Zweetvoeten of muf ruikende natte was...mijn idee-en zijn op...wie helpt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 17:45 #1286342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrrr...

Mathy schreef : Hallo Rob

Chilm schreef : De beste man heeft het over een dieselgeur, heeft dus niets met een airco of muffe geurtjes te maken

In de titel van dit draadje staat:

Zweetvoeten of muf ruikende natte was

groetjes
Mathy

En in zijn bericht staat:Beste leden,Worstel al een tijdje met een diesel geur in mijn cabine. Vooral bij het optrekken en afremmen wordt de geur versterkt. Binnenverwarming/-verkoeling middels de blowers aan te zetten of ramen/schuifdakraam open zetten helpt ook niet, versterkt juist de geurontwikkeling.Nu heb ik al een draadje voorbij zien komen over begrijpend lezen vandaag, lol

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 17:56 #1286345 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spiegel
Hallo Rob
Ik heb ook ergens iets over zelfreflectie voorbij zien komen. 
....
Dat er in de titel iets anders staat dan in de posting eronder, daar kan ik niks aan doen.  Gebeurt vaker.  Of het een of het ander klopt niet, al is dat in de beleving van de topicstarter misschien niet zo.  Niet op de titel ingaan zou betekenen dat je een mogelijke oorzaak van het probleem van de topicstarter over het hoofd ziet.
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 18:06 #1286348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zweetvoeten/muffe nattekleding die slecht is opgedroogd
Beste mensen,

Heb jullie berichtjes aandachtig gelezen en vroeg mij het volgende af.
Heb bij vervangen van de verstuivers menig brandstofleidngen moeten vervangen. Je zag dan de diesel eruit spuiten en voelde je dat de leiding nat was en of de omgeving. Heb zowel bij lopende motor alsook stilstaande motor gekeken. Ook heb ik neus geroken of er een dieselgeur hing. Maar alles is droog 
Wordt gesproken over een rubber-flap waar diesel in kan blijven staan.  Steek met een ijzer-draad het buisje door. Geen idee waar ik dat kan vinden ?!  Maar hoe komt de dieselgeur dan in mijn cabine. Voorste ramen en dakraam staan open en de blowers voor op stand 5 of lager (heb geen airco)komt de dieselgeur met grote hoeveelheid binnen.  Dieseltank zit achteren en hoe de geur dan naar voren.
Wordt ook gesproken over pakkingen rond de dieseltank.Welke worden dan bedoeld ?
Ton
Kan het ook de pakking van het carter zijn ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 18:10 #1286349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De flap waar over gesproken
De flap waar over gesproken wordt, zit bij de vulopening voor de brandstof. Als je het klepje open doet om te tanken, dan zit er onder de dop een rubberflapje. Daar kan vloestof in blijven staan als de afvoer verstopt zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 22:31 #1286395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flap
Deze flap heb ik in het verre verleden al eens door geprikt.
Ton
Maar als hier diesel in zou kunnen blijven liggen, waarom ruik ik dan diesel in de cabine , ook als ik mijn voorramen/schuifdak open heb, naast de blowers die lucht van voor mijn voorruit naar binnen blijft ... ????  

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 12:37 #1286424 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic wanneer diesel lucht
Je merkt diesellucht:
  • achteruit rijden met open raam
  • rijden met open achterklep
  • bij lekkage door brandstofleiding of bovenop diesellpomp De meeste faktoren heb je al uitgesloten. De auto blijft gevoelig voor rond cirkelende dieselwalm vanaf de uitlaat.  Check de rubbers van deuren en achterklep.Wat nog niet genoemd is, zijn de ventilatiekleppen in de achterbak. Deze zorgen voor een lichte onderdruk in de auto. Door de rijwind wordt lucht uit de auto getrokken. De kleppen moeten wel dichtslaan bij tegendruk.Je vindt de kleppen in de ruimte achter de wielkasten achter. Onder de afdekdeksels in de kofferbak. Ook na verwijdering van de achterbumper kun je kleppen controleren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 21:56 #1286701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesellucht....
Alle doorvoeren intact in het tussenschot ????
Andy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 00:14 #1286723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle doorvoeren intact in het tussenschot ????
Andy,

Wat bedoel je....
Alle doorvoeren intact in het tussenschot ????

Ton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 16:35 #1286752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorvoeren
Alle doorvoeren is: alle rubber afdichtdoppen waar kabels, draden, leidingen, slangen e.d. doorheen gaan van motorruimte naar je bestuurderscabine. Sommigen kunnen stuk zijn, of een stukje er uit b.v.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC