Onregelmatig stationair toerental D24T

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 22:08 #1283228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarin zit het verschil dan
Waarin zit het verschil dan dussen een D24 en een D24 T(ic) kop? Het inlaatspruitstuk, en uitlaatspruitstuk zijn natuurlijk anders, maar verder zijn ze volgens mij identiek (kleppen, nokkenas etc).
Mvgr, Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 20:22 #1283308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer verschillen
De D24T heeft een ander smeersysteem dan de D24. De bodem van de pistons/zuigers van een D24T blok worden rijkerlijker gesmeerd dan een D24 blok.
Brandstofpomp is ook anders zoals eerder vermeld.
Robert 

• ruben geerse
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 08:58 #1287325 door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Sorry, beetje laat misschien
Sorry,
beetje laat misschien maar onregelmatig lopen kan ook verklaard worden door lucht in de aanvoerende leidingen naar de pomp. Om dit uit te sluiten kan je het best een doorzichtig slangetje van het dieselfilter naar de brandstofpomp trekken. Luchtbellen, als ze er zijn, zie je dan zo lopen. Dergelijke leidingkjes kan je gewoon kopen bij de dierenwinkel of aquariumspeciaalzaak(let ff op de diameter). Dat het blok goed loopt bij gasgeven sluit bovenstaand niet uit. Echter zoals je zelf al aangaf kan het (lucht)probleem ook na de leidingen zitten, ofwel in de pomp (zeldzaam volgens mij), de verstuiverleidingen of verstuiver zelf.  Bij die laatste twee oorzaken zie je dan ook wel vaak diesel lekken gezien de hoge druk die er op de leidingen staat.
Andere problemen zoals compressieverlies (door welke oorzaak dan ook) kan ook maar meestal loopt het blok dan niet beter bij gasgeven.
Grtn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 21:10 #1287508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D24 naar d24t ??
Zelf heb ik een 240 d24 voorzien van een turbo maar ik vraag me af waar zij de olieretour leiding vd turbo hebben gelaten want die zit niet in de karter van een d24. Zelf heb ik een aansluiting gemaakt in de de afvoerplug van de olie. Echter mis je wel het een en ander aan koeling, radiateur v td heeft veel meer capaciteit en je hebt geen oliesproeiers onder de zuigers zoals bij een d24t en er loopt echtra koelwater door de kop via een extra aanluiting achter op de kop van en TD. Dit koste bij mij een koppakking en heb nu maar een echte d24t gekocht. Wat betreft het onr. stat. lopen zou ik een een voor een de verstuiveraansluitingen licht losdraaien. Per verstuiver luisteren of het toerental zakt, zo niet dan is de verstuiver niet goed. Warm moet de moter altijd reglematig stat. lopen want dan is de vervroeging uit (het bekende waselement). Ook met een lekkende pomp(diesel lekte via het asje vd brandstofpomp) liep mijn d24 reg. stationair. Je zou ook eens kunnen kijken of er geen lek zit in het luchtslangetje dat van je inlaatspruitstuk loopt naar de paddestoel op de pomp, deze knijpt nl. je hoeveelheid brandstof bij onderdruk in je spruitstuk. Kan me voorstellen dat deze gaat varieren als er lekkage in dit slangetje zit. 

gr Peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC