lekke koppakking? (vals alarm???)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag mooi wezen schaatsen bij Sint Jansklooster waar een uitstekend georganiseerde tocht te rijden was, stond ook nog een hele mooie 965 1e model
Maar goed fijn geschaatst toen weer terug naar huis en een paar kilometer voor Leeuwarden hielt mijn toerenteller er mee op, weer even verder begon het lampje van mijn ECC te knipperen, toen dacht ik nog dat er wat met mijn riemen te maken had, ik zou nog langs de winkel voor wat sport kleren maar eerst maar naar huis gereden om even onder de motorkap te kijken. Daar kreeg ik de onplezierige verassing van koelvloeistof wat zich door de dop naar buiten perste, ook de slangen van het koelwater zijn hard, mijn conclusie is de koppakking lek en eigenlijk tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier nu gaat melden dat het ook nog heel wat anders kan zijn.
dus, klopt mijn koppakking conclusie? en weet iemand in noord Nederland een goeie beun voor weinig?
het betreft mijn d24tic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je weet zeker dat de dop goed is? (koelvloeistof-dop, toch?)Rijd even langs een garage en laat ze even met een snuffelaar in het expansievaatje nagaan of er iets in zit, wat er niet in hoort.Geen gegerandeerde test, maar wellicht een indicatie.Mr.Mukkes schreef : Daar kreeg ik de onplezierige verassing van koelvloeistof wat zich door de dop naar buiten perste, ook de slangen van het koelwater zijn hard, mijn conclusie is de koppakking lek en eigenlijk tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier nu gaat melden dat het ook nog heel wat anders kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de radiateur(slangen) dan ook nog wat opwarmen staat de pomp wat mij betreft buiten verdenking.
Je zou de motor als hij koud is nog een tijdje kunnen laten lopen zonder dop op je expansietank; als er steeds luchtbellen opkomen zijn die afkomstig van verbrandingsgassen die door je pakking in het koelwater terechtkomen.Zo ja dan heb je helaas bevestiging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het signaal voor de toerenteller komt bij een diesel door de dynamo. V-snaar te los of gebroken ? dan stopt direct de toerenteller.
Is de waterpomp misschien vast gelopen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het enige gevolg is dat de ventilator stopt als de V-riem er mee op houdt.
Op de snelweg zou je met deze temperaturen de ventilator wel kunnen missen denk ik.Maar je gedachtengang is wel waardevol om eens te bekijken.Je weet maar nooit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar het asje van de waterpomp kan ook gebroken zijn zodat het schoepenwiel niet meer word aangedreven.240diesel schreef : Waterpomp zit op de distributieriem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de SAAB 900 van mijn pa lag het schoepenwiel letterlijk in twee delen in het pomphuis, volgens de vakgarage onmogelijk en volgens de dealer uitgesloten, toen ik dat vooraf checkte bij hen. Aan de buitenkant niets aan te zien en de pomp draaide ogenschijnlijk gewoon mee, maar deed dus niks.volvo-henk schreef : maar het asje van de waterpomp kan ook gebroken zijn zodat het schoepenwiel niet meer word aangedreven.
Hij is er wel, met een tussenstop of wat, mee van Amsterdam naar Den Boach gereden, dus dat ging toch nog wel, maar met moeite en crossed-fingers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Groetjes Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.