wie kan diesel afstellen, helpen verbruik diesel verminderen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien mijn d24tic aut nogal aanzienlijk verbruikt ben ik nu op zoek naar tips waar ik naar kan kijken hoe ik deze zuiniger krijg...
het verbruik ligt op dit moment tussen de 1-10,11 ik ben een rustige rijder, (als een oud dametje volgens mijn vrouw) mijn top ligt zelden boven de 120
is er iemand binnen de vereniging die een diesel netjes kan afstellen en daar ook zin in heb?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Groetjes Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bouke,bouke maas schreef : Dit moet zuiniger kunnen. Vraag is of het alleen de afstelling is. Vaak is bv de koudestartvervroeging (was-element overleden). Zijn de verstuivers nog in goede staat? Heb je geen valse lucht in het systeem door bv een defecte pompaskeering (slecht starten, hoger verbruik)? Zit je luchtfilter niet dicht. Affin allemaal zaken die effect kunnen hebben op je verbruik, maar beter als 1 op 10/11 met een rustige rijstijl moet kunnen.
Groetjes Bouke
Hoe kan ik de was-element controleren?
De vertuivers zou ik moeten laten testen?
De moter slaat bij de eerste tik van de startmoter aan (na gloeien uiteraard)
het luchtfilter is 8000km oud en ziet er niet vuil uit.
ik vind de wagen wel nagelen, ook bij warme motor
Ik heb met grote belangstelling jou draadje van je diesel tuning gevolgd, komt hier nog vervolg op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ja, die is er. Dr. Diesel, volgens het burgerlijk wetboek Rob Barten geheten. Rob zou je via de ledenlijst (rechtsboven) moeten kunnen vinden.Mr.Mukkes schreef : is er iemand binnen de vereniging die een diesel netjes kan afstellen en daar ook zin in heb?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Verstuivers kan je testen met een verstuivertest pompje of bij een dieselbedrijf. Let wel op met het uitdraaien van de verstuivers; ik heb ooit het schroefdraad uit de kop meegenomen wat een nieuwe kop betekende. (goed schoonmaken van tevoren en gebruik een beetje kruipolie. Als je de verstuivers dan stapsgewijs losdraait als je weerstand voelt, dan komen ze wel.
Groetjes Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de specificaties van Volvo (toen) kan het volgens mij niet heel veel zuiniger zonder technische aanpassingen? Of vergis ik me?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Het effect van het waselement is echter alleen van invloed op lage toeren tijdens start bij koude motor. Ik dacht iets tot 1400 toeren.
Daarboven vervroegt de pomp het tijdstip zelf meer.
Je geeft aan dat de motor behoorlijk pingelt, dat duidt op een te vroege afstelling. Een beetje vroege afstelling geeft juist een zuiniger verbruik.
Eerst terug naar de standaard afstelling en dan kijken wat het effect is.
Op dus naar een van de diesel specialisten.
Zuiniger moet kunnen met deze rijstijl.
Vorige week: over 920 km 1 op 17,5 gereden. Lange afstand, helft route national met 90(dorpen 50). helft snelweg met 110, totaal gemiddeld 86.
De tdic van Toon haalde indertijd ook deze cijfers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar deze waarde een op 17.5 dat haal je nooit met een automaat of je moet kruipen over de weg.
Groeten Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.