lekke koppakking? (vals alarm???)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 16:40 #1084524 door V700 register
lekke koppakking? (vals alarm???) is gemaakt door V700 register
hallo liefhebbers

Vandaag mooi wezen schaatsen bij Sint Jansklooster waar een uitstekend georganiseerde tocht te rijden was, stond ook nog een hele mooie 965 1e model

Maar goed fijn geschaatst toen weer terug naar huis en een paar kilometer voor Leeuwarden hielt mijn toerenteller er mee op, weer even verder begon het lampje van mijn ECC te knipperen, toen dacht ik nog dat er wat met mijn riemen te maken had, ik zou nog langs de winkel voor wat sport kleren maar eerst maar naar huis gereden om even onder de motorkap te kijken. Daar kreeg ik de onplezierige verassing van koelvloeistof wat zich door de dop naar buiten perste, ook de slangen van het koelwater zijn hard, mijn conclusie is de koppakking lek en eigenlijk tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier nu gaat melden dat het ook nog heel wat anders kan zijn.

dus, klopt mijn koppakking conclusie? en weet iemand in noord Nederland een goeie beun voor weinig?

het betreft mijn d24tic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 16:46 #1299430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dop?

Mr.Mukkes schreef : Daar kreeg ik de onplezierige verassing van koelvloeistof wat zich door de dop naar buiten perste, ook de slangen van het koelwater zijn hard, mijn conclusie is de koppakking lek en eigenlijk tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier nu gaat melden dat het ook nog heel wat anders kan zijn.

Je weet zeker dat de dop goed is? (koelvloeistof-dop, toch?)Rijd even langs een garage en laat ze even met een snuffelaar in het expansievaatje nagaan of er iets in zit, wat er niet in hoort.Geen gegerandeerde test, maar wellicht een indicatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 17:34 #1299435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp
Kan lekke kop zijn, maar doet de waterpomp het wel. Thermostaat blijft dicht. Even laten snuffelen en koelsysteem af laten persen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 17:57 #1299437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp is makkelijk te controleren
Waterpomp is makkelijk te controleren, wordt je kachel warm?Zo ja dan kan je er van uit gaan dat je waterpomp nog voldoende pompt.
Als de radiateur(slangen) dan ook nog wat opwarmen staat de pomp wat mij betreft buiten verdenking.
Je zou de motor als hij koud is nog een tijdje kunnen laten lopen zonder dop op je expansietank; als er steeds luchtbellen opkomen zijn die afkomstig van verbrandingsgassen die door je pakking in het koelwater terechtkomen.Zo ja dan heb je helaas bevestiging.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 18:02 #1299438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic belangrijkste wordt vergeten
Waarom stopte je toerenteller ?
Het signaal voor de toerenteller komt bij een diesel door de dynamo. V-snaar te los of gebroken ? dan stopt direct de toerenteller.
Is de waterpomp misschien vast gelopen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 18:15 #1299439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp zit op de
Waterpomp zit op de distributieriem.
Het enige gevolg is dat de ventilator stopt als de V-riem er mee op houdt.
Op de snelweg zou je met deze temperaturen de ventilator wel kunnen missen denk ik.Maar je gedachtengang is wel waardevol om eens te bekijken.Je weet maar nooit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 08:51 #1299485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat wist ik allang

240diesel schreef : Waterpomp zit op de distributieriem.

maar het asje van de waterpomp kan ook gebroken zijn zodat het schoepenwiel niet meer word aangedreven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 09:05 #1299486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoepen.

volvo-henk schreef : maar het asje van de waterpomp kan ook gebroken zijn zodat het schoepenwiel niet meer word aangedreven.

Bij de SAAB 900 van mijn pa lag het schoepenwiel letterlijk in twee delen in het pomphuis, volgens de vakgarage onmogelijk en volgens de dealer uitgesloten, toen ik dat vooraf checkte bij hen. Aan de buitenkant niets aan te zien en de pomp draaide ogenschijnlijk gewoon mee, maar deed dus niks.
Hij is er wel, met een tussenstop of wat, mee van Amsterdam naar Den Boach gereden, dus dat ging toch nog wel, maar met moeite en crossed-fingers.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 09:14 #1299489 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Zeg nooit nooit,
Zeg nooit nooit, maar wat ik tot nu toe ben tegengekomen zijn vooral vastgelopen waterpompen door lekkage waardoor er water in de lagers komt. Lekkage kan ontstaan door overmatige druk in het koelsysteem en slijtage. In dit licht zou ik oppassen met doorrijden. Als je thermostaat blijft hangen schiet je temperatuurmeter ook omhoog (vrij snel). Ik acht de kans vrij groot dat de pakking is overleden.
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 09:31 #1299490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De temperatuur meter stond
De temperatuur meter stond nog steeds helemaal netjes in het midden, vanaf ik merkte dat de toerenteller het niet meer deed, (dan ga je gelijk overal naar kijken)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC