en van koppel houdt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 11:50 #1307823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sticker ?
De Volvo 940 Turbo diesel komt niet voor op de duitse sticker toekenningen. Daar mag je dus de duitse binnensteden niet mee in, als je dat al zou willen trouwens.
En niet denken, daar pakken ze mij toch niet mee, de auto verraad zichzelf !Zowel akoustisch als visueel ! !
En niet denken, daar pakken ze mij toch niet mee, de auto verraad zichzelf !Zowel akoustisch als visueel ! !
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 15:44 #1307839
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wel mogelijk
Volgens mij zijn er hier op het forum enkele lieden die met de standaard diesel gewoon een groene stikker hebben gekregen, en ook op internet en andere fora's heb ik ze wel eens voorbij zien komen met gewoon een groene umweltzone stikker.
Het is dus wel mogelijk.
Verder Rudiger, gewoon gaan kijken, ritje maken, genieten van het getokkel, en kopen dat ding!
Zuinig kunnen ze echt wel zijn, het is een schakel, en ook nog eens een lichtere en misschien aerodynamischere Sedan!
Kopen!
Groeten,Gerben
Het is dus wel mogelijk.
Verder Rudiger, gewoon gaan kijken, ritje maken, genieten van het getokkel, en kopen dat ding!
Zuinig kunnen ze echt wel zijn, het is een schakel, en ook nog eens een lichtere en misschien aerodynamischere Sedan!
Kopen!
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam