Allen,
Dank voor jullie reacties en het meedenken. Via een sleuteldag kwam ik terecht bij Rob Barten (diesel dokter D24Tic) en hij heeft mij fantastisch geholpen.
Ten eerste heeft hij voor mij de brandstofpomp rijker gesteld en gemeld enkele zaken te organiseren.
1) De viscose koppeling van de Fan bleef meelopen, die is door een nieuw exemplaar vervangen
2) De roetvanger verwijderen/leegmaken. heb ik gedaan samen met "SwedenParts" het was boren, hakken en trekken, maar hij is helemaal leeg.
3) De EGR-klep onzichtbaar gesaborteerd. Dat scheelt. Heel veel minder roet en veel meer koppel.
4) Vandaag, de 0-afstelling gecontroleerd, die stond goed.
5) Het koudestart was-element vervangen, de oude werkte in het geheel niet meer.
6) De timing van de brandstofpomp bijgesteld, die stond op .80 en nu op .90. Zij start snel en zij loopt als een zonnetje. Ik heb nu ook iets meer koppel.
Ik ben zo blij en gelukkig met mijn dieseltje, edoch er is nog een aandachtspuntje. Hij lijkt iets koelvloeistof te gebruiken, niet lekken dus. Het vermoeden is dat er een lekje in de Multilayer stalen koppaking zit. Daar hoop ik dan ook maar op. Hij rookt niet, hij walmt niet, ook niet bij plat gasgeven, alleen als hij heel erg koud is, de eerste minuuut, iets witte rook.
Verder helemaal top.....
Dank je wel Rob Barten voor jouw hulp.
Georges L. la Porte
Volvo 945 D24Tic atumaat ECC 466.000 km