lekke koppakking? (vals alarm???)

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 09:53 #1299491 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Harde slangen
Hoi Niels,
Harde slangen en koelwater door de dop naar buiten wijzen volgens mij in de richting van de koppakking, maar ik begrijp de relatie met de niet werkende toerenteller en de knipperende ecc niet. Zoals al eerder is opgemerkt is de toerenteller op de dynamo aangesloten, deze werkt dus onafhankelijk van het hele koel en koppakking gebeuren. Het enige wat ik me qua Ecc kan voorstellen is dat hij een foutmelding geeft dat een sensor buiten het meetbereik valt, maar dat zou je kunnen uitlezen. (even zoeken hier op het forum)
Ik hoop dat iemand anders hier nog wat zinnigs over kan melden hoe dit aan elkaar gelinkt kan zijn.
Groetjes bouke
p.s. ik ga zelf ook nog wel even piekeren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 10:00 #1299493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's balen Niels!   Suc 6
Da's balen Niels!
 
Suc 6 ermee!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 11:21 #1299497 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic geen link
Ik verwacht geen link, maar 2 onafhankelijke problemen.
1e - dynamo: waarschijnlijk koolborstels op. Geef er eens een tik op en kijk of de toerenteller het weer doet. Of demonteer de houder frummel wat aan de borstels, eventueel schroefgaten wat opvijlen en monteer met wat druk zodat de borstels weer contact maken. De ECC kan zijn gaan knipperen vanwege een lagere boordspanning. Dit is slechts een suggestie.
2e - koelwaterpobleem: de eerste vraag die opkomt is, hoeveel koelwater ben je kwijt? Onder zoek de klepjes van de dop, misschien regelt die de druk niet goed. Even goed uitspoelen en testen. Tweede vraag: Zit er goede koelvloeistof in. Heb je recent geen bevriezingsverschijnselen gehad? Probleem met de waterpomp verwacht ik niet want de meter blijft in het midden.Onderzoek het verlies van koelwater en de druk op het koelsysteem om meer te weten. Het kan meevallen en tegenvallen, bijvoorbeeld dat je ook een nieuwe kop nodig hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 21:29 #1299562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn idee is om deze maar
Mijn idee is om deze maar tijdelijk te schorsen, een tijdelijk 700/900 diesel te kopen voor WEINIG en dan mijn eigen geheel klaar te maken
 
is een koppakking zelf te doen met enige kennis,
 
is er iemand met goeie documentatie om een koppakking te vervangen?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 22:12 #1299571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind weinig en een lekker
Ik vind weinig en een lekker draaiende D24 niet echt combineren.
Maar dat is puur mijn mening (en deels ervaring).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 22:16 #1299574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij hoeft ook niet lekker te
Hij hoeft ook niet lekker te draaien als ie me maar een paar weken rond rijd 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 16:14 #1299640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dop
Vandaag tijd gehad om verder te kijken,
 
eerst de koolborstels er uit gehad beetje heen en weer gedrukt en weer terug geplaatst, toen lade de dynamo weer....
 
daarna de dop vervangen en de boel ontlucht, ziet er nu naar uit dat het weer allemaal goed lijkt, kilometer of 10 gereden en nog niets aan de hand...
 
dus ik hou mijn vingers gekruist en hoop dat het mee valt, waarschijnlijk had ik niet inder de motorkap gekeken als de dynamo niet was gestopt en had het heel anders kunnen aflopen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 11:03 #1299771 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic appeltje eitje
Komt wel vaker voor.
Niet te snel zorgen maken als de diesel verder goedloopt.
Kijk eens of de koelvloeistof niet teveel verontreinigd is. Dat veroorzaakt de verstopping van de klepjes in de dop.
Bij een diesel moet de koelvloeistof om de 2 jaar vervangen worden.De vloeistof wordt na verloop van tijd zwart.
Koprevisie/koppakking vervangen niet zelf doen bij een diesel. Doe ik ook niet, ook al heb ik ervaring met het vervangen.  Ik doe zelfs de distirbutieriem altijd samen met een specialist en vervang dan alles wat maar enigszins aan te bevelen is. Zie programma Bouke. doe je dat niet dan is je reparatie weggegooid geld. Na het werk moet de diesel nl weer 120.000 km mee. En het liefst zuinig/prettig en betrouwbaar rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 00:27 #1300867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangetje
Let er misschien eens op of dat het fijne slangetje dat van bovenaan de radiator naar het expansievatje loopt niet verstopt is. Bij het bijvullen van koelvloeistof dient dit om de radiator te ontluchten. Zo raakt de vloeistof tot bovenaan de radiator. Had dit vroeger een voor.
Gr. Hugo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD